Wysłany: 4 Mar 2013, 11:40 [MK3] awaria elektryki po przegrzaniu silnika
Witam.
Problem troche złożony - dotyczy mk3 Fiesta 1.3 Endura 94 rok.
Mianowicie
-przegrzałem silnik do takiego stopnia że stopił sie wentylator chłodnicy a chłodnica wybuchła i wyciekł płyn przy ciągle pracującym silniku, ponad to:
-spalił sie silnik od wentylatora chłodnicy
-spalił sie czujnik temperatury silnika (ten w bloku od przodu silnika z jednym kabelkiem)
-spalił się bezpiecznik od silnika wentylatora chłodnicy
Po wymianie bezpiecznika zamontowaniu nowej chłodnicy postanowiłem jeździć bez wiatraka chłodnicy bo akurat nie miałem. W sumie jest zima więc jeździ się na nagrzewnicy.
Jeździłem tak do wczoraj. Zaniepokojony byłem już wcześniej coraz słabiej świecącymi światłami i coraz słabszym kręceniem rozrusznika. Dziś zrobiłem pomiar napięcia aku i jest tam 11.8V więc chyba jest rozładowany. O kręceniu nie ma mowy.
Pytania są takie.
1 Co mogło się stać ze nie ma ładowania ??? czy padł alternator czy to raczej jakieś zwarcie albo jakiś przekaźnik??? Co i jak sprawdzić? Faktem jest że wybuch chłodnicy był akurat przy samym alternatorze j z pewnością go zalało płynem. chyba że padł od pałowania silnika bo chwile go trzymałem na max pr obr zanim sie spostrzegłem że coś jest nie tak (była noc)....
2 Dlaczego po wymianie bezpiecznika (30A) od silniczka wiatraka chłodnicy ten jest cały czas w stanie pracy nawet na zimnym silniku ???? Gdzie jest przekaźnik który daje prąd na ten silniczek i który czujnik temp go załącza??? Może ten nad termostatem ??? (jego nie sprawdzałem) Czy może ten mosiężny w bloku silnika od przodu który się spalił?
3 Czy ten spalony cczujnik pod który podłączony jest wskaźnik jednocześnie odpowiadać może za załączanie sie wentylatora???? JEgo jeszce nie wymieniłem to grubsza robota - na klej
Prosze o pomoc i sugestie....
Dziękuję z góry.
cind12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 4 Mar 2013, 18:57
1. Wypadało by zmierzyć ładowanie przy alternatorze, ale jak odpalisz auto to zmierz przy akumulatorze a potem przy altku i porównaj jaka jest różnica. Jak przy alternatorze jest te 14V to znaczy ze coś z kablami po drodze nie tak lub z masa. Jak przy altku jest poniżej 13V to trzeba wyjąć alternator i dać do sprawdzenia. Może od temperatury uszkodziło regulator napięcia, lub mostek prostowniczy.
2 Czujnik przy termostacie odpowiada za działanie wentylatora, z pewnością się uszkodził i cały czas zamyka obwód dlatego wentylator pracuje, wypnij wtyczkę i zobaczysz.
3. Nie tamten czujnik z tego co mi wiadomo jest tylko do deski rozdzielczej i nie odpowiada za wentylator.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.