Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Mk3 xr2i
Autor Wiadomość
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 28 Lip 2014, 22:25   

Zakaz hot linkowania...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 478
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 28 Lip 2014, 22:29   

berylb, zrób tak jak wcześniej napisałem
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 29 Lip 2014, 03:49   

berylb napisał/a:
teraz sa ;)
Tak se tlumacz... :9: Ale nie bój, usunę te niedoroby...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
berylb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Sport
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Łukasz
Wiek: 47
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Lubasz
Wysłany: 29 Lip 2014, 05:59   






[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 07:35 ]
Witam potrzebuje schematu kostki licznika od focusa ,w aucie mam skrzynie mtx75 i tam predkosciomierz jest elektroniczny chce zrobic swap ale brakuje mi schematu który kabel do czego .
Wszystkim za pomoc dziekuje

[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 07:57 ]


[ Dodano: Sob Lis 01, 2014 07:58 ]


[ Dodano: Sob Lis 22, 2014 11:30 ]
Widze że nie było pomysłu na pomoc z licznikiem ;-| TEmat rozwiązany już .
Teraz czas na nastepna modyfikacje skrzynia biegów z Focusa RS 2.0
_________________
„Jednym z najlepszych środków przeciw starzeniu jest jak najczęstsze siadanie za kierownicą auta wyścigowego.” Juan Manuel Fangio
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Gru 2014, 09:11   

ja podbije temat tutaj, bo bym chcial, żeby Pufcio się wypowiedział.

Walczymy z zegarami w tej fiescie. Jest to blacktop na kompie z fiesty mk3 rs1800 130km zewnętrzny edis. Skrzynia zamontowana w aucie ma impulsator tylko na prąd, więc był zonk z oryginalnym prędkosciomierzem. Berylb zamontował zegary z fiesty mk4/5/escorta, z elektronicznym prędkościomierzem i wyświetlaczem wg tego opisu: http://web.archive.org/we...mk5_clocks.html , dokładnie te zegary: http://allegro.pl/licznik...4765570317.html . Takie a nie z focusa, bo focus to can i ja np wymiękam przy tym. Generalnie wszystko działa (nielicząc tego, co nie powinno, tj paliwo wskazuej naodwrót), ale obrotomierz ma wskazania centralnie w dupie. Po włączeniu zapłonu wszystkie zegary idą na maks, obrotomierz leży
1) czemu idą na maks? Jakby zasilanie gubiły lub było niedostateczne? Bo to chyba jest objaw padniętego aku w serjnych autach.
2) czemu obrotek ani drgnie? Na moje to powinien pokazac cokolwiek, a ten leży. Uwalony jest?
3) jak przetestować sam obrotek na sucho, nie mając generatora sygnałów? Da rade go np podpiąć zamiast VSSa, żeby skierować podejrzenia ku padniętemu obrotkowi lub ku uszkodzonej wiązce?


edit: po naradzie z Jaszczurem ustaliliśmy, że obrotek powinien coś wskazac, jak podłączymy mu sygnał z VSSa. Ktoś coś jeszcze wymyslil? :P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Gru 2014, 10:31   

Idąc od końca:
3) tryb diagno :P trzymać reset licznika, zapłon, pokaże się "test", nacisnąć reset jeszcze raz, powinien wyskoczyć napis "gage" na 8-segmencie i wskazówki powinny wylecieć na max i wrócić do położenia minimalnego :) Nie wiem co daje konkretnie VSS (jaki zakres napięć) - może być i tak, że działającą cewkę podepniesz pod zbyt duże napięcie i ją spalisz :)

2) to zależy od tego czy się ruszy podczas testu czy nie :D

1) przywołam z pamięci przykłady, gdy ktoś wrzucał inny licznik i:
a) obrotek pokazywał 2x wyższe obroty niż powinien
b) wskaźnik wachy szedł na max

W pierwszym przypadku problemem był dzielnik napięciowy. W drugim... problem był bardziej złożony, była cała gadka na forum o tym (chyba kwestia tego jakie napięcie dawał pływak i inne takie, nie pamiętam dokładnie).
Ten koleś w manualu nawet napisał:

Cytat:
The petrol guage will read backwards, in the picture i have only a quarter of a tank left not 3 quarters left.

As of yet i havn't found a way of reversing it, but will put an update on the site when i do


Więc to znana przypadłość :P Na forum jest rozwiązanie, więc musisz szukać.

I jeszcze tak na marginesie - upewnij się, że impulsator jest sprawny. Bo śmiech będzie jak się okaże, że rozpieprzycie całą elektrykę w aucie, a to będzie wina niedziałającego impulsatora :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Gru 2014, 10:35   

predkosciomierz jest ok i wskazuje ;-) Natomiast obrotomierez działał na starym liczniku a tutaj nie chce gadać :P
 
 
berylb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Sport
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Łukasz
Wiek: 47
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Lubasz
Wysłany: 29 Gru 2014, 19:54   

Witam wiec zrobiłem test licznika i obrotomierz się nie ruszył wcale :( .
Ale zeby zobaczyc jak to wyjdzie postanowiłem przywiesc inny licznik taki :
http://allegro.pl/licznik...4877826601.html i niestety po podłaczeniu białych zegarów nie wlaczyl sie wcale mały elektroniczny wyswietlacz i obrotek tez nie ruszył wiec pomysly mi sie koncza
_________________
„Jednym z najlepszych środków przeciw starzeniu jest jak najczęstsze siadanie za kierownicą auta wyścigowego.” Juan Manuel Fangio
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Gru 2014, 20:32   

Nie włączył się wyświetlacz... w sensie podświetlenia nie ma i nic nie widzisz czy w ogóle tak jakby umarł i nic nie pokazuje? Jeśli to drugie, to na 99% brakuje gdzieś zasilania. Wyświetlacze LCD same z siebie nie umierają, tym bardziej, że ten model jest mocowany i sygnał ma przesyłany po stalowych blaszkach, a nie po taśmie :) Rozbierz tylny plastik (jest na kilka śrubek typu torx) i zobacz czy elektronika nie jest gdzieś popalona. Jeśli nie, to sprawdź kilka razy czy masz na kostce wszystkie napięcia. Stawiam, że nie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
berylb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Sport
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Łukasz
Wiek: 47
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Lubasz
Wysłany: 29 Gru 2014, 21:38   

wiec tak, oba zasilania sa o, w zegarach bialych nadal brak odpalenia malego wyswietlacza i wskaznik paliwa i temp wody nie dzialaja, reszta ok.
_________________
„Jednym z najlepszych środków przeciw starzeniu jest jak najczęstsze siadanie za kierownicą auta wyścigowego.” Juan Manuel Fangio
Ostatnio zmieniony przez Parzych 29 Gru 2014, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Gru 2014, 22:00   

Ja tam się doliczyłem czterech linii +12... :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
berylb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Sport
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Łukasz
Wiek: 47
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Lubasz
Wysłany: 30 Gru 2014, 09:21   

Hm.....pin 1 i2 te wiem a te dwa co ich nie znam to które?
_________________
„Jednym z najlepszych środków przeciw starzeniu jest jak najczęstsze siadanie za kierownicą auta wyścigowego.” Juan Manuel Fangio
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Gru 2014, 10:10   

1, 2, 8, 22
8 to pewnie >tylko< podświetlenie, ale co do braku 22 już nie byłbym taki pewien

Poza tym ważne, by podpiąć >wszystkie< masy. One niekoniecznie muszą być zmostkowane ze sobą gdzieś na płytce! :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
berylb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Sport
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Łukasz
Wiek: 47
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Lubasz
Wysłany: 30 Gru 2014, 20:55   

Witam :)
Wiec sprawa sie wyjaśniła czynników było kilka :)

Przeglądałem instrukcje 100 razy ,wiązkę oglądałem 200 razy a obrotek nie działał ;( az znalazłem gdzies w opisie pociagnac zasilania ze stacyjki wlutowałem kable i zadziałało nie wiem czemu ale wszystko działa opis pin 1 i 2 podłaczylem pod stacyjke i git .
1.Licznik czarny uszkodzony
2.Licznik biały sprawny

Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie .
_________________
„Jednym z najlepszych środków przeciw starzeniu jest jak najczęstsze siadanie za kierownicą auta wyścigowego.” Juan Manuel Fangio
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Gru 2014, 17:27   

Super :ok:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.