Błedy oraz falujace obroty |
Autor |
Wiadomość |
wafel135
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 30 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 9 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 18:19 Błedy oraz falujace obroty
|
|
|
Witam.
Mam problem z moja fiesta mk3 1.3 monowtrysk. Falujace obroty miedzy 500-1000. Drugi problem to zdarzyło mi sie ze obroty sie zaciely na 2.5 tys.Raz wyłaczyłem silnik i wlaczyłem i ustało a raz po chwili jazdy samo ustąpiło. Sprawdziłem błędy to wykazało mi błąd numer 48 i 35. Dam filmik ponieważ pierwszy raz to robiłem i nie wiem czy dobrze to sczytałem
35 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód, napięcie za niskie.
48 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
czyli z tego wynika ze trzeba wymienic cpp? czy moze silnik krokowy za to odpowiada.
https://www.youtube.com/w...5ybY6N9yq81kJLA |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Paź 2014, 19:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 19:45
|
|
|
zdejmij CPP(TPS) i go pomierz. Ja miałem temat o tym więc poszukaj. W temacie były prawidłowe wartości podane dla sprawnego czujnika.
Silniczek krokowy, czyli mit powielany wciąż.
Możesz zdemontować stycznik biegu jałowego i go rozebrać. Przeczyścić styki, zmontować do kupy. Potem możesz sprawdzić działanie krańcówek i podpiąć przewody zasilające bezpośrednio do aku. Raz zrobić przepływ prądu w jedną stronę, raz w drugą. Jeśli się nie zacina i płynie palec się wsuwa i wysuwa to jest ok. Możesz też sprawdzić wartość napięcia na kostce zasilania stycznika, powinno być chyba 9V.
Jednak w tym elemencie raczej nie ma się co zepsuć, dlatego raczej bym mógł obstawać przy CPP.
CPP nówka-ok. 1K pln, używka zależy ile wydzwonisz, ja za ori używkę dałem 80zł. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
wafel135
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 30 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 9 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 19:48
|
|
|
Na allegro nowki (chyba to jakies zamienniki) po 130 zł. Jutro wymontuje cpp i krowkowy i bede probował cos działac |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 19:53
|
|
|
Nie kupuj tego szitu, chyba, że w sklepie go pomierzysz. Ja kupiłem właśnie jak potrzebowałem i potem się dowiedziałem, że są to chinole i są do dupy. Pomierzyłem i faktycznie tak było. A wartości poprawnie działającego TPS-a masz w temacie: "MK3 nie chce zapalić" jest to ostatni post. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
wafel135
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 30 Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 9 Skąd: Jastrzębie
|
Wysłany: 27 Paź 2014, 19:56
|
|
|
Okej dzieki za info
[ Dodano: Nie Lis 23, 2014 00:45 ]
Jąk pomierzyc ten cpp? Normalnie przez styki w kostce czy go rozebrac bo dorwalem na zlomie cpp i chce sprawdzic czy jest dobry
[ Dodano: Nie Lis 23, 2014 11:46 ]
refresh
[ Dodano: Pon Lis 24, 2014 15:28 ]
Zamontowałem ten czujnik ze złomu i auto juz nie szarpie i trzyma obroty odpala tez ladnie na 1.5 tys obr i spada. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.