Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:24 |
[MK4] Wymiana głowicy, rozrządu, zawory. |
Autor |
Wiadomość |
coolbati
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 11 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:31 [MK4] Wymiana głowicy, rozrządu, zawory.
|
|
|
Witam! Dzisiaj zakładałem drugą głowiće ponieważ w starej pogięły mi się zawory i założyłem wszystko git. Ale moja fiesta tak jak by nie ma kompresji kręci bez oporu żadnego tak samo jak kręciłem wałem ręcznie to też nic kompresji...
Co może być tego przyczyną, myślę nad źle ustawionym rozrządzie ale mam ustawione ze pierwszy i ostatni tłok na samej górze i wałki ustawione sa równo ze sobą na tzw. suwmiarkach na końcu wałka.
Nie mam jeszcze założone paska wieloklinowego ale to chyba nie ma nic do tego, że nie chodzi alternator i pompa wody.
Prosze o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Mar 2013, 07:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:46
|
|
|
luzy na zaworach ustawione? świece wkręcone? na wale korbowym jest lużne koło i na wałkach tak samo, musisz skręcić wszystko po upewnieniu się że rozrząd jest zestawiony |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
coolbati
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 11 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:48
|
|
|
A co myśliślisz ze przez luzy na zaworach nie było by komprechy? Bo tak kręci jak by jej nie miał |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:52
|
|
|
tak bo mogą być zawory uchylone. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Mar 2013, 23:00
|
|
|
ale w 1,25 jest chyba hydro więc ni jak masie do komprechy |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
coolbati
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 11 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 28 Mar 2013, 23:07
|
|
|
To nie wiem co robić jutro jeszcze raz zobacze dokładnie ten rozrząd czy aby dobrze jest ustawiony |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 10:50
|
|
|
Daras84 napisał/a: | ale w 1,25 jest chyba hydro więc ni jak masie do komprechy |
tam jest mechaniczny z regulacja plytkowa |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 17:00
|
|
|
Jak ten rozrzad skladales? Blokowales wszystko i kola wszystkie miales luzne? |
_________________
 |
|
|
|
 |
coolbati
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 11 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 23:34
|
|
|
Nie po prostu ustawiłem 1i 4 tłok na samej górze i wałki równo z tymi tzw. miarkami i złożyłem ale po założeniu paska jeszcze sprawdzałem czy nic nie przeskoczyło, ale zawsze jak ustawie to pod próbie odpaleniu rozrząd mi przeskakuje... Ale dzisiaj przy użyciu samostartu odpaliła na chwile ale chodziła jak stara beczka 2.4d |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 23:37
|
|
|
no to przez takie ustawianie rozrządu nie ma kompresji
dźwięk też niczego dobrego nie wróży. Postaraj się zrobić to porządnie, bo przy którejś próbie możesz zniszczyć silnik i będą kolejne koszta. |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 10:35
|
|
|
o ile już nie pogiął kolejnych zaworów |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 11:55
|
|
|
jak nie zablokował wału to obstawiam, że będzie zrzucał drugi raz głowicę i wymieniał zawory. instrukcja wyraźnie mówi, że samych wałków nie wystarczy zablokować i do unieruchomienia wału jest potrzebny trzpień, a koło pasowe nie ma znaków i na wale można je zamontować na milion sposobów. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
coolbati
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 30 Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 11 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 16:26
|
|
|
To jak bym zablokował wał to jak musi byc ustawiony ten rozrząd ? |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 16:56
|
|
|
wał blokujesz kołkiem po odkręceniu zaślepki, pod przegubem wewnętrznym, wałki płetwą, i luzujesz koła. zakladasz pasek, napinasz, dociągasz kola i patrzysz czy nie ma kolizji. po zablokowaniu kol zaznacz sobie farbką polożenie. i potem wkladaj blokady. ja tak zawsze robie i działa |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
BartekMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 4 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 7 Lip 2014, 22:19
|
|
|
Witam posiadam Fiestę mk4 99r z silnikiem 1.3 60km i mam pewien problem z tym silnikiem gdyż po wymianie oleju, filtra oleju oraz po regulacji luzów zaworowych silnik zacza dziwnie klekotać na wolnych obrotach jaka może być przyczyna tego ?? |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 7 Lip 2014, 22:26
|
|
|
było omawiane nie raz, 1.3 na łańcuchu klekocze, cyka i puka jak diesel, regulacja niewiele daje, podsumowując = ten typ tak ma |
_________________
 |
|
|
|
 |
BartekMK4
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 4 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 7 Lip 2014, 23:12
|
|
|
ale żeby tak głośno ? przed regulacja zaworów tak nie klekotało |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Lip 2014, 23:48
|
|
|
zle ustawione zawory |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Lip 2014, 10:56
|
|
|
to co to za mechanik jakby zaworów nie potrafił w 1.3 wyregulować |
_________________
 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Lip 2014, 12:29
|
|
|
pewnie ma wystukane dzwigienki i zamiast mierzyć szczeline pomiędzy pracującą częscią a zaworem, to zmierzył między całością |
|
|
|
 |
|