Pomoc w odczytaniu błędów Fiesta 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
rafael29
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 20:47 Pomoc w odczytaniu błędów Fiesta 1.1
|
|
|
Proszę o pomoc w odczytaniu błędów za pomocą buzerka .
Odczyt na niepracującym silniku , fiesta 1.1 rok 1995,wtrysk .
Odczyt na pracującym silniku nie sprawia mi problemów , na nie pracującym nie rozumię do końca tych przerw.
Czy dobrze odczytuję kod 22 ? ten silnik nie posiada przepływomierza powietrza!
link do filmiku :
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 21:52
|
|
|
rafael29 napisał/a: | Czy dobrze odczytuję kod 22 ? | Mi również wygląda to na kod 22. W profilu masz 1.1. jesteś pewny, że nie masz silnika 1.1i z jednopunktowym wtryskiem?
Podaj VIN. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:34
|
|
|
Freeman, Przecie napisał :Odczyt na niepracującym silniku , fiesta 1.1 rok 1995,wtrysk. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
rafael29
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12 Cze 2014, 16:42
|
|
|
Silnik 1.1 stara konstrukcja na wtrysku jednopunktowym.Filtr powietrza - tak zwana patelnia .
Oprócz tego mam lamerskie pytanie :czy można jeździć na czerwonym kluczyku, brązowy jest bardzo wytarty i zacina się ? |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 12 Cze 2014, 20:28
|
|
|
Freeman, W 1.1i Przepływka? Chyba MAP nie? A co to jest czerwony kluczyk? Ja mam 3 czarne. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
rafael29
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12 Cze 2014, 20:44
|
|
|
Silnik posiada miedzy innymi : map sensor , czujnik położenia przepustnicy , sonda lambda itd ale nie posiada przepływomierza powietrza.
Kluczyki mam dwa oczywiście z immobilajzerem.Jeden kluczyk ma plastyk brązowy (zaślepka)
drugi czerwony . Podobno czerwony służy też do robienia kopii kluczyka .
Jeżeli chodzi o kody błędów na pracującym silniku mam 42 i43 czyli CCP i MAP.
Posiadam trzy sztuki map sensorów i wszystkie dobre - generują częstotliwość od 100 do 150 Herców z zależności od podciśnienia w kolektorze dolotowym.I na każdym wyskakuje błąd mapa.Doświadczalnie też chcę osobno zasilić go z osobnego napięcia 5V.
Jeżeli ktoś posiada rozpiskę pinów komputera fiesty 1.1 rok1995 proszę o podesłanie . |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 12 Cze 2014, 21:45
|
|
|
na czerwonym nie powinno się jeździć ponieważ to jest klucz do kodowania immo i można sobie psikusa samodzielnie zrobić
brewa7, nie masz czerwonego bo pewnie immo nie masz
Sławek, rafael29 - w której sekundzie Wy widzicie kod 22? ja widzę 11, 11, 20, 11, 11, 10
czyli:
11 - brak błędów
20 - kod separacji
10 - test był na niepracującym silniku więc - koniec testu |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 12 Cze 2014, 23:48
|
|
|
rafael29, mówisz i masz...
 |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 13 Cze 2014, 08:32
|
|
|
rafael29, bo zapomniałem wcześniej - po każdej podmianie MAPa robisz reset kompa? |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
rafael29
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 13 Cze 2014, 10:15
|
|
|
Wokół stacyjki mam cewkę ,więc immo jest na pewno.Po za tym w panelu zegarka jest dioda immo.
Po wymianie czujników itd zawsze resetuje kompa i kilka jazd.
DemptD - dzięki za odczyt błędów .
Mapy mam na pewno dobre 100% ,sprawdzane dobrej klasy multimetrem (METEX)
CCP mam regenerowane nasmarowane preparatem do potencjometrów.
Schemat na pewno się przyda. |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 13 Cze 2014, 20:44
|
|
|
z MAP sensorem sam walczyłem długi czas.. miałem 3 - też sprawne 100%, nawet komp nie wykazywał błędów - dopiero podmiana na czwarty pomogła
a co w ogóle Ci się dzieje? |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 13 Cze 2014, 20:52
|
|
|
ej a nie wiecie z jakiego samochodu można zaadoptować CPP do kosiarki? Ktoś mi mówił że z MDO, ale jak spojrzałem na sam wygląd to mi już nie pasił. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Cze 2014, 21:19
|
|
|
fiesta/ escort 1.1, 1.3, 1.4 jednopunkt, |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
rafael29
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 13 Cze 2014, 21:44
|
|
|
Fiesta dużo pali , zima 12litrów teraz 8,5 l .Od roku mam błędy 42 i 43.
Czarna końcówka rury wydechowej i smród czyli zła mieszanka paliwowa.
Mam też pewne spostrzeżenie jak zdławię silnik i zgaśnie u mnie przez chwile wtrysk jeszcze podaje paliwo , czy to jest normalne ?
Skoro wał silnika stoi, zapłon powinien być momentalnie odcięty ? |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Cze 2014, 22:20
|
|
|
a sonde sprawdzałes czy nie uszkodzona? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
rafael29
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26 Cze 2014, 22:53
|
|
|
Zauważyłem że cewka zapłonowa jest popękana , ale działa.
Czasem mam wrażenie że silnik zgubi jeden cykl detonacyjny, czy map sensor jest w stanie to wyłapać i wyrzucać błąd ? |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Cze 2014, 01:17
|
|
|
Jak brakuje Ci czasem jednego gara to pewnie jak jest duża wilgoć, albo po wjechaniu w kałużę. Więc lepiej zmień cewkę.A MAP raczej nie powinien tego wykazać, bo to że nie ma iskry na cylindrze nie powoduje zastoju tego tłoka( bo przecież tłok cały czas się rusza góra dół i wałek na tym cylindrze też więc zawory są i tak otwierane i zamykane tylko paliwo nie jest w komorze spalone) i obniżenia podciśnienia w kolektorze. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
rafael29
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 53 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 19 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 1 Sie 2014, 07:24
|
|
|
Witam , ponieważ cały czas mam błędy 42i 43 CCP i Map, kupiłem nowe czujniki ...dosłownie nowe.Błąd CCP zgasł ,a Map nie . Dodatkowo niespodziewanie pojawił się błąd sondy lambda.
Zrobiłem doświadczenie i powróciłem do starego mapa i błąd sondy lambda zgasł.Na domiar złego pojawia się czasem błąd CCP. Nie mam słów już.
Możliwe że winowajcą jest sam komputer i chcę założyć inny.
Ponieważ moja fiesta ma immobilajzer , czy mogę bezproblemowo podłączyć inny komputer ? i wszystko zagada ? Takiej wiedzy nie mam ,proszę o poradę. Mam blisko szrot ma pewno coś poszukam. |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 1 Sie 2014, 11:13
|
|
|
no to może się okazać, że kuba trafił z sondą |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
|