Przesunięty przez: szynszyl 28 Mar 2014, 07:39 |
FAQ Elektroniczny licznik z MK5 w MK4 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 16:43 FAQ Elektroniczny licznik z MK5 w MK4
|
|
|
FAQ - Elektroniczny licznik z mk5 w mk4 (analogicznie w mk3)
Różnice w stosunku do licznika z mk4:
- brak linki prędkościomierza - sygnał z czujnika prędkości VSS
- odwrotne sterowanie kontrolki braku płynu do spryskiwaczy - potrzeba albo zamienić polaryzacje w czujniku przy zbiorniczku lub dołożyć inwerter stanu przy liczniku (ja tak właśnie zrobiłem)
- przesunięty zakres wskaźnika stanu paliwa - kupić czujnik z mk5 lub przerobić ten co mamy w samochodzie
inna wtyczka, mk5 - 32piny, mk4 2x12pin - ja zrobiłem przejściówki do podłączenia pod wtyki z mk4
link do angoli - przekładka do mk3,5 http://www.fiestaturbo.co...46801/#p1746801
Rozpiska pinów z licznika z mk5:
1 - zasilanie z przed stacyjki
2 - zasilanie, stacyjka poz. 2 - zapłon
3 -
4 -
5 -
6 -
7 - kontrolka kierunku lewa
8 - podświetlenie
9 - złącze diagnostyczne
10 - ładowanie kontrolka
11 - kontrolka oleju
12 - kontrolka ręcznego
13 - kontrolka ABS
14 - check engine (tylko 1.4, 1.6 zetec-s)
15 - TCS - połączony z kontrolką ABS-u
16 - Airbag
17 - masa
18 - czujnik VSS
19 - (a19 w kompie od 1.25 ???)
20 -
21 - obrotomierz
22 - zasilanie - stacyjka poz. 1
23 - masa
24 - czujnik poziomu paliwa
25 - czujnik temperatury silnika
26 - czujnik płynu do spryskiwaczy
27 - masa
28 - masa
29 - kontrolka kierunku prawego
30 - kontrolka długich
31 - kontrolka otwartych drzwi
32 - kontrolka świec żarowych (diesel)
wszystkie masy połączyć razem, zarówno te w liczniku jak i we wtyczkach.
Rozpiska pinów we wtyczkach licznika z mk4:
Biała:
1 - +12V po zapłonie
2 - kontrolka rezerwy
3 - kontrolka spryskiwaczy
4 - choke warning light/glow plug - świece żarowe?
5 - masa
6 - wskaźnik poziomu paliwa
7 - wskaźnik temperatury silnika
8 - kontrolka hamulca ręcznego
9 - kontrolka ABS
10 - masa
11 - kontrolka świateł długich
12 - podświetlenie
Niebieska:
1 - lewy kierunkowskaz
2 - prawy kierunkowskaz
3 - kontrolka otwartych drzwi
4 - kontrolka TCS'u
5 - catalytic converter warning light
6 - kontrolka Airbag
7 - kontrolka ładowania
8 - obrotomierz
9 - masa
10 - kontrolka ciśnienia oleju
11 -
12 -
Przeróbka pływaka z mk4 pod licznik z mk5:
- przelutować przewód z pkt.1 w pkt.2 tak aby nie przeszkadzał w poruszaniu się potencjometru po bieżni oporowej - w ten sposób omijamy rezystancje krańcową o wartości ~60ohm, pkt.3 to rezystor krańcowy 60ohm
- w wiązce na progu odszukujemy przewody od pływaka (czerwono-biały i czarno-zielony) i zamieniamy je miejscami, ważne żeby przewód od strony licznika - czerwono-biały był podłączony z przewodem czarno-zielonym od strony pływaka, dodatkowo należy zastosować opornik o wartości ~20-25ohm na tym połączeniu lub przy samej kostce od licznika (ten sam przewód)
- drugie połączenie przewodów z powyższego podpunktu nie musi być realizowane, ponieważ wykorzystywane jest do kontrolki rezerwy z licznika w mk4, natomiast w liczniku z mk5 jest to realizowane przez sam licznik na podstawie wskazań wskaźnika poziomu paliwa.
Dopasowanie wtyczek w moim wypadku wygląda w ten sposób:
- dwie płytki pcb przycięte na długość złącz i dopasowane ścieżki pod każdy pin we wtyczce, do tych ścieżek przylutowane przewody, drugie końce przewodów do płytki licznika, zgodnie ze schematem wyprowadzeń
- dodatkowo w tych płytkach zrobiłem zabezpieczenie przed przesuwaniem się ich w boki, dwa metalowe kołki zamocowane prostopadle do płytki zachodzące w rowki w złączkach - niestety nie mam ich foto.
mały update:
- zamiast dorabianych płytek do podłączenia można zastosować jakieś bardziej pewne złącze, np. te od zasilania płyty głównej, da się bez problemu upchnąć wszystkie sygnały po połączeniu wszystkich mas - w moim przypadku wyszło 19 pinów.
- dodatkowe zasilanie można podciągnąć z wtyczki zasilającej radio
Diagnostyka przez licznik z mk5 -> http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
Braki będą jeszcze uzupełniane...
--------------------------------------------
informacje z innych postów:
- zakres cyfrowego wskazania podczas testu licznika wynosi 41-217, analogicznie rezystancja wynosi 22,8-148,8ohm
- teoretycznie przełożenie jednego przewodu w pływaku powinno załatwić sprawę, ale tak nie jest, bo rezystancje krańcowe w czujniku są różne - jedna wynosi ok 23ohm a druga ok 61ohm, gdyby były takie same nie byłoby problemu.
Wygląda to tak:
na czerwono z indeksami 1 i 2 zaznaczone są rezystancje krańcowe, sama rezystancja "bieżni" to ok 126ohm
Wyjścia są następujące:
- zostawić odwrotnie
- kupić czujnik z mk5
- ominąć rezystancję krańcową o wartości 61ohm i wrzucić zamiast niej rezystor 20ohm już poza zbiornikiem paliwa. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lip 2012, 15:38, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 22:37
|
|
|
Odnośnie wskaźnika temperatury to zachowuje się on u mnie tak: "długo, długo" nic nie pokazuje (stoi na czarnym polu) potem zaczyna iść w górę. Cały proces nagrzewania trwa około 2km zimą pewnie dłużej. Kiedyś testowałem jadąc z włączonym cyfrowym wskaźnikiem temperatury i ciekawostka taka, że wskazówka analogowego wskaźnika ustawia się w pion już przy temperaturze 70C.
Podsumowując proces wstawania wskazówki do pionu trwa na pewno dłużej niż 3 minuty i nie wskakuje od razu na pion. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 15:09
|
|
|
Dzisiaj kolejny raz walczyłem z wskazywaniem ilości paliwa, ale już z drugim pływakiem, który udało mi się dorwać za grosze na szrocie. Sprawa się w zasadzie wyjaśniła i wygląda to tak:
- nie wiem jakim cudem nie doczytałem na fiestaturbo.com-LINK, że wskazania są odwrotne oszczędziłoby mi to czasu i nerwów
- zakres cyfrowego wskazania podczas testu licznika wynosi 41-217, analogicznie rezystancja wynosi 22,8-148,8ohm
- teoretycznie przełożenie jednego przewodu w pływaku powinno załatwić sprawę, ale tak nie jest, bo rezystancje krańcowe w czujniku są różne - jedna wynosi ok 23ohm a druga ok 61ohm, gdyby były takie same nie byłoby problemu.
Wygląda to tak:
na czerwono z indeksami 1 i 2 zaznaczone są rezystancje krańcowe, sama rezystancja "bieżni" to ok 126ohm
Wyjścia są następujące:
- zostawić odwrotnie
- kupić czujnik z mk5
- ominąć rezystancję krańcową o wartości 61ohm i wrzucić zamiast niej rezystor 20ohm już poza zbiornikiem paliwa.
zastanawiam się nad ostatnim wyjściem, ale trochę powstrzymuje mnie myśl o pracy tego co wymodzę w kąpieli benzynowej... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Mar 2010, 20:05
|
|
|
sygnał z czujnika vss idzie do komputera, jeśli dobrze sprawdziłem to jest to pin 52 przy kompie, tam dolutowałem dodatkowy przewód do licznika. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Sie 2012, 18:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
nitrosik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 1 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19 Mar 2014, 20:39
|
|
|
Marcin, Witam poszukuje pomocy na temat liczników,gdyż znalazłem na szrocie licznik z MK4 tylko z elektronicznym wyświetlaczen i mam pytanie czy jak przełoże licznik do mojej mk3 czy bedzie to działało czy niestety nie .prosze o odpowiedz gdzyż zależy mi na czasie |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 19 Mar 2014, 20:48
|
|
|
oczywiście, że będzie działało, ale pod warunkiem, że zrobisz całą instalację elektryczną pod licznik i wszystkie jego czujniki |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Mar 2014, 23:21
|
|
|
DemptD napisał/a: | oczywiście, że będzie działało, ale pod warunkiem, że zrobisz całą instalację elektryczną pod licznik i wszystkie jego czujniki |
nie dramatyzuj, chyba w mk3 wszystko jest (nie pamiętam tylko czy siedzi tam vss), kwestia pobawienia się z kabelkami |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Mar 2014, 07:42
|
|
|
W mk3 licznik jest na linkę, vss,a nie ma. Trzeba by go założyć ale co dalej tego nie wiem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 20 Mar 2014, 07:43
|
|
|
no tak, biorąc pod uwagę, że rezerwa nie będzie działać, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
berylb
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Sport
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Łukasz
Wiek: 47 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 14 Skąd: Lubasz
|
Wysłany: 28 Mar 2014, 06:46
|
|
|
Witajcie czytam ten wątek i mam kilka pytan posiadam fieste xr2i ,silnik 1,8 od Focusa ze skrzynią MTX75 czy jestescie mi w stanie pomów i podpowiedziec jak tam zrobic by predkośćiomierz byl ,wiadomo skrzynia ma wyjscie elektroniczne a orginalnie bylo na linke wszystko .
Chetnie podziekuje za wszelkie informacje |
_________________ „Jednym z najlepszych środków przeciw starzeniu jest jak najczęstsze siadanie za kierownicą auta wyścigowego.” Juan Manuel Fangio |
|
|
|
 |
wawrzyc

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 4 Cze 2014, 22:34
|
|
|
Dla potomnych.
Sygnał VSS - 58 styk komputera ktory znajduje się przy nodze kierowcy za plastikowym progiem. (Styk 52 to wysterowanie cewki zaplonowej) |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 1 Maj 2015, 22:40
|
|
|
Marcin, masz może jeszcze zdjęcia z przeróbki zegarów? bo foto "imageshack" zjadło |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:29
|
|
|
muszę poszukać, a co potrzebujesz zobaczyć? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:48
|
|
|
W sumie chciałem zobaczyć w jaki sposób przerobić pływak, ale postaram się wsadzić ten z mk5 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 22:08
|
|
|
mam zdjęcia z opisami z pływaka, mogę podesłać na maila - jak chcesz to pw
jak masz pływak z mk5 to lepiej go od razu założyć niż przerabiać tak jak ja to robiłem, a z lutowaniem na płytce od pływaka trzeba uważać, bo są bardzo delikatne pola i łatwo je przepalić |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Cze 2015, 12:38
|
|
|
co potrzebujesz to Ci wyśle na maila |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
 |
|