Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:19 |
[MK4] 1.3 endura-e: gaśnie po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22 Gru 2013, 10:49
|
|
|
Ja nadal się męczę z fiestką (a w zasadzie żona ) . Obecnie po odpaleniu obr. strasznie niskie aż do zgaśnięcia silnika jak się rozgrzeje jest ok. Wygląda jak by coś całkiem nawaliło a nie jak wcześniej raz działa raz nie. Po wymianie krokowca, przeczyszczeniu i sprawdzeniu podciśnień i innych wężyków, obstawiam czujnik temp. Jeśli są dwa to ten od wskaźnika działa ok. Z odczytów OBD też jest ok ale pewnie to ten sam. Brak podglądu przez obd na ten który daje sygnał do ECU. Najgorsze jest to że nie mogę zlokalizować ani pierwszego anie drugiego Czy W czerwonym kółku to ten czujnik? Gdzie jest drugi? Na zielono to czujka oleju?
edit.
Poszukałem w necie i to w czerwonym kółku to czujnik ciśnienia oleju. A w zielonym kółku chyba czujnik położenia rozrządu. Więc gdzie temp. cieczy ?;) Szukam nadal... |
Ostatnio zmieniony przez maras78 26 Gru 2013, 12:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 12:20
|
|
|
Chyba znalazłem Czujnik znajduje się na wężu wodnym idącym do nagrzewnicy, tuż przy kolektorze ssącym.
Czujnik jest podłączony, a w zasadzie jeden przewód przez diodę. Można ją odłączyć, a wtyczkę wpiąć bezpośrednio w czujnik. Po co jest ta dioda?
Czy to jest jedyny czujnik temp. cieczy? Obsługuje wskaźnik i daje info do komp.? Jeśli jest tylko jeden to moim zdaniem działa on ok. Z OBD odczyty są jak najbardziej poprawne.
Oby były dwa. Wtedy może uda mi się rozwiązać problem przygasania na zimnym... |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 13:55
|
|
|
maras78 napisał/a: | Z OBD odczyty są jak najbardziej poprawne. |
obd widzi raczej temperaturę na kompa. Zawsze możesz go odłaczyć i zobaczyć, czy zniknie na kompie i na zegarach, czy tylko w jednym miejscu.
Nie kojarze, by ktokolwiek tutaj robił coś przy fiescie 1.3 na eec v, więc i pomoc marna |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 16:27
|
|
|
Właśnie pomierzyłem co nieco miernikiem i ten zielony czujnik wydaje sie ok. Auto zimne oporność 1kohm w miare nagrzewania oporność maleje. Znalazłem na aukcji charakterystykę tego czujnika i pokrywa się to z moimi pomiarami
Zakres temperatury [°C]: 25
Zakres temperatury [°C]: 80
Rezystancja [Ohm]: 1000
Rezystancja [Ohm]: 105
To cudeńko na zdjęciu ma numery 91AG10374BA
Google piszą, że jest to sensor temp. Jednak moim zdaniem jest to dioda stabilizacyjna (zenera) Chociaż symbol na obudowie jest zwykłej diody. Wpięta jest szeregowo z czujnikiem, na wejściu tej diody napięcie wynosi 8,2V-8,3V
Na wyjściu jest w miare stabilne 8,1V
Podłączyłem się pod obd aby ponownie sprawdzić odczyty temp. Po odpięciu tego zielonego czujnika wskazówka na zegarach temp. opada, a na odczycie obd pokazywana jest aktualna temp. Jasno z tego wynika ,że czujniki są dwa i w dodatku działają poprawnie. Czyli komp. dostaje prawidłowy odczyt temp. ten sam co po obd. Zielony czujnik jest chyba tylko na wskazówkę.
Jestem tyle do przodu, że to nie czujnik temp. jest przyczyną gaśnięcia na zimnym silniku. Nie mam pomysłu co może być przyczyną braku ssania w moim aucie. Po nagrzaniu ok. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 16:51
|
|
|
maras78, a patrzyles, czy reszta czujnikow z których wskazania możesz odczytać przez OBD pokrywa się z prawidłowymi?
Może pompa paliwa siada, nie jest w stanie utrzymać ciśnienia, przez co nie da rady wzbogacić mieszanki? Bo to tak samo przy gaźnikach było. Jak człowiek odpalał bez ssania, to trzeba było na obrotach trzymać aż do nagrzania.
Tak samo w swoim zetecu miałem, jak skopałem podłączenie paliwa i ciśnienia nie było.
A na zimnym wkręca się normalnie, czy też kicha prycha? |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 17:39
|
|
|
Po obd raczej wszystko ok. Obroty prawidłowe (czujnik na rozrządzie) temp. wody, powietrza ok. potencjometr przepustnicy raczej ok. Wcześniej zanim padło coś całkiem to wyglądało jak by coś nie łączyło a za chwile wszystko ok. Obroty wskakiwały na normalne a potem znowu niskie na jałowym aż do gaśnięcia. Po rozgrzaniu jałowy w miare ok. Przyśpiesza raczej normalnie. Pow. 3000obr jak by łapał troche muła ale wcześńiej też tak miał. A może faktycznie coś z ukłądem zasilania. Wstyd sie przyznać ale nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 18:33
|
|
|
maras78 napisał/a: | Pow. 3000obr jak by łapał troche muła ale wcześńiej też tak miał |
Komuś kiedyś coś nie jechało na górze(ale dokładny opis ) - tylko nie pamiętam czy zapakował pompe 1 bar zamiast 3 barowej, czy to był kres jej żywota . |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 19:34
|
|
|
Czyli muszę zrobić pomiar ciśnienia na listwie? Jest tam jakieś miejsce specjalnie do tego? Zacznę od filtra paliwa. Ale to dopiero za jakiś czas. Jutro auto do pracy. Żonie w sumie usterka nie przeszkadza za bardzo bo na przepustnicy podciągnąłem trytytką żeby nie gasł na zimnym;).
ps. Dobrał bym się jeszcze do tego drugiego czujnika temp. i go trochę protestować miernikiem. Tylko gdzie on dziad siedzi?? |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 19:56
|
|
|
Dzięki za info. To wielopunktowy wtrysk. Tylko najgorsze, że nie mam sprzętu do pomiaru. Chyba w końcu nadszedł czas nawiedzenia jakiegoś mechanika. Jak ja tego nie lubię |
|
|
|
 |
kiciek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 21:14
|
|
|
a kiedy filtr paliwa zmieniałeś ?? |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 21:15
|
|
|
kiciek, nigdy nie był ;-P Mógł się zapchać czy cuś |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2013, 21:22
|
|
|
Raczej nie filtr. Zanim całkiem nawaliło to działało zero jedynkowo. Tak jak by przewód się ułamał i stykał albo nie. Ale nie zmienia to faktu, że filtr muszę wymienić. |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Sty 2014, 17:25
|
|
|
Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem czujniki temp. Odczyty jak najbardziej prawidłowe. potencjometr przepustnicy - wskazania ok. W zasadzie wszystko ok. Dziwne są jedynie korekty długoterminowe, wahają się od -10% do 14%. Więc paliwa ma aż za dużo. Przyśpiesza też ok. Więc odpuszcze sprawdzenie ciśnienia paliwa. Nie mam już pomysłu. |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 4 Sty 2014, 15:53
|
|
|
Przypomnę tylko, że zanim coś całkiem padło, rozłączyło się, rozszczelniły czy nie wiem co to działało raz ok raz kiepsko. teraz trzyma już tylko niskie obr. Gdyby nie trytytki na przepustnicy to by zgasł. https://www.youtube.com/watch?v=wSPaDBd-7BM
Piszcie co wam przychodzi do głowy postaram się wszystko sprawdzić. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Sty 2014, 00:01
|
|
|
Trytki podtrzmują przepustnicę lekko otwartą, czy co robią?
A na tym kompie masz podgląd w odczyty z przepływomierza? |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22 Lut 2014, 20:15
|
|
|
Gdyby nie podciągnięta przepustnica to silnik schodzi z obrotów i gaśnie. Przy 750 rpm MAF 1,6g/s ze zwiększeniem rpm rośnie. I co ostatnio zaobserwowałem IAC ciągle otwarty zarówno stary jak i nowy.
Połączyłem się przez forscan i znalazł mi 3 błędy których wcześniejsze programy nie wykryły.
Wydaje mi się że kabel gdzieś się przetarł albo przekaźnik jakiś miesza. Tylko który to? |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 22 Lut 2014, 20:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|