Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:19 |
[MK4] 1.3 endura-e: gaśnie po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
emgie89
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Kwi 2011, 22:11 [MK4] 1.3 endura-e: gaśnie po odpaleniu
|
|
|
witam ponownie, mój problem jest następujący:
moja mk4 1.3 endura-e zawsze po odpaleniu wchodziła przez chwilę na wyższe obroty, włączało się wspomaganie hamowania (pedał hamulca przestawał stawiać opór) itp po czym obroty wracały do normalnych. ostatnio niestety po chłodniejszych nocach auto ma kaprysy: po odpaleniu znów wchodzi na wyższe obroty, ale za chwilę one spadają i auto gaśnie (nie włącza się też np wspomaganie hamowania), po czym świeci się tylko kontrolka akumulatora. czasem ponowne odpalenie jest już normalne i silnik pracuje, czasem jednak w identyczny sposób ponownie gaśnie. dodam że sam moment uruchamiania silnika jest prawidłowy, akumulator czy rozrusznik można nie sprawiają żadnych problemów i silnik odpala się bez problemu.
czy spotkał się już ktoś z taką sytuacją albo wie co to może być? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Maj 2011, 21:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 29 Kwi 2011, 22:15
|
|
|
silnik krokowy sie aby nie zepsuł? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 29 Kwi 2011, 23:20
|
|
|
emgie89 napisał/a: | czasem ponowne odpalenie jest już normalne i silnik pracuje, |
i wtedy juz wspomaganie hamulca działa? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
emgie89
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 10:49
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | silnik krokowy sie aby nie zepsuł? |
nie wykluczone, bo kiedyś zdarzało mi się również że stoję na światłach, wrzucony luz, zaciągnięty ręczny a silnik sam z siebie zgasł tak cichutko, że nawet nie wiedziałem. wrzucam bieg, wciskam gaz a auto stoi i dopiero wtedy widzę że silnik nie pracuje.
[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 10:50 ]
drzeniow napisał/a: | emgie89 napisał/a: | czasem ponowne odpalenie jest już normalne i silnik pracuje, |
i wtedy juz wspomaganie hamulca działa? |
tak, wspomaganie się włącza bo pedał hamulca przestaje stawiać opór, w ogóle wszystko pracuje już potem normalnie |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 21:12
|
|
|
Cytat: | (pedał hamulca przestawał stawiać opór) | ale że co? że mogłeś go wcisnąć w podłogę? czy po prostu robił się miękki jak w czasie normalnej jazdy? drugi przypadek to nic nadzwyczajnego, wspomaganie hamulców zasilane jest podciśnieniem z kolektora - silnik pracuje = wspomaganie jest. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
setunia
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 55 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 1 Skąd: Dąbrowa
|
Wysłany: 6 Wrz 2011, 15:15
|
|
|
Odświeżam temat.
Praca silnika itp prawidłowa. Jedyny problem występuje przy odpaleniu silnika po min 24h postoju. Odpala "od szczała" wchodzi na obroty i po kilku sekundach, albo gaśnie, albo 3-5s nierówno pracuje . Później już pracuje bez jakichkolwiek problemów. Również odpalanie na ciepło i np. po pracy nie sprawia żadnych kłopotów. |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Sie 2013, 13:57
|
|
|
"Odsmażę starego kotleta" Dzisiaj fiesta zaczeła świrować. Gaśnie zaraz po odpaleniu chyba żę trzymam gaz. po wysprzęgleniu to samo. Podczas jazdy ze stałą prędkością szarpanie. Na chwile przypadłości ustają i potem zaczyna się podobnie. Jakiś rok temu było podobie ale po przejechaniu ok 2km wróciło do normy, a dzisiaj już nie. Po odłączeniu krokowca zero reakcji. Szukać od razu nowego czy czyścić ten? |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12 Sie 2013, 18:16
|
|
|
Wyczyściłem krokowca takim środkiem BOOL do gaźników, krokowców itp. Pierwsze odpalenie i pięknie wszystko chodzi. Zostawiłem na wolnych poskłądałęm klucze wsiadam na próbną przejażdżkę i znowu to samo. Więc winny zajścia odnaleziony. Czas na zakup nowego krokowca. |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Sie 2013, 20:51
|
|
|
Wymieniłem krokowca na nowy Getz i żadnych zmian. Nadal trzyma za niskie obroty i gaśnie. Reset kompa nie pomógł. Szukam dalej. Czy przepływke można czyścić i jak to zrobić? |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29 Sie 2013, 08:45
|
|
|
Sprawdzałem własnie wężyki i jest wszystko ok. jak ściągnę przy kolektorze to od razu gaśnie. Dodam jeszcze że zanim całkiem sie rozkraczyło to bywało ok. Np jadać chwile przyśpieszał tak jak powinien a potem odpuszczał i za 2s znowu przyśpieszał (gaz w jednakowym położeniu) aż w końcu odpuścił na stałe i po wysprzęgleniu gasł. aktualnie nie gaśnie bo na przepustnicy podciągnąłem trytytką.
edit. Dorzucam filmik z pracy silnika. Bez trytytek na przepustnicy gaśnie. Jak podniesie sobie obroty to wtedy jest rpawidłowo i bez trytytek chodzi ok. Filmik |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 1 Wrz 2013, 08:37
|
|
|
Oj tam ojtam zaraz brudny, przykurzył sie troche podczas wymiany nadkoli i progów;). Przepływke można czyścić środkiem doczyszczenia gaźników, krokowców itp? Zostało mi po czyszczeniu krokowca http://www.boll.pl/produk...tow-silnika-204 |
|
|
|
 |
spox247
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 1 Wrz 2013, 13:53
|
|
|
czujnik temp cieczy chłodzącej ten co idzie do komputera jest do wymiany. Zrób samodiagnostykę to się przekonasz. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 1 Wrz 2013, 21:53
|
|
|
spox247 Gdzie znajduje się ten czujnik ??Już wiem gdzie w 1,3 endura |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Wrz 2013, 15:26
|
|
|
Grax napisał/a: | spox247 Gdzie znajduje się ten czujnik ??Już wiem gdzie w 1,3 endura |
O to jest dobre pytanie Gdzie są te czujniki i który jest który? |
|
|
|
 |
spox247
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 4 Wrz 2013, 23:35
|
|
|
na obudowie termostatu jest ale skoro błędu brak... Mi wyskoczył błąd tego czujnika a miałem też taki problem jak ty. Szarpało i po jakimś czasie jazdy ze stała prędkością przestawalo. Wymieniłem czujnik i po sprawie. Przez przepływomierz on byłby mułowaty ale by nie szarpał. Silnik krokowy reguluje tylko wolne obroty. Ja stawiam ten czujnik. Stawiam ten czujnik ale to tylko moje przypuszczenie poparte doświadczeniem:) |
|
|
|
 |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 5 Wrz 2013, 21:01
|
|
|
Obczajałem właśńie okolice termostatu ale nic nie znalazłem. Możliwe jest żę ten odczyt który miałem temperatury na złączy obd był z tego samego czujnika co idzie na zegary? Bo jeśli tak to bardzo prawdopodobne że fatycznie ten czujnik od ECU |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
 |
spox247
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 6 Wrz 2013, 19:14
|
|
|
możliwe że tak. Czujnik temp na ecu może być z tylu silnika. Dwa kable z niego wychodzą |
|
|
|
 |
|