Przesunięty przez: szynszyl 23 Mar 2014, 12:57 |
Świeci sie połowa kontrolek (zdjecie) |
Autor |
Wiadomość |
neme77
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Lut 2014, 20:50 Świeci sie połowa kontrolek (zdjecie)
|
|
|
Witam,
Pali sie polowa kontrolek (dzien wczesniej samochod zaliczyl bezproblemowo trase ~50 km)
Samochod DIESEL 1.6 70 Kw wersja Ti.
Wczesniej - w przedziale 6 miesiecy 2 razy byly problemy z elekronika. Wszystkie okazaly sie "falszywymi" alarmami, jednak teraz sie niepokoje, poniewaz pali sie znacznie wiecej ikonek.
PS: Reczny sie pali bo byl zaciagniety.
Dodatkowo:
- Nie ma ostrzezenia akustycznego, gdy pasy sa niezapiete.
- nie dziala wspomaganie kierownicy
- przy zmianie biegu, auto jakby samodzielnie na 1,5 sek dodaje jakies 500 obrotow po czym wraca do normy
Jutro / Najpozniej pojutrze mam zamiar jechac do mechanika, wiec wasze rade sa mile widziane.
Dzieki z gory!
Michal |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Mar 2014, 12:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
neme77
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Lut 2014, 21:13
|
|
|
@Marcinowaty
Akumulator jest w stanie idealnym i odpala przy najgorszych mrozach bez problemu.
@Michal77
Szukam caly czas na necie co to moze byc - tez na zagranicznch stronach lecz poki co bez sukcesu. Nie sztuka jechac do mechanika i zaplacic xxx(x?) zł :( |
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
Wysłany: 12 Lut 2014, 21:56
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Akumulator nie był odłączny? |
neme77 napisał/a: | Akumulator jest w stanie idealnym i odpala przy najgorszych mrozach bez problemu. | Chyba chodziło o to żeby wyłączyć aku na jakieś pół godziny.
neme77 napisał/a: | Nie sztuka jechac do mechanika i zaplacic xxx(x?) zł :( | Nie mówię żebyś od razu jechał do ASO, w niezależnych sewrisach z IDS-em podpięcie kosztuje ok 100zł, w serwisach bez IDS-a nawet mniej (tylko nie wiem czy wszystko pokaże).
Przynajmniej będziesz wiedział jakie błędy, tym bardziej jak to nie jest pierwszy raz. |
_________________ Ford Fiesta mk7 sport sea grey |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lut 2014, 23:41
|
|
|
Wykonaj test licznika. Z tego co pamiętam trzeba przytrzymać któryś klawisz przed włączeniem stacyjki. Zobacz czy przejdzie poprawnie test. jeśli przejdzie to w trybie testowym da się podglądać różne wartości, zobacz napięcie ładowania w zegarach. Prawdopodobnie informacja o nap ładowania jest rozsyłana po szynie CAN i bez poprawnego ładowania nie będzie działało wspomaganie abs kontrola trakcji. Śnieżynka jest od tego że jest zimno. Nad tym bym myślał. A jeśli ładowanie jest poprawne, należało by sprawdzić ciągłość wszystkich przewodów regulator napięcia <-> komp silnika/licznik. Pewność będzie po sprawdzeniu błędów sterownika ABS i silnika. Błąd jeśli jest, zapisał się trwale w sterowniku. |
|
|
|
|
gospo
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4 16V/90KM
Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 1 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 13 Lut 2014, 12:50
|
|
|
Ach te nowoczesne samochody : P Im więcej elektroniki tym więcej może się popsuć... No po samym zdjęciu nikt niczego raczej nie wywnioskuje. Podłącz pod kompa i odczytaj błędy. |
_________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez trzeci
Zapoznaj się z regulaminem. |
|
|
|
|
neme77
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Lut 2014, 18:41
|
|
|
Odlaczylem aku w nadzieji ze komputer "zapomni" bledne ustawienia, jednak po ponownym wlaczeniu ta sama sytuacja.
@Diodalodz
Mialem bardzo malo czasu ale odpalilem ta wspomniana diagnostyke i jedyne co mi sie rzucilo w oczy to:
Any ideas? |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 13 Lut 2014, 19:43
|
|
|
no ,z tego co widac to masz errora trzeba go odkodować.Ułatwi to poszukiwania przyczyny.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
neme77
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 16:19
|
|
|
Bylem u mechanika:
WSTEPNA diagnoza -> Filtr DPF....
Dam znac jak poznam problem juz faktycznie na 100 %. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 16:47
|
|
|
A jake jest połączenie pomiędzy DPF a wspomaganiem kierownicy ? Przecież to się kup nie trzyma. |
|
|
|
|
neme77
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 19:22
|
|
|
@Diodalodz
I tu masz racje. To dla mechanika tez bylo dziwne.... Ja podejrzewam ze to akurat "mini" usterka w komputerze.
W sob, wsiadajac do samochodu kontrolka sie nie palila (ABS, i informacja o tym ze jestem w poslizgu tez sie nie palily), a po przejechaniu ~1 km znow sie zapalily...
Mam nadzieje ze w poniedzialek bede wiedzial wiecej. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 21:48
|
|
|
ABS i wspoma musi mieć inną przyczynę. A mechanik miał diagnoskop który łączył się ze sterownikiem ABS i wspomy ? |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 17 Lut 2014, 20:18
|
|
|
przeciez w twojej wersji masz na blacie kontrolkę od DPF.No i przy problemie dpf to ona powinna świecić
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
|