Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 16:07
[MK3] Jak rozpoznać silnik z immobiliserem ?
Autor Wiadomość
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 4 Lut 2014, 17:49   [MK3] Jak rozpoznać silnik z immobiliserem ?

Witam, planuje swap w fieście mk3 z 95r, gdzie aktualnie siedzi 1,1 normalna wersja z uboga elektryką, bez immo co najważniejsze. Na szrotach w okolicy znalazłem 9 silników jakie mi pasują z wtryskiem wielkopkt lub 1pkt ale skupiam sie na wielkopkt. I pytanie takie jak rozpoznać w którym jest immo założone? To przewody od ECU się różnią? Jakie są różnice? Planuje wcisnąć te 1.6 do fiesty, upewnić sie chciałem, że skrzynia może zostać? I co jeszcze mam dokupić w raz z silnikiem?
_________________
Planowany swap!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lut 2014, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 4 Lut 2014, 19:27   

Silnik jak silnik najważniejsze jest ECU. Najłatwiej to sprawdzić czy jest antenka(odbiornik) od immo przy stacyjce
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 4 Lut 2014, 20:28   

A jak mam 4 silniki stojące obok siebie z kompem? Bo tak na jednym szrocie jest na innym wymontują z samochodu dopiero to zanim wymontują zobaczę czy był immo. No ale jak bym miał brać wolno stojący to jak rozróżnić?
_________________
Planowany swap!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 4 Lut 2014, 20:36   

Spisz oznaczenia z komputerów.
Po pierwsze jaki silnik 1,6 masz na myśli?
Najlepiej mieć cały przód fiesty + wiązka silnika + większa pompa paliwa.
Skrzynia będzie pasować.
poza tym immo jest najmniejszym problemem.
http://www.fiestaklubpols...ight=swap+zetec
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 4 Lut 2014, 20:59   

2.0 to nie 1,6, wiązka będzie łączona na słupku, czemu większa pompa? Pierwsze słyszę. I jakie problemy będą?
_________________
Planowany swap!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 4 Lut 2014, 21:02   

w sumie Ty masz mk3,5 tam już były pompy 3 barowe.
1,6 były co najmniej 2 rodzaje, najczęściej stosowane CVH 8 zaworowe i zetec-i 16 zaworowe.
Fabryczne złącze wiązek kabinowej i silnikowej jest na środku ściany grodziowej u góry, musisz odkręcić blachę na której jest przykręcony EDIS (tzw moduł zapłonu) pod nią jest złącze 8 bądź 12 pinowe.
http://imageshack.us/phot.../715/monog.jpg/
pozycja 24 to jest jest edis odkręć mniejszą blachę (2 wkręty) pod nią jest złącze.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 4 Lut 2014, 21:07   

Do pompy?

Nie przyglądałem sie tam, ale znajomy robił swapa na fiescie z 1,1 na 1,4 i spinał przewody na lewym słupku w 95r jest inaczej?
_________________
Planowany swap!
Ostatnio zmieniony przez Parzych 5 Lut 2014, 01:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 4 Lut 2014, 21:16   

od strony pasażera w słupku o strony kabiny jest zamontowany komputer.
Mi raczej chodzi o łączenie wiązek kabinowej z silnikową.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 5 Lut 2014, 08:52   

Miałeś racje, tam jest złącze 12 pin, ale nie pod blachą tylko na wierzchu. Idzie z niego 11 przewodów, czyli 1 pin luźny. Czyli jest tu immo, bo właśnie się od ojca dowiedziałem. ja nie jeździłem tym dłużej. I co mam to złącze 12 pin, wieć jakiego silnika z jakim kompem mam szukać? Jakieś foto? Oznaczenia? Ilość/ kolory przewodów?
_________________
Planowany swap!
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 5 Lut 2014, 09:00   

Jednak.. Z tego co mówiłem własnie z znajomym to trzeba silnik bez immo, bo w każdym jest inny kod i jak on powiedział: wywali się to złącze 12 i połączy bez kostki. Teraz znów formuje pytanie jak odróżnić silnik i kompa bez immo? Wiem, że namieszałem, sorki.
_________________
Planowany swap!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 5 Lut 2014, 09:41   

miałeś juz napisane że immo nie jest w silniku tylko w komputerze sterującym.
TU masz listę komputerów i rozpiskę pinów.
Napisz jeszcze jaką wiązkę silnika będziesz zakładał z wewnętrznym z zewnętrznym edisem.
Immo się nie przejmuj, to najmniejszy koszt swapu, do 1,6 kompa bez immo kupisz za parę groszy np escorta.
Najlepiej porób zdjęcia tego co masz później będziemy rozmawiać dalej.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 5 Lut 2014, 09:55   

Co to znaczy wewnętrzny czy zewnętrzny Edeis? No i nadal nie wiem jak odróżnić te kompy. Na tym linku są oznaczenia, ale który jest z immo, a który bez to skąd mam wiedzieć? Tak naprawdę to to podłączenie to już ten znajomy ogarnie, ma Esi-tronic i tam są instalacje. Ja narazie chce jechać i kupić silnik z kompem bez immo oraz co tam jeszcze trzeba zabrać? Uchwyty to wiem ale podłączenie reszty podzespołów..
_________________
Planowany swap!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Lut 2014, 14:23   

Łukasz, łap listę z opisanymi kompami immo lub bez:
http://pastie.org/8701312

patrzysz po wpisie pats enabled :)
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 5 Lut 2014, 20:53   

Pats enabled czyli z immo tak?
_________________
Planowany swap!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Lut 2014, 20:55   

Łukasz, tak :yes:
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 7 Lut 2014, 15:28   

Panowi znalazłem silniczki po 300zł 1,6 16v na wielopkt, kody do kompów już mam na fonie z linku od was. A czym się różni przy okazji komp do wielkopkt od koma do jenpkt wtrysku. Niby tam goście wie co i jak ale nie chce jeździć 2 razy. A jak mi silnik nie spasuje jade po drugi :) . To tak skrzynia zostaje z 1,1 następnie- łapy z poduchami od 1,6 do przerobienia, filtr z przepływką to razem z silnikiem i co jeszcze z tej komory trzeba wziąć? Jakieś fotki macie? Post kto tak robił?

_________________
Planowany swap!
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 7 Lut 2014, 19:26   

wszystkie zetecki czy 1,6/1,8/2,0 16v są na wielopunkcie. CVH 1,4 było na mono i rzadko 1,6.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Łukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 40
Skąd: Ostrężnica
Wysłany: 15 Lut 2014, 16:12   

Panowie silniczek już w garażu, muszę go trochę oczyścić i ogarnąć bo i tak czekam aż czas będzie miał na swapa mój znajomy. Dorwałem silnik wraz z instalacją od escorta, który miał instalacje z immo. Z tych kodów, które otrzymałem na forum dorwałem do tego kompa bez immo o kodzie HAWK lub cos podobnego. Za wszystko ze szrotu dałem 300zł. Teraz problem z instalacją bo musieliśmy odciąć parę wiązek. Z silnika główna wiązka idzie do kabiny na 2 wtyczki oraz do kompa. Tak myślałem, a tam jak szła do kompa to po drodze jakieś 2 wypusty i teraz pytanie czy one były tylko do elementów immo?
Dołączam poglądowe fotki.







[ Dodano: Pią Mar 14, 2014 20:13 ]
Panowie swap stoi na poziomie zakładania instalacji, silnik siedzi, przeglądałem tego linka: http://www.fiestaguides.c...conversion.html Ale mam mały problem, ponieważ gdy zakupiłem już instalacje nie było już wtyczki do sondy lambda, mając ten schemat: http://www.fotosik.pl/pok...edc0e4cdb8.html nic mi nie mówi jak to podłączyć ponieważ nie wiem który przewód sondy jest do grzałki a który do odczytu rezystancji. Mam kawałek wydechu z 1,6 z sonda a wwtyczke z instalacji musiał bym wyciąć z starej wiązki tylko jak ja podłączyć? Od kompa i tak idą mi 2 wiązki ucięte, które wchodziły gdzieś do środka.. podejrzewam, że immo to było. I jest tam tez ucięta wiązka z dwoma stykami i chyba ona idzie na odczyt rezystancji do kompa, a na grzałke kolejne dwa które idą w stronę przepływki patrząc na silnik na szrocie z innego zetecka. Panowie gdzie które, jakie kolory mają iść, ktoś pomoże?
_________________
Planowany swap!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.