Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
9 Paź 2011, 23:50
[MK2] Mam swój kawałek podłogi, 16V :))
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Lis 2013, 20:38   

Sąsiad robił cynowanie w tym roku więc w sumie tez mogłem. No ale sądziłem, że spaw doczołowy wyjdzie ładniej i prawie bezszpachlowo, a wyszlo jak zawsze :P

Te wstawki wynikły z tego, że musiałem rok temu (przed zimą) naprawić tam kawałek blachy, a tylko tędy był dostęp. No i wiedziałem, że i tak będe wymieniał próg więc zbytnio się nie starałem.
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 8 Lis 2013, 13:43   

vegetagt napisał/a:
Kurde, chciałbym z obecną wiedzą móc jeszcze raz wymienić progi :D Tyle szybciej i tyle łatwiej mi się spasowywało strone pasazera, że głowa mała :)

Podziel się konkretniej swoim doświadczeniem, bo sam nie wiem, jak mam je zrobić.. Wymieniłem już ich kilka i każda nowa podpowiedź może mi ułatwić zadanie :)

I myślę nad tym, żeby trochę inaczej z tyłu wyciąć. Mniej więcej tak:


W tym przypadku, nie ruszam miejsc, na które najbardziej narzekałeś (czyli te rogi).



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lis 2013, 14:19   

DziDzia, nie wiem czy dobry pomysł, bo jak skopiesz narożnik to i tak tego nie widać. A jak krzywo połaczysz w widocznym miejscu, to może rzucać się w oczy. Ja na ten narożnik wymyśliłem taki patent, że odciałem mniejwięcej wg tego, co odrysowałem, po czym pozaginałem go do gory i nagle zaczeło wszystko prawie pasować.
Generalnie moja obecna wiedza pozwala na w miare bezstresowe cięcie progu, bo wiem, że niczego innego pod nim nie potne :) Wypisze w punktach moje wnioski z robienia progów, chociaż nie wiem na ile pomogą, bo to w sumie moje pierwsze :P
Demontaż:
1. najłatwiej rozciąć próg w połowie. Dolną część odgiąć do dołu, odciąć przy samych zgrzewach i dalej walczyć szlifierką ze zgrzewami. Nie narusza to wtedy progu wewnętrznego.
2. górne zgrzewy przewiercam na wylot a nowy próg spawam od wewnątrz.
3. Uważnie ciąć należy jedynie przy tylnym kole, bo tam jest pare innych blach zlokalizowanych dość blisko progu.

Pasowanie:
0.Oczywiście markerem trze4ba odrysować nowy próg na blachach auta ;) (to tak raczej jakby jakis biszkopt kiedyś próbował powtorzyć tą akcje i nie wiedział, od czego zacząć ;) )
1. Raczej należy zacząć od tylnego błotnika. Jest to większa, widoczna powierzchnia i trzeba się przy niej bardziej postarać. Do tego tył ma 'uszy' i wiadomo dokładnie, w którym miejscu ma się znajdować. Słupek A w reperaturce jest często tak pogięty (mam 3 reperatury - we wszystkich to samo), że nie wiadomo od czego zacząć.
2. Zamiast tarczy tnącej używać szlifierskiej(http://www.stolmet.pl/pl/p/Tarcza-szlifierska-do-metalu-125mmx6mm-wypukla-D-18465/2207). O wiele precyzyjniej idzie praca.
3. Przy pasowaniu próg należy łapać szczypcami z góry oraz z dołu, bo zlapanie z dołu potrafi odgiąć calość o pół cm i potem jest lipa :P
4. Jak całość na oko pasuje, to łapiemy szczypcami próg i lekko przyłapujemy próg. Ja postawiłem kleksy na płaskich powierzchniach przy słupkach A i B. W razie wtopy łatwo to potem odkręcić.
5. No i teraz czas na zdjęcie górnych szczypiec (dolne powinny zostać :) ) i przymiarke drzwi. Generalnie, jeżeli reperatura była prosta i nie przeklepaliśmy zbytnio blachy do której równalismy próg, wszystko powinno wyjść prosto.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 12 Lis 2013, 22:39   

http://pastie.org/8475867

Odnalazł się dawca silnika do tej fiesty, jest nim... mój escort...
historia jak z telenoweli...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 12 Lis 2013, 22:40   

dobre :rotfl: :hahaha:
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Lis 2013, 22:41   

dobre w czukiereczek :rotfl:
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 14 Lis 2013, 14:43   

[Dzisiaj 21:47] Jaszczur: przelotu ma ok. 300 tyś ;)
[Dzisiaj 21:47] vegetagt: no to niezle jezdzi jak na 300tys :P

i mina ownera gdy się dowiaduje, że brał ziuta z przebiegiem 90tys - bezcenne :D
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Lis 2013, 18:53   

tadzias, no kurna :rotfl: Jedynie klepiąca hydraulika mi nie pasowała do przebiegu. No ale Magdowy KITT bardziej dzwonił :hahaha: Góra silnika jest czystsza niż w tych padłach z niemiec, co mają 120-170tys na blacie :P
A jeździ nieźle, bo z takim czymś (odhamionym na 155KM - fura kumpla) szedłem równo i strasznie się dziwił kumpel: http://www.autocentrum.pl...a-2.0-tdi-140km


No ale jakby nie patrzeć, mam 300 tys km na blacie, silnik zalany olejem syntetycznym po raz trzeci i wszystko działa :)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Lis 2013, 19:03   

W Magdowozie nie klepała hydraulika tylko stuku puku było przt CR 13:1
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Lis 2013, 19:05   

Tak głośno i nikt tego nie zauwazyl? Aż się wierzyć nie chce.

https://www.youtube.com/watch?v=_P8vxNRTiWc - na moje to brzmi jak hydraulika :P
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 16 Lis 2013, 13:12   

vegetagt napisał/a:
Tak głośno i nikt tego nie zauwazyl

terkota niczym Ursus :D
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Lis 2013, 13:34   

i stożek za wiatrakiem wentylatora :serduszka:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Lis 2013, 20:44   

Ej, ej, panowie... ten silnik stał sobie 2 lata pod gołym niebem bez głowicy... Bierzcie i to pod uwagę...
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Lis 2013, 01:18   

Daras84, mistrzu, powiedz mi na co były skręcone te wałki, co kupowałem od ciebie? :D Bo o ile kółko od wydechu odkręciłem po ludzku, to dolot opierał się niemiłosiernie. Skończyło się spawarką :-)

 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Lis 2013, 07:32   

to na pewno było dokręcone ksiązkowymi 70 niutonometrami :hahaha:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Lis 2013, 02:08   

Złomek odpalił od strzała po wymianie wałków :-)
Szkoda, że nie miałem jeszcze okazji się przejechać :(
Jutro wpada pas przedni na sztuke, bo nie wiem czy chłodnice z esioka upchnę, czy będe szukał nowej.
Prócz tego zostało jeszcze przejrzeć podłogę pod kątem uszczerbków konserwacji (np od spawania)


edit 1 grudnia:

Nowe progi są po to, by za nie podnosić auto:

;)

Skoro już musialem zdjąć koło, to zrobiłem inspekcje hamulców i stwierdzam następujące rzeczy:
hamulce są :ok:
klocka zostało tyle:

... zamontowałem je w lipcu 2009 wraz z nowymi tarczami maxis cośtam (marka autolandu). Obecnie jest drugi komplet tarcz (mikoda), bo miałem krzywą piaste i skrzywiła tarcze.

Przyokazji wytępiłem jeszcze jedno ognisko rdzy i wyciągnąłem z przedniej podłużnicy kawałek gumowego wężyka o średnicy wewn ok 3mm :D Ciekawe jak on tam się znalazł.

Już mnie chyba nic nie powtstrzyma, by w tym tygodniu wyjechać autem. Nawet cieknąca chłodnica. Nie wiem, opaski się chyba zepsuły... Właśnie, skąd bierzecie opaski zaciskowe? Bo te z praktikera/agromy to są średniej jakości. Oczywiście, jeżeli na wiosne je kupie i zamontuje, to przez całe lato moge grzebać przy aucie i ich używać, ale zimy przeważnie nie przeżywają. Natomiast orginalne fordowskie z mojej fiesty żyją już 26 rok i mają w poważaniu warunki atmosferyczne.
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 1 Gru 2013, 09:54   

vegetagt napisał/a:
orginalne fordowskie z mojej fiesty żyją już 26 rok i mają w poważaniu warunki atmosferyczne.
no właśnie :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Gru 2013, 18:51   

Jakby mi ktoś w lipcu powiedział, że pas przedni ostatecznie założę dopiero w grudniu, podczas zamieci śnieżnej, to bym go wyśmiał...



Zostało:
1. Zamalować pas przedni w miejscach spawów
2. Potraktować powyższe miejsca pastą uszczelniającą
3. Wpakować chłodnice
4. Składać wnętrze
5. poprawić wydech bo wyszedł fuckup i mi miskę niszczy.


edycja 11 grudnia 2013:
Punkty 1-3 z powyższej listy wykonane, układ chłodzenia odpowietrzony i chyba nawet nie cieknie :)

Przyokazji wymiany wałkow montuje także większy dolot i zrobiłem małe porównanie przepływomierzy(mdo-ess 1.6 plastik) oraz rur ( 1.8 RKC-ess 1.6 plastik)


Porównanie 1.6-2.0 z mondeo oraz z 1.6 escorta na plastiku, po lewej mdo (w tym wypadku 1.6, ale wszystkie są takie same)


Porównanie rury dolotowej RKC z 1.6 escortowym na plastiku:
Przy przepustnicy:


Przy przepływce:


Porównanie gratów wzlędem siebie:



No i co z tego wynikło? Że jak wcześniej ledwo zakładałem stożek na średnią przepływkę, to teraz mieści mi się wewnątrz :krzesłemgo:



... jak dobrze pójdzie to jutro/pojutrze w nocy będzie film(drugi bieg od początku do końca) z jazdy na obecnym setupie, czyli wałki 2.0+przepływka 2.0 + przepustnica 2.0 + dolot rkc + nieszczęsny stożek od JR, który mi tu nie pasuje + wydech 1.1 (forever! ;) )


PS. Fiesta zamówiła sobie pod choinke normalne letnie opony :-)
Także będzie

;)
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Gru 2013, 09:29   

hehe z tym stożkiem to musisz teraz coś wymyśleć bo tak w "środek" to raczej nie może być :P

i auto będzie jeździć takie czerwono białe ? skąd wogóle ten biały kolor ? bo progi i pas raczej w takim kolorze kupione nie były ? czyżby zmiana koloru nastąpi ;/
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Gru 2013, 09:54   

vegetagt, chcesz fajniejszy stożek ode mnie po kosztach? ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 18:29
Brykal
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.