Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:58 |
[MK3] Fofik by BuMeL |
Autor |
Wiadomość |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Sie 2013, 23:00
|
|
|
kupiłem nowe tajle do fiesty, a co se bede żałował
a tak serio, wymieniłem wiązkę drzwi na nową, z lusterkimi nareście ale zachodzę w głowę o pewne szczegóły, oto wiącha :
wiącha jak to wiącha, ma sobie po obu stronach dwupinowe wtyki ale obstawiam, że to powrotki w centralnego 5d, nieważne, po co mi gniazdo na przekaźnik i do czego ?
standardowo mamy guzixa do bagażnika, wtyk do podpięcia wiąchy i .... no właśnie, tajemne wielopinowe gniazdo:
z prawej za to strony mamy jeszcze bardziej tajemne gniazda :
czy wiącha ma OBD2 ? co to to niebieskie po prawej stronie ? po co mnie to gniazdo przekaźnika jak bez niego wsio działa (tylko lusterek jeszcze nie sprawdzałem) ? A i w wiązkach drzwi są jeszcze czujniki (otwarcia ?) zamków.
oczekuję konstruktywnych odpowiedzi od dorosłych facetów
A dzisiaj mogłem sobie w Łomży na Night Power pomacać
|
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Sie 2013, 23:11
|
|
|
enyłan kojarzy coś z powyższego posta ?
Zapiąłem wreszcie chłodnicę oleju, oczywiście jak przy takiej robocie, coś musiało się wysrać. Po 5 minutach testów spadł wąż z króćca podstawki i zarzygało cały warsztat. Ogarnięte |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20 Sie 2013, 20:44
|
|
|
ladny ten oct |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 20 Sie 2013, 21:43
|
|
|
No no dzieję się. Oponko miodzio ciekawe jak na nich się pomyka |
_________________
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 20 Sie 2013, 21:53
|
|
|
ile dałeś za catch tanka? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 20 Sie 2013, 22:00
|
|
|
Będziesz podłączał tylko pokrywę zaworów czy odpowietrzenie z bloku również? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Sie 2013, 22:02
|
|
|
Komorę korbową też. Pociągnę przewód pod termostatem jak idzie seryjnie i trójnikiem do oct razem z deklem zaworów.
Przy lekkim pałowaniu na mieście, temperatura oleju dzielnie trzyma się w okolicach 85-90st, po dłuższym staniu w korkach ~100st.
Fotka z parkingu. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 18:56
|
|
|
Tjunink .... jako, że fabryczne puszki zwykle są puste to ich skuteczność zostawia trochę do życzenia, skorzystam z doświadczenia innych tjunerów i nieco stjuninguje oct, żeby jak najmniej par oleju z niego wracało do obiegu.
Myślałem i myślałem ale nie udało mi się znaleźć sensownych złączek przelotowych, zastosuję więc najprostsze rozwiązanie, jeden króciec wkręcony na zewnątrz, jeden do środka i nałożony kawałek węża, żeby opary wlatywały mniej więcej w połowie wysokości zbiornika
Ze względu na wyjścia zainstalowane w zetecu, trzeba było dostosować też odpowiednie króćce, żeby nie robić zwężek, więc jeden króciec 13mm wlotowy (powinien 15 ale z braku laku ... ) i 10mm podciśnieniowy (do dolotu)
Wewnętrzny przewód doprowadza opary głęboko ale pozostaje jeszcze kwestia zatrzymania ich w środku, jak wiadomo podciśnienie może z łatwością wywlec je z powrotem. Z pomocą przychodzi pierwszy z brzegu sklep, w którym kupimy myjkę metalową (u mnie koszt 2x3pln). Myjka ta wbrew pozorom zajmuje maleńką ilość objętości, wizualnie jest tylko puchata a robi za świetny filtr
W ten sposób mamy 99% gwarancji czystego dolotu.
Pozostaje jeszcze kwestia wynalezienia miejsca pod maską, z tym już gorzej
Powyższy mod został zapożyczony od ludzi doświadczonych z innych forumów i dzięki im za to, podobno spisuje się zacnie. Myjka zrobiona jest z nitek stali kwasoodpornej, nie będzie więc reagować ani z olejem ani zbiornikiem.
Oczywiście po przetestowaniu rozwiązania, węże zostaną zmienione na czarne olejowe. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 19:14
|
|
|
Z tyłu pomiędzy serwem a dolotem nie wejdzie to to? |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 19:20
|
|
|
Po przymiarkach mam dwa miejsca, między serwem a dolotem i na nadkolu od kierowcy, przy rozpórce, gdzie będzie zdecydowanie wygodniejszy. Muszę mocowanie tylko dorobić i przykręcę w gniazdo po podnośniku |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 19:53
|
|
|
Mój OCT trochę mniejszy i wsadziłem na grodzi, teraz mam samą górę podpiętą.
Planuje dać trójnik i połączyć oba. Wyjście fi5 w puszkę filtra mam puszczoną. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 19:56
|
|
|
Ale Twój był robiony na zamówienie i widziałem go na żywo :p mój to niecny klocek ale upchnę go z głową na trójniku zepnę obydwa odpowietrzniki i wepnę się w przekładkę kolektora, tam gdzie seryjnie idzie komora korbowa. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 20:01
|
|
|
Mam nadzieje ze nie będzie gwizdał o pod maską |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 21:06
|
|
|
Sam muszę też ogarnąć taki OCT, teraz wiem co trzeba jeszcze przy nim zrobić
Co do toyek, to są mega fajne na suche, lekko mokre, ale za to piekielnie głośne.
A te węże do chłodniczki oleju to na jakie warunki są przystosowane? Na nich akurat bym nie żałował, sam mam przewody do chłodnicy oleju teflonowe w stalowym oplocie, bo ich uszkodzenie wiąże się z niemałymi konsekwencjami.
Gdzie i za ile nabyłeś ten filtr Pipera? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 22:07
|
|
|
Kurde wolwa turbią na tych przewodach a zetec ma w granicach 3bar. Pipera zanabyłem u swoich magików w Eworze, raz tylko widziałem taki na allegro, nie wiem czy idzie to jeszcze rozsądnie kupić.
http://allegro.pl/filtr-s...3483970442.html
ja swego kupiłem gdzieś za połowę tej ceny |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sie 2013, 22:15
|
|
|
Tylko pisząc o tych przewodach nie miałem na myśli cisnienia, bo swoje mam np do 175 barów, tylko o temperaturę roboczą, a oplot to bardziej na mechaniczne uszkodzenia mogące wyniknąć z pracy motoru.
Ten piper wszedł ci bez problemów na przepływke 84mm? hmm ,chyba lepiej, łatwiej i taniej wyjdzie mi kupienie ori puszki filtra i wkładki i doprowadzeni tam powietrza |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|