Przesunięty przez: szynszyl 7 Lip 2014, 16:20 |
[MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach |
Autor |
Wiadomość |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 01:01 [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach
|
|
|
Jak demontujecie beben zazwyczaj? Odkrecacie od przodu nakretke na łozysku i rozbieracie całość, czy moze odkrecacie te 4 sruby od tylu, nie sciagając bebna z piasty?
Ja to jak robilem, to odkreciłem łożysko i sciągnąlem przez przód. Ale ostatnio wyczytałem ze mozna odkrecic własnie całosc od tylu i tak sie zastanawiam ktora metoda szybsza i zarazem lepsza. Bebna i łozyska nie planuje wymieniac jakby ktos chciał zapytac, bo to wiadomo ze rozbieram od przodu
plusem odkrecania od tylu jest nie ruszanie łożyska, ale minusem wiem ze te sruby lubia sie urwać... I taki dylemat mam ktore zło lepiej wybrac? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Mar 2013, 20:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 01:09
|
|
|
FiFa, jeśli chcesz wymienić szczęki, to bęben musisz ściągnąć od przodu, od tyłu szczęk nie wymienisz, poza tym od przodu masz 1 nakrętkę a od tyłu 4... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 01:26
|
|
|
Parzych, ale czy od przodu czy od tylu beben sciagne i moge szczeki wymienic. Tylko roznica polega na tym ze od przodu odkrecam łozysko i scigam z piasty, a od tylu odkrecam odrazu piaste z łozyskiem i bebnem(zaleta tej metody jest ze nie musze wyciagac łozyska). W "sam naprawiam" polecaja własnie rozebrac od tylu, ja zawsze robilem to od przodu (tylko nie kojarzyc z niczym innym )
Przez to pytam innych co moze robili taka metoda i taka, ktora uwazaja za lepsza |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 10:40
|
|
|
ja robiłem ostatnio metodą "od tyłu" jedyny problem ze wszystko potem wisi na przewodzie hamulcowym i moze strzelic z starosci jak u mnie...
Zeby szybko to skręcic warto sobie obciac główki w dwóch srubach (bodajrze m10) wkręcic to delikatnie w bęben z obudową i wtedy przylozyć do mocowań w belce, przykręcic dwie z orginalnych srub w pozostałe miejsca, wykręcic te obcięte i wkręcic reszte orginalnych.
Troche zawiłe ale próbujać trafic srubą orginalna odrazu przez belke, osłone i w bęben jest troche zabawy samemu zeby spasowac a sposobem wyzej opisanym zajmuje skręcenie pare min |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 11:04
|
|
|
Ja wole łożysko odkręcić,
jak masz wytarte bębny i duży rant to nie ma jak ramienia zrobić żeby wsadzić łychę i ciągnąć |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 13:42
|
|
|
taki troche offtop... łozysko z tylu jest wprasowywane czy tylko wkladane i przykrecane? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 14:05
|
|
|
wkładane i przykręcane |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 11 Mar 2013, 14:06
|
|
|
ale zewnętrzne szalki trzeba wpasować w bęben |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 12 Mar 2013, 17:27
|
|
|
Powie mi ktos czym sie roznia hamulce w futurze, od tych z escorta (203mm) Chce kupic cały zestaw na tył (szczeki, regulator, sprezyny, cylinderki). I niestety nie moge tego dostac, do escorta sa wydaja sie takie same. Ale jak szukaja do mnie po VINie to twierdza ze sie roznia i nie ma takich w sprzedazy?Niech mnie ktos olsni z tymi szczekami, gdzie sa roznice!? Nie miałem ich na stole aby porownac, a niechce wydac kasy na złe. W dwoch hurtowniach (m.in. hart gdzie maja duzy wybor) u mnie jak pytałem to tez mnie odesłali z kwitkiem.
Moze to jest to samo co w escorcie, tylko moze po VINie nie moga zczytac zamiennikow? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 12 Mar 2013, 20:20
|
|
|
w escorcie inna jest tarcza kotwiczna tj inaczej wygląda otwór na cylinderek ja wsadziłem hebelki na tył z escorta 180 ale na tłoczku 22,5mm (musiałem przełożyć całość wraz z tarczami kotwicznymi, szczęki bębny łożyska trzpień to samo |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
360Andrzej
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 12 Mar 2013, 23:35
|
|
|
a moglby ktos podac numery pomocnicze tych czesci, moze jakos łatwiej znajde potrzebne czesci. |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 10:01
|
|
|
Fifa jak masz to samo co na zdjeciu Andrzeja to szczęki/cylinderki/spręzynki dostaniesz np w focie / inter carsie... Jedyny problem jest taki ze jeden element samoregulatora (ten mniejszy) prawie zawsze jest w zestawie z szczękami a drugi znalazlem jedynie w orginale (okolo 350zl) u mnie wystarczyło wymienić ten mniejszy co był w zestawie i hula |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 17:24
|
|
|
360Andrzej, a jakie Ty masz hamulce, 203mm? bo u mnie szczeki bardzo podobnie wygladaja, lecz sie roznia-mocowania sprezyn, grubosc blach no i wydaje mi sie ze mam inny cylinderek. ALe juz mniejsza o to bo chyba juz znalazłem zestaw pasujacy do mnie na allegro!
Co do bebna ja sciagnałem go od przodu, bo sruby z tylu byly bardzo zapieczone. Tarcze kotwiczna-piaste i tak musiałem pozniej odkrecic (przy pomocy palnika), aby zdemontowac cylinderki. I teraz zadbam o to aby te sruby sie nie zapiekly i nastepny raz rozbieram od tylu-zdecydownia mniej kombinowania i nie ma wtedy problemu z łozyskiem. A co do wiszenia na przewodzie jak pisał Markz, nie powinno tak byc, bo tarcza kotwiczna dodatkowo byla zanitowana-odkreciłem piaste a tarcza kotwiczna i tak pozostała |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 13 Mar 2013, 17:42
|
|
|
czyli u mnie którys z poprzednich wlascicieli "zepsuł" nity |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14 Mar 2013, 11:38
|
|
|
Raz tylko popełniłem błąd i odkręcałem te 4 śruby z tyłu.. Jedna mi się urwała i miałem roboty co nie miara żeby ją wydostać. Lepiej odkręcić centralną nakrętkę, zawsze warto przy okazji smaru dołożyć do łożyska |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Mar 2013, 09:13
|
|
|
Marcinowaty, Smaru się nie dokłada-smar się wymienia(nie wiesz nigdy jak jest już zużyty)
Myjesz łożysko i NOWY SMAR aplikujesz |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 16 Mar 2013, 18:32
|
|
|
teoretycznie łozysko po rozebraniu, powinno sie wymienic bezwglednie na nowe!!! Ale wiadomo jak to jest w polskich realiach.
Co do szczek tak na przyszłosc jakby ktos szukal, to szczeki 203x39 pasuja te z wersji z ABSm-tutaj nie ma problemu, problem jest z cylinderkiem dla wersji bez ABS, bo tłoczysko powinno byc 19mm, a nie 22 jak w ABS. Ogolnie w katalogach nie ma wiadomosci co do cylinderkow do 203 bez ABSu - katalogi tylko podaja 180, albo 203 z ABS. Zazwyczaj kodami dochodza do cylinderkow z 180 (tłoczysko 19mm), ale one sa za krótkie i trzeba tutaj uwazac. Bo ktos w mojej fiescie wczesniej włozył własnie takiego i po pewnym czasie cylinderek wyskoczył przez co plyn uciekał. Przypadkiem trafiłem na minimalnie dłuższe, ktore byly własnie do tego modelu. Ale sam nie wiem z czego to bylo, jak cos moge podac nr cylinderka. W IC czestochowa dorwałem dwa ostatnie takie cylinderki.
Tutaj roznica w cylinderkach na co zwrocic uwage:
I moje hamulce przed:
po:
|
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 16 Mar 2013, 19:19
|
|
|
no też przezyłem mały szok, kupiłem nowe cylinderki, rozbieram hamulce a tu moje stare cylinderki (poprzedni wlasciciel widocznie zalozyl) o jakies 0,5cm krotsze niz te co kupilem
Fifa w jakim ty to katalogu sprawdzales? mi bez problemu koles w sklepie zamowil i mial w katalogu jakies hurtowni 19mm pod szczęki 203 bez abs. Były dostępne z dwóch firm TRW i METELLI |
|
|
|
|
|