Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Fiesta futura 2.0 16v
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Lut 2013, 22:18   

Grax, <???>


głowica od cvh na bloku od zeteca 2.0 daje stopien kompresji nadający się do uturbienia. Na 1.8 pewnie po prostu zmieni się ta wartość.
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 27 Lut 2013, 22:21   

Cytat:

najtaniej wkręcasz trójnik zamiast czujnika ciśnienia, podłączasz przewód do turbo, czujnik a można i o wskaźnik sie pokusić, warto tez sprawdzić czy na wejściu oleju do turbo jest "restryktor" bo ci wypcha uszczelnienia

i wydaje mi się że taki trójnik już mam przy silniku 1.6 z erst to jeden problem już z głowy, wszystko inne mniej więcej wiem jak zrobić, pozostanie tylko strojenie no chyba że sam się nauczę hmm kto wie :V: hamownie mam niedaleko tylko sonde szerokopasmową czy afr i można kombinować
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 27 Lut 2013, 22:28   

FiFa napisał/a:
a wytlumacz mi dlaczego składasz na głowicy z 1.6 8v? dlaczego ona bedzie lepsza od 16v? Co ma na celu taka modyfikacja?

a to że nie będę musiał wyspawać nowego kolektora pod turbo z głowicy od ziutka lub przebijał się przez kanały olejowe i wodne jakbym chciał zastosować kolektor wydechowy wraz z turbiną rst. Zakładając czapkę od 1.6 nic nie muszę kobinować z kolektrorami tracić nerwy itp. poza tym mam turbinę świeżo co po regeneracji i całe 1.6 rst jako dawce. Główną rolę odgrywają tu koszty, a jak mam już części z 1.6 które wystarczą mi na planowaną moc po co utrudniać życie i kombinować z tamtą głowicą (16v) która według mnie często w serii zawodzi a co dopiero przy turbo.

Może niech ktoś się wypowie kto to przechodził co będzie lepszym rozwiązaniem: głowica taka jaka powinna być przy ziutku 16v czy hybryda z 1.6 cvh? co będzie lepsze, łatwiejsze do ogarnięcia i żywotniejsze, bo samochód ma służyć do jazdy a nie do upalania raz w roku tak żeby przejechał 400 metrów i koniec. Oczywiście na kute tłoki i korbowody może kiedyś się pokuszę jak mocy zacznie brakować i pieniędzy będę miał za dużo, teraz mówimy o takim jakby wstępie do turbo bo o niskim doładowaniu bez żyłowania silnika na wysokie moce.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 27 Lut 2013, 23:01   

ja bym zostal przy 16v mniej dłubaniny
rozrząd pompa wody...
kolektor wydechowy to nie problem albo dorobić flansze i przykręcić tez z cvh do głowicy z CVH, albo założyć kolektor z foki 4-1 i dospawać flansze pod turbo...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 28 Lut 2013, 17:07   

luki, dokładnie barany z focusa i tylko flansze dospawac pod turbinke, jesli chodzi o kolektory. Ja bym robil raczej na głowicy 16v, a jesli masz ochote dłubac z rozrzdami to bym do dołu silvera głowice black topa zakładal. Nie wiem co inni o tym sadza, ale w Twoim przypadku nie bardzo mi sie widzi połaczenie głowicy cvh 16 z blokiem zeteca 1.8, a 2 jak tak robisz to oile sie nie myle doprezy to dodatkowo silnik.
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 36
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 28 Lut 2013, 18:21   

angole jakos tak robiąi kozak sprawa. ja jestem za zvh
_________________
cyyyklon

 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Mar 2013, 09:30   

Prawda jest taka, że budowa głowicy 8v jest lepsza pod turbo niż 16v, nie tyczy się to tylko zeteca/cvh a wszystkich silników.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Mar 2013, 19:05   

A jakby rozwiercić kanały w 16v z podwójnych w jeden ? :> fizycznie jest to wykonalne bo między nimi nie ma kanałów cieczy.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 2 Mar 2013, 12:31   

Angole przeróżne rzeczy robią z fordami. Co prawda dwa walki to nie jeden, ale cena tuningowego walka do 1.6 cvh kosztuje w przeliczeniu 1000zl i sa do wyboru z różnymi czasami otwarcia zaworu od 260 do ponad 280 stopni a do zeteca jeden walek kosztuje 1400zl trzeba przemnożyć przez 2 i mamy prawie 3000zl. A co do rozrzadu i pompy wody to sie tylko wydaje że dużo roboty a tak na prawdę jak sie ma już wszystkie części wystarczy pomierzyć wywiercić otwory nagwintowac i po sprawie. Tylko jak wczoraj patrzyłem pod maskę fiesty to trzeba bedzie coś z pasem przednim wykobinowac i chlodnicą bo turbo nie wejdzie :-) Ciekawy jestem co do spalania takiego auta, bo przy normalnej jeździe powinien spalić tyle co wolnossący lub leciutko wiecej, nie mówię o kręceniu do końca bo wiadomo spali dużo wiecej niż wolnossący ale za to jaka frajda z jazdy. kolega ma saaba 2.3 turbo z seryjnych 180 koni zrobionego na ponad 200 i średnie spalanie ma poniżej 10 litrów, ciekawy jestem czy na takim uturbionym zetecu byłoby takie spalanie np na trasie jakiejś przy dopuszczalnych prędkościach, ale myśle że tak no chyba że sie myle, to niech ktos poprawi kto już zbudowal i jeździł taką zabawką i ma pewne doswiadczenia z tym zwiazane. Moze ktoś sie wypowie na temat zeteca turbo i hybrydy z czapką od 1.6 co będzie lepszym rozwiązaniem. Nie chodzi mi tu o jakieś mega wysokie moce tylko takie zeby autko jeździło a inni w nowych furach patrzyli z niedowierzaniem jak znikam przed nimi :twisted: w sumie i tak teraz to już robię 2 litrami ale to już troszkę za słabe jest i dlatego trzeba zbudować coś z turbem <8>

[ Dodano: Wto Paź 07, 2014 15:05 ]
po ponad roku mam 2.3 16v hybryde na głowicy z rs2000, pierwszy swap na ten silnik nie przyjął się bo wypaliło tłoki, drugi swap też sie nie przyjął (kapitalka głowicy, nowy dół) i obróciło panewkę :/ no i wymieniłem wał z panewkami i śmiga jak ta lala, narazie zrobiłem ok1200km ale problemów nie ma oprócz porannego odpalania gdy silnik zimny to szarpie rozgrzeje się jest prawie git. Prawie bo przy ok 1500obr szarpie strasznie jadąc np na rondzie i trzeba wysprzęglać bo silnik wyleci z budy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.