[MK3] RS1800 Zetec - problem z wiązką silnika |
Autor |
Wiadomość |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Lut 2013, 20:10 [MK3] RS1800 Zetec - problem z wiązką silnika
|
|
|
Szybkie pytanko mam:
Otóż podłączyliśmy dzisiaj z bobson-em moją Fieste pod komputer.
(jak da rade wrzuci wyniki
Wszytko jest oki poza:
-średnio działającą lambdą tzn działa wskazuje ok ale strasznie wolno...
- drugim tematem była przepływka a w zasadzie jej brak, tzn fizycznie jest podłączona ale przy włączonym zapłonie brak napięcia, natomiast po odpaleniu pojawiało sie napięcie rzędu 0,2v, zdecydowanie za mało.
Jako że przy swapie budowałem kawałki wiązki od nowa mogłem się chybnąć.
Poniżej schemat teoretycznie od zeteca pytanie czy piny oznaczone na rysunku nr 31, 86, 9, 50 właśnie przepływka??
Jeżeli tak wystarczy że sprawdzę przejścia między wtyczką a kompem (analogicznie te piny odpowiadają pinami w kompie?)
dodam że nie mam problemu z spalaniem szarpaniem etc...
Dał by rade sprawdzić ktoś jakie napięcia/masy powinny być prawidłowe na wtyczce i na którym pinie one wystepują
 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Lut 2013, 20:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Lut 2013, 20:43
|
|
|
na tym kompie nie mam programów :/
ale powiem Ci że u brata mieliśmy taki przypadek okazało sie że były zamienione kable w wiązce (na odwrót te do przepływki) tylko nie pamiętam dokładnie które piny ale napewno tylko 2 kable
na dodatek dodam że wiązka była z futury a komp z 2.0 |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Lut 2013, 20:45
|
|
|
wiązke mam od was i to jest wiązka z rs1800, komp ALSO z zewnętrznym edisem:)
kabel od przepływki był ucięty wiem dorobiłem wzorując sie kolorami i wiązką z escorta... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Lut 2013, 22:01
|
|
|
ja miałem taki sam myk, walnąłem się i kable przy przepływce te dwa brązowo czerwone zamienione były między sobą
według książki haynes na schemacie dohc 16v
BN/R ->9 pin kompa
BN/R -> 50 pin
Bn -> masa, punkt zbiorczy, 40pin kompa
Bk -> 12v, punkt zbiorczy, 37,57
Ja tak miałem podłączone |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Lut 2013, 22:51
|
|
|
Chyba mam odpowiedź
Cytat: |
Pin 1 w przepływce - pin 50 w ECU
Pin 2 w przepływce - pin 9 w ECU
I to są przewody sygnałowe między którymi powinno się zmieniać napięcie podczas zmiany ilości zasysanego powietrza.
Pin 3 w przepływce - pin 31 w ECU(to jest taka ogólna masa dla czujników itd.)
Pin 4 w przepływce- wolny
Pin 5 w przepływce - pin 37/57 w ECU (to wspólny +)
czyli przy prawidłowej pracy i podłączeniu przepływki napięcie powinno oscylować między pinem 1 i 2 na wolnych 0,8 - 0,9V, a maksymalnie powinno mieć 5V o ile dobrze pamiętam. |
luk-90, dzięki za info
bidżej, Krzychu szykujcie hale na weekend
Więc tak mam filmik:
http://www.youtube.com/wa...d&v=De-78LHaB08
Problem z MAFem i prawdopodobnie coś z EDISem / czujnikiem wałka rozrząd
jak sprawdzić czujnik położenia wałka i Edis można wsadzić z cvh efi? czy mysi być tylko z zeteca?
Wiązkę postaram się przelecieć w weekend
Może mi ktoś powiedzieć które piny w komputerze odpowiadają na czujnik położenia wałka |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Lut 2013, 22:36
|
|
|
jakieś podpowiedzi gdzie i co szukać?? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:07
|
|
|
nie grzebałem w wiązkach zetecowych ale na początku sprawdziłbym całą wiązke wg schematu , skoro ją naprawiałeś sprawdziłbym nawet piny do podłączenia ecu włącznie jeżeli kabelki się zgadzają i jest ciągłość przewodów (sprawdzić miernikiem) to wiązka powinna być na moje oko ok i trzeba problemu szukać gdzie indziej, w czujnikach czy edisie. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:19
|
|
|
edisy raczej są takie same, bo mam od zeteca i od cvh, nawet od hcsa jeszcze leży |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:20
|
|
|
W weekend zjadę do Zakopca to wytargam wiązkę i zobaczymy co się będzie działo.
Ma ktoś dokładną rozpiskę który pin za którą czujkę odpowiada? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:25
|
|
|
luki, poszukaj tu http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46855 |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Krzysiek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 25 Lut 2013, 23:42
|
|
|
sprawdzaj z wiązką oryginalną a nie jakąś narysowaną przez jakiegoś szpeca, pin w pin z oryginałem |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 00:01
|
|
|
W angielskim Haynesie o mk3 jest rozpiska pinów z ECU. |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 00:21
|
|
|
blood_brother2 napisał/a: | W angielskim Haynesie o mk3 jest rozpiska pinów z ECU. |
To je chyba to:
 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 02:44
|
|
|
luki, przypomnij sie na gada jutro jak bede. Jesli mi to jeszcze dziala to mam autodate wedlug ktorej ja lecialem swoja wiazke |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 17:19
|
|
|
tu masz rozpiske pinów do rs1800
a komp ALSO to w czym szedł i jakie roczniki? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 18:08
|
|
|
zeby odpalic autodate potrzebuje serial do vmware workstation 7.1. Niestety te co ma oraz te co wpisalem z neta nie chodza :/ |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 18:21
|
|
|
na tym moim chomiku dorzuciłem jeszcze jeden plik z schematami z innego programu opisałem że do rs |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
|