[MK6] Cały czas świeci kontrolka akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 21:11 [MK6] Cały czas świeci kontrolka akumulatora
|
|
|
Problem braku ładowania zaczął się niedługo po zwarciu wtyczki od zasilacza laptopa, przepalił się wówczas bezpiecznik zapalniczki
Po przejściu na zasilanie sieciowe laptopa, przeprowadziłem testowanie silnika programem maxitest. Kontrolkę braku ładowania akumulatora zauważyłem na drugi dzień, chwilę po ruszeniu samochodem
Rzecz ciekawa, że program maxitest na fordzie, nie zauważył błędu ładowania lecz dopiero po przejściu na opla(wyświetliło, że sterownik ładowania jest wadliwy), ale także zła praca pompy wtryskowej , mam silnik pracujący na gaz-Oraz wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Wypadanie zapłonu jest faktem, bo problem z końcówką wtrysku gazu co jakiś czas się ponawia
Coś mi podpowiada, że problem świecącej kontrolki powstał poprzez zwarcie w zapalniczce, lub przez program maxitest- Ale może być to również zbieg okoliczności. Bezpiecznik z ikoną akumulatora jest dobry
Pytanie- Od czego mam zacząć poszukiwania? |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 22:20
|
|
|
zacznij poszukiwania od bezpieczników
Wszystkich, szczególnie od deski rozdzielczej.
Jeśli nic nie znajdziesz to zmierz ładowanie woltomierzem . |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 23:18
|
|
|
Jutro sprawdzę wszystkie bezpieczniki
Ładowanie sprawdzałem tylko testerami, maxi test i ten przy zegarach ostatni pomiar 11,15V
Wcześniej zawsze było 14,4V przy wolnych
Czyli nadzieja w bezpiecznikach i oby tylko nie alternator Dzięki |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sty 2013, 00:04
|
|
|
hm
zazwyczaj pada regulator . |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Sty 2013, 22:12
|
|
|
Bezpieczniki sprawdziłem, wszystkie dobre.Wstępnie sprawdziłem naciąg paska klinowego i wygląda dość napięty, jednak rolka napinająca za kołem alternatora mocno wyślizgana. Oparłem długi mocny śrubokręt między rolkę a koło pasowe alternatora czy nie ma jakiegoś luzu- Nic nie wyczułem
Sprawdziłem napięcie na akumulatorze 12,15 V
Uruchomiłem silnik i od razu zobaczyłem, że kontrolka ładowania już nie świeci. Dlaczego? Przecież nie poprawiłem żadnego błędu
Podaję napięcia przy zapalonym silniku?
Akumulator 14,15 V
Alternator 14,22 V
Napięcia przy włączonych długich światłach i dmuchawie
Akumulator 14,08V
Alternator 14,18V
Moje sugestie są teraz takie:
1) Któryś bezpiecznik nie miał kontaktu
2) Coś nie jest tak z napędem alternatora.
Bardziej naciągnąć czy zmienić pasek? |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2013, 16:59
|
|
|
Teraz ładowanie jest ok. Musisz pojeździć. Jak problem wróci to będziemy szukali przyczyny. |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Sty 2013, 18:13
|
|
|
Dziś pojeździłem sporo i jak na razie jest ok.
Przesyłam pomiary programem komputerowym
- Przed błędem, oraz po błędzie
Zastanawia tylko dlaczego ręczne pomiary, bezpośrednio na alternatorze(jak wyżej) odbiegają od danych komputerowych
Jeżeli foty będą dalej nieczytelne, to piszcie  |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2013, 22:15
|
|
|
hm to się zdarza. komp zawsze pokazuje nieco inaczej ale zazwyczaj błąd nie jest większy niż 0,2V |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:09
|
|
|
diodalodz, A widziałeś przy jakich obrotach jest takie napięcie? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|