Przesunięty przez: trzeci 6 Sty 2013, 15:26 |
Jaki tani palnik do blacharki ? |
Autor |
Wiadomość |
subratri
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 10:17 Jaki tani palnik do blacharki ?
|
|
|
Witam.
Mam taką moją ikserdwójkę od lat. Od lat też siedzi na kołkach. Czas by ją zrobić wreszcie.
Chciał bym ją zrobić samemu. Niestety nie mam żadnego doświadczenia w blacharce. Za to zdolności manualnych i chęci mi nie brak.
Moje pytanko jest następujące. Jaki tani zestaw kompletny powinienem sobie znaleźć. Tak, żebym mógł wyciąć błotniki, nadkola, wspawać to, no i podorabiać kilka blach na przednim i tylnym pasie?
Jakie gazy i jakie wielkości butli?
To będzie praca raczej jednorazowa.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sty 2013, 15:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 11:35
|
|
|
ja bym sugerował miga a nie palnik |
|
|
|
|
subratri
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 11:41
|
|
|
no ale migiem nie powycinam, no i nie podoginam tego, czego nie da się kupić... Miga można kupić za "parę groszy" ale nim tylko wspawam... No chyba, że jest jakiś sposób?? |
_________________
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 11:45
|
|
|
tnie sie kątówką :p
a co takiego potrzeba doginać i czego sie nie da kupić? |
|
|
|
|
subratri
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 12:33
|
|
|
może nie tyle nie da co nie wszystko znalazłem w reperaturkach, a kupowanie całych elementów... A co do cięcia - już się przymierzałem ze szlifierką, ale moje ubytki kończą się właściwie na krawędziach a fleksą musiał bym ciąć bardzo daleko - a tego nie chcę.
No a poza tym, myślałem też o zacynowaniu połączeń. Także wracamy chyba do palnika. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 16:34
|
|
|
subratri napisał/a: | Od lat też siedzi na kołkach | jeśli jeździła a teraz sobie stoi, to następna jej droga na złom prowadzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
subratri
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 23:48
|
|
|
no, dobrze, że już stan techniczny mojego auta został omówiony. A co z tym sprzętem do palenia i spawania? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 00:04
|
|
|
Nie znam się za bardzo, ale czy po cieciu blachy palnikiem, to krawędź nie jest czasem, nierówna, zgrubiała i pofałdowana,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 00:10
|
|
|
Przecież można do szlifierki mini tarcze zamontować i cięcie będzie dokładne, a niemal napewno dokładniejsze niż palnikiem. |
|
|
|
|
subratri
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 09:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | to krawędź nie jest czasem, nierówna, zgrubiała i pofałdowana,,, |
To mnie przekonało, wogóle o tym nie myślałem.
Czy mig musi spełniać jakieś szczególne wymagania? grubość drutu czy coś? czy może być poprostu najmniejszy? |
_________________
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 16:18
|
|
|
Jakikolwiek migomat w okolicach 1000 zł powinien wystarczyć Ci na wszystkie prace i na lata. Do tego butla z CO2 i jedziesz. Jeśli masz trzy fazy to warto zainwestować w trochu lepszy sprzęt. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
subratri
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 57 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 18:11
|
|
|
sprzęt już jest, boster jakiś do 140A
Trochę to było wymagające na początku ale już jest dobrze. Spawam bez gazu, pewnie dlatego trochę mi przepala. A raczej przepalało.
Mam teraz inny problem.
Nie mogę nigdzie zdobyć reperaturki do nadkoli wewnętrznych.
Prawa strona się obejdzie bez, ale lewa już gorzej. Młotkiem takiego kształtu nie zrobię na pewno.
Skąd wziąć te nadkola? |
_________________
|
|
|
|
|
|