Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Remont generalny silnika i blacharki
Autor Wiadomość
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 4 Mar 2010, 01:51   [MK3] Remont generalny silnika i blacharki

Witam!

Po Swietach mialem maly wypadeczek moim Fiestolotem:(a mianowicie, jadac na letnich oponach (nie krzyczcie) na sniegu mialem kolizje z ... znakiem drogowym. Uderzylem bokiem, od strony pasazera. Drzwi do wymiany, troche wgnieciony prog ale raczej da sie wyklepac. :ups:
Chcialem teraz kupic GolfaIII z gazem za 4.000, ale jednak zmienilem zdanie, to zawsze jest jednak "kot w worku". Postanowilem te pieniadze przeznaczyc na "odnowienie" mojej Fiesty!
Tak wiec mam do wykozystania 4.000zl a rzeczy ktore chce zrobic to: :ok:

- generalny remont silnika, pierscienie, uszcz zaworow, uszcz pod glowice i wszystko inne co bedzie konieczne...moje pytanie: czy oplaca sie dawac do mechanika?podobno samo sciagniecie glowicy to 200-300zl:< jakie rzeczy wymienic i na co zwrocic uwage gdybym jednak sam sie za to wzial ze znajomym mechanikiem amatorem :>

- Blacharka. oczywiscie wymiana drzwi, ale mam tez do wymiany zderzak przod no i oczywiscie "ruda" wyszla miejscami. Czy ktos sie orientuje ile moze kosztowac wizyta auta u lakiernika? chce zrobic cale auto!

- Dodatkowo, chcialbym takze wymienic kilka rzeczy pod maska i tak: rozrusznik idzie do regeneracji, wymienie te wszystkie przewody od wody, moze alternator, chcialbym takze krokowca, wszystkie filtry i plyny i moze cos jeszcze

- Kilka bajerow. No i jesli zostanie wiecej kasy, a dodatkowo wyplata tuz tuz to mam kilka rzeczy ktore chcialbym zamontowac w moim aucie. Kiedy bede sie bral to poszukam tematow o tym, lub napisze, ale czy moglibyscie powiedziec mi chociaz po krotce co i jak, a wiec:
Wspomaganie kierownicy co gdzie i jak?? ciezko sie to robi?
elektryczne szyby tak samo, duzo pracy i pieniedzy?
Centralny zamek

a nastepnie upiekszanie itp: radio, glosniki, moze siedzenia(albo same pokrowce), chce kupic nowa kierownice sportowa bo stara juz dobita, podlokietnik, poprawa wygladu tapicerki, deski, i moze cos jeszcze :ok:

Darujcie sobie posty typu "po co w gruchota wkladac" czy za 4.000 to mozesz sam silnik zrobic czy cos w tym stylu. Owszem priorytetem jest silnik i blacharka a reszte bede chcial systematycznie robic i zapewniam was ze osiagne swoj cel bo jestem taki ze jak cos postanowie to zrobie tak!

Bylbym wam bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc, rady, a moze ktos ma cos na sprzedaz co mogloby mi sie przydac...

Pozdrawiam Drako <oki>

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Mar 2010, 05:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Mar 2010, 15:59   

Sprzedaj mk3 i za wszystko kup nową w lepszym stanie, albo mk4. Szkoda zabawy...
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Mar 2010, 16:09   

Nie napiszę nic w stylu: po co w to auto wkładać pieniądze, jak można kupić inne, młodsze, lepsze, ani: na pewno wszystkiego nie zrobisz za 4000 zł.

Ale tak właśnie myślę.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Mar 2010, 16:30   

Bez 5kpln w kieszeni nie zaczynaj zabawy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Mar 2010, 17:30   

Tak. Remont silnika wyjdzie ci z 2500zł czyli zostaje ci 1500 na blacharkę. Biorąc ze szrotu drugie drzwi to może się zmieścisz się w tych 1500zł. Zależy jakie są uszkodzenia.

Remont silnika.
-Pierścienie,
-Panewki,
-Szlif wału korbowego (jak się da) lub regeneracja i szlif
-Szlif cylindrów (jak się da) lub tulejowanie i szlif
-Szlif głowicy
-Nowe tłoki
-Sworznie na tłokach
-Nowy łańcuch rozrządu i koła
-Nowe uszczelki, (korbowodu, głowicy, miski, pokrywy zaworów)

Jak to się wymieni, zrobi to jest wtedy porządnie wykonany remont silnika. Bo wymiana samych pierścieni to odwlekanie złego.
 
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 4 Mar 2010, 21:20   

Jeżeli lubisz mieć zrobione porządnie, bez półśrodków i skrótów. 4000 zł starczy na te dwa punkty:
Cytat:

- Blacharka. oczywiscie wymiana drzwi, ale mam tez do wymiany zderzak przod no i oczywiscie "ruda" wyszla miejscami. Czy ktos sie orientuje ile moze kosztowac wizyta auta u lakiernika? chce zrobic cale auto!

- Dodatkowo, chcialbym takze wymienic kilka rzeczy pod maska i tak: rozrusznik idzie do regeneracji, wymienie te wszystkie przewody od wody, moze alternator, chcialbym takze krokowca, wszystkie filtry i plyny i moze cos jeszcze


Rzuć okiem do mojego tematu - prace blacharsko-lakierniczo-kompletujące zakończyły się kwotą ok. 4500 zł przy podobnych uszkodzeniach jak Twoje.
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Mar 2010, 23:20   

Cytat:
Rzuć okiem do mojego tematu - prace blacharsko-lakierniczo-kompletujące zakończyły się kwotą ok. 4500 zł przy podobnych uszkodzeniach jak Twoje.


To chyba blachy wstawiałeś z stali nie rdzewnej kwaso i żaro odpornej czyli tzw. kwasiak. Bo ta blacha jest dosyć droga.

Nie załamuj chłopaka. W 2 tys. blacharkę opanuje.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 4 Mar 2010, 23:42   

Drako napisał/a:
ile moze kosztowac wizyta auta u lakiernika? chce zrobic cale auto!

Maki napisał/a:
Nie załamuj chłopaka. W 2 tys. blacharkę opanuje.

Znam gościa, który (taniej, po znajomości) zapłacił 8000 pln za lakierowanie auta - zwykłym lakierem.
Drako, chyba z dużo byś chciał :rotfl: I nie mam na myśli lakierowania auta za 8 tysiaków...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 4 Mar 2010, 23:56   

Haha wiedziałem że zaraz ktoś wyskoczy że co tak drogo, że on ma taniej, itp. :D Maki przeczytaj jeszcze raz mojego posta czy pisalem o tym ze sama blacharka czy moze jednak cos wiecej...
 
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 5 Mar 2010, 00:08   

Nie sprzedam, nie zamienie, nie zezlomuje, NAPRAWIE!
Zapomnialem dodac ze Fiesta jest na gaz, dojezdzam codziennie do pracy 20km w jedna strone i dlatego jest mi bardzo potrzebna!
Najpierw musze wymienic te drzwi, zastanawiam sie nad tym lakiernikiem, moze dam tylko wtedy te drzwi do lakierowania i usuniecie rudej(duzo tego nie ma) ale boje sie ze bedzie widoczna roznica(oryg kolor to piekny granatowy metalic:))

A teraz odnosnie kapitalki silnika...
faktycznie ja sie nie znam, kilka podstawowych rzeczy moge sam wymienic, dlatego znajomy kolega po szkole i praktykach 2 letnich w warsztacie sie za to wezmie. rok temu pracowal nad Fiesta 1.3 94r i wyszlo fajnie. Podobnie jak u mnie brala olej, mala moc, troche klekotala... Moja tak samo
moze jeszcze zmienie zdanie, moze zrobie blacharke cala, odpicuje w srodku i na zewnatrz a do silnika bede lal olej i jezdzil ale sie boje bo chce za 3 lata dopiero grubszy kredyt wziasc na Seata Leona 1.9 TDI :ok: <8>
4.000 mam odlozone i mozecie byc pewni ze nie kupie nic innego i nie zmienie silnika.
za 2 dni bede mial drzwi, pozniej idzie do lakiernika/blacharza (znajomy znajomego <8> ) napewno inwestuje w dobre radyjko i glosniczki 20 albo 25cm, tuba juz jest, wiec silnika nie bede slyszal :V:

Wiem ze dla was moze sie to wydawac dziwne (czytaj glupie) ale jakos dziwnie lubie ten samochod. Jako ze obecnie zarabiam 1800-2000 miesiecznie a jestem kawalerem to spokojnie systematycznie moge go odpicowac, naprawic


Mam nadzieje ze za jakis czas bede mogl podzielic sie z wami wynikami moich zmagan

Pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Mar 2010, 00:14   

Drako napisał/a:
ale boje sie ze bedzie widoczna roznica(oryg kolor to piekny granatowy metalic:))
swego czasu magicy (swoją drogą polecani na forum FCP) polakierowali mi drzwi i jeszcze parę innych elementów tak, że za cholerę nie mogę znaleźć różnicy - więc można :yes: a kolor mam identyczny :D

Drako napisał/a:
wziasc na Seata Leona 1.9 TDI
następny VAG... szczerze współczuję :twisted:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 5 Mar 2010, 00:21   

bidżej napisał/a:
Drako napisał/a:
ale boje sie ze bedzie widoczna roznica(oryg kolor to piekny granatowy metalic:))
swego czasu magicy (swoją drogą polecani na forum FCP) polakierowali mi drzwi i jeszcze parę innych elementów tak, że za cholerę nie mogę znaleźć różnicy - więc można :yes: a kolor mam identyczny :D

Drako napisał/a:
wziasc na Seata Leona 1.9 TDI
następny VAG... szczerze współczuję :twisted:


A wiec musze liczyc ze ten znjomy znajomego do ktorego ma trafic moja |Fiestka jest wlasnie takim "magikiem" :-)

A czy wy Panowie macie zamiarjezdzic swomi Fiestami do konca zycie? Ja ja naprawde bardzo lubie, ale wkonu przychodzi czas na zmiany. Poki co jednak ma jezdzic jeszcze 2-3 lata :-)
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2010, 08:24   

Jeśli jesteś już tak nakręcony, to na początku zrób te drzwi puknięte i okolice. To, co zostanie, wpakuj w silnik. Tutaj najchętniej polecam Ci zakupić inny silnik i wrzucić go pod maskę (np. jakiś z 2000 roku z mk4, chyba podejdzie).
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 5 Mar 2010, 09:25   

Zamiast remontu silnika polecam kupić drugi silnik. Niemniej dam Ci radę, jak mieszkasz blisko granicy ze szkopami to wybierz się w podróż po auto-szrotach. Uwierz za ok 100-200e da radę wyrwać Fiestę w stanie dobrym lub silnik przeznaczony do kasacji. Nie mówię tutaj o handlarzach pochodzenia turecko-cygańsko- rosyjskiego ( swego czasu trafiłem na taki szrot - ceny kosmiczne ) lecz o zwykłych złomowiskach :yes: Generalka silnika naprawdę jest kosztowna, ale jeśli masz na to fundusze i przemyslałes to wszystko to zrobisz jak uwarzasz.
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Mar 2010, 10:16   

Drako napisał/a:
Zapomnialem dodac ze Fiesta jest na gaz, dojezdzam codziennie do pracy 20km w jedna strone i dlatego jest mi bardzo potrzebna!

i myslisz że jak wezmiesz pare dni urlopu to wszystko zrobisz?
kup nowsze autko i nie badz uparty. mk4 mozesz kupic za tyle.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Mar 2010, 17:18   

Ale jeśli ten osobnik nie chce myśleć logicznie - to niestety nie zdziałamy nic w tej sprawie.

Po raz ostatni z mojej strony: masz dwa wyjścia, głupie i mądre.

Głupie to remont w sposób, który Ci przedstawiliśmy.
Mądre to zakup nowego auta.

Ja bym wybrał mądrze.
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 8 Mar 2010, 18:09   

Wiadomo, że kupno nowego jest lepsze. Jednak jeśli czujesz jakąś wieś ze swoim Fordem, chcesz aby ciągle był Twój i trzymał go aż osiągnie poziom zabytku to zrobisz remont.
_________________
 
 
 
Drako
[Usunięty]

Wysłany: 8 Mar 2010, 18:52   

wybieram remont :)
jutro jade z kumplem na zakupy, do wydania 1500 na podzespoly i jedziemy z tym koksem...

Bede was informowal czy sie udalo czy tez moze popelnilem najwieksza glupote swojego zycia :ok:
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 8 Mar 2010, 20:52   

1500zł do wydania ? To proponuje Ci kupić za ok. 1000zł drugą Fiestę sprowadzoną z Niemiec i przekładki lepszych części :ok: . Remont silnika, jeśli masz doświadczenie to sam wykonać możesz ( garaż i kanał ) obowiązkowo. Klucz dynanometryczny i jakiś zestaw nasadowych i silnik rozbierzesz oraz pozkręcasz - głowicę z odpowiednim momentem itp.
_________________
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 9 Mar 2010, 00:22   

Maki napisał/a:
Remont silnika.
-Pierścienie,
-Panewki,
-Szlif wału korbowego (jak się da) lub regeneracja i szlif
-Szlif cylindrów (jak się da) lub tulejowanie i szlif
-Szlif głowicy
-Nowe tłoki
-Sworznie na tłokach
-Nowy łańcuch rozrządu i koła
-Nowe uszczelki, (korbowodu, głowicy, miski, pokrywy zaworów)

Ja robilem taki remont. Na dzien dzisiejszy gdybym mial do wyboru remont lub swap...wybralbym wsadzenie wiekszego silnika. Ale z drugiej strony, w tym momencie z obslugi silnika nic mnie nie interesuje oprocz wymiany oleju, siweczek, filtrow. Oleju nie pije wogole, nie dymi, odpala od kopa nawet na najwiekszych mrozach. Moge sie nim wybrac kiedy i gdzie mi sie podoba. 10, 100 czy 1000km nie bojac sie, ze po drodze silnik sie wysra :) tylko mocy brak na takie dlugie trasy :rotfl:
Po remoncie spalanie benzyny spadlo z 10 do 6.4L w miescie przy spokojnej jezdzie
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.