[MK3] 1.8 ZETEC - szarpanie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:05 [MK3] 1.8 ZETEC - szarpanie na zimnym silniku
|
|
|
Siemanko, od dwóch tygodni auto ma focha.
Na zimnym szarpie i to ostro, tak jakby brakowało paliwa. Jak się rozgrzeje to już nie szarpie mocno, choć nie znika do końca.
Auto nie ma powera jak miało czy na zimnym czy na ciepłym.
Pomierzyłem IAT, ECT, TPS w normie, wymieniłem przepływomierz i bez zmian. Nowy filtr paliwa, olej i filtr oleju nie zmieniły stanu pracy.
Jutro będę podmieniał cewkę, przewody WN, listwę wtryskową.
Nie sprawdzony pozostaje czujnik wału i wałków rozrządu.
Ma ktoś jakieś sugestie? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Cze 2012, 07:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:09
|
|
|
luk-90, u mnie na zimnym auto się nie wkręcało i szarpało strasznie podczas jazdy gdy ciśnienie paliwa było zbyt małe. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:13
|
|
|
zmierz ciśnie ie na listwie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:13
|
|
|
na zimnym szarpie straszliwie, jak się rozgrzeje to przestaje PRAWIE szarpać, ale nie ma takiej mocy jak na Torze miało, od ok 3,8-4 tys obr nie ma pier**lnięcia tylko po prostu jedzie, nie mam za bardzo możliwości zmierzenia ciśnienia, ale mam drugą listwę więc jutro podmienię. Cieśnienie nie zmierzę zwykłym manometrem?
Najdziwniejsze, że to tak z dnia na dzień się zepsuło |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:21
|
|
|
jak się rozgrzeje to niby mniej paliwa potrzeba A kopa nie ma, bo paliwa jest na styk.
luk-90 napisał/a: | Cieśnienie nie zmierzę zwykłym manometrem? |
Ja mierzyłem takim czymś: http://allegro.pl/cisnien...2418775036.html . Sprzęt jednorazowy - benzyna go rozpuscila, ale raz coś pokazał . Miałem normalny manometr do mierzenia ciśnienia paliwa, lecz z tysiąca końcówek, akurat takiej nie było. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 00:54
|
|
|
Ja słaby z benzyniaków, ale o takich objawach słyszałem jak pompa paliwa umierała (lub po prostu była do dupy) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 07:48
|
|
|
podmień czujnik temp na kompa. Miałem podobny objaw jak ty zaraz po swapie, pomierzyłem go wydawał sie ok |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 08:33
|
|
|
U mnie pierwsze 500m też trochę szarpie i jest słaba na niskich obrotach, po wymianie czujników ostatnio mocno odżyła, od paru dni już intensywnie przymierzam się do wymiany pompy, która też leży u mnie z rok pod biurkiem. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 09:52
|
|
|
zobaczy się to co wyżej wymieniłem, potem pompa paliwa będzie do wymiany |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 11:17
|
|
|
Miałem podobny problem. Auto odżyło dopiero na 3, czy 4 przepływomierzu, a na koniec okazało się, że wiązka od przepływomierza jest uszkodzona i jazda zależała od tego, jak się ułożyła wiązka. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 11:44
|
|
|
Także miałem niedawno podobnie, szarpanie na zimnym i na ciepłym też się zdarzało. Pomogło wyczyszczenie i poprawienie wtyczki od przepływki, chociaż możliwe że tak jak u blood_brother2 gdzieś nie kontaktuje dobrze wiązka. Jestem pewien że to to pomogło bo nic innnego wtedy pod maską nie dotykałem, a do dziś nie zadławił się ani na chwile |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 11:57
|
|
|
Dobrze wiedzieć. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 12:14
|
|
|
Tylko ja całą wiązkę przeryłem przed swapem i wszystkie babole usunąłem za wczasu. Dzisiaj do sklepu jeździłem autem i skłaniam się do pompy paliwa, chyba wyzioneła ducha, słabo ją słychać |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Cze 2012, 20:57
|
|
|
Dziwnie duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ciekawe czy uszczelka pod głowicą nie walnęła |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Cze 2012, 21:09
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Dziwnie duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ciekawe czy uszczelka pod głowicą nie walnęła |
a co? mierzyłeś? |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Cze 2012, 21:13
|
|
|
nie mierzyłem, wiem, widzę i czuje kiedy z moim autem jest coś mocno nie tak. Układ chłodzenia nie zachowywał się tak jak w tej chwili jeszcze z miesiąc temu. Zmierze kompresje i będę wiedział |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 17:51
|
|
|
Kompresja na garach 12-11,5-12-12,8(prawie 13)
Podmienione zostały wtryski, regulator cisnienia paliwa, cewka, świece(dwie miały prawie out), przewody WN. Zrobiło się lepiej, ale duzo brakowało do tego co było. Ostatnią rzeczą była pompa paliwa i to ona okazała się winowajcą. Sikała w baku i tylko część paliwa była pompowana do listwy wtryskowej.
Zakupiłem nową oryginalną pompę paliwa do mk3 EFI i bangla jak ta lala, o dziwo wraz z nową pompą układ chlodzenia znormalniał, nie jest już zapowietrzony i nie ma tam aż tak dużego ciśnienia. Teraz to dopiero się drze :rotf
Pufcio miał rację, pozdrawiam wszystkich, którzy wspomogli Temat do zamknięcia |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 20:26
|
|
|
Zbyt uboga mieszanka = silnik nadmiernie się nagrzewa = problemy z układem chłodzenia
Oby teraz służyło przez długi czas |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 20:32
|
|
|
a jużeś chcioł głowicę zwalać
dobrze że ogarnięta |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Cze 2012, 20:49
|
|
|
nie chciałem, ale czlowieka łapał już czarny scenariusz. Napie**ala teraz zdrowo. Zobaczysz w lipcu Kuba:devil: Jak znajdę czas i pożycze klucz dynamometryczny to wrzucę wałki z 2l
Także jestem zadowolony i przy okazji wiem, że wszystkie inne układy są sprawne |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
|