Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
22 Lut 2014, 18:58
[MK3] Fofik by BuMeL
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:34   

madek, ta, podobno na wałkach z 2.0 wolne są nierówne. Ssący jest taki sam jak w 1.8 130, wydechowy ciutke wyższy ( ew na odwrót ).

BuMeL, a wałki miałeś w komplecie z kółkami, czy przekręcałeś je do starych kółek?
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:34   

Sugerujesz Konrad źle ustawiony rozrząd ?

Wałki z kółkami.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:38   

a co mają do tego kółka? ;-|
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:42   

Stunt_Man napisał/a:
a co mają do tego kółka? ;-|


Średnicę / ilość zębów = rozpieprzające się fazy - pytanie tylko czy jest opcja, żeby kółka były różniej średnicy :) poza tym w powyższej sytuacji doszłoby w pewnej chwili do zatrzymania motoru :)

głośno myślę ....
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:48   

oczywiście że kółka nie mogą być inne...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:52   

Stunt_Man, hm, czytalem kiedys, że trzeba uważać podczas przykręcania wałka do kółka, żeby nie przestawić ich względem siebie. Jak się nie da, to super :)

edit: Tu facet taki problem miał: http://forum.fordclubpols...ead.php?t=25213
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:55   

Generalnie wałek zawsze obrócisz o tyle aby go odpowiednio ustawić, nieważne jak jest przykręcony do kółka, teraz próbowaliśmy ustalić czy kółka od 1.6 mają taką samą średnicę jak 2.0 czy nie.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:56   

vegetagt napisał/a:
Stunt_Man, hm, czytalem kiedys, że trzeba uważać podczas przykręcania wałka do kółka, żeby nie przestawić ich względem siebie. Jak się nie da, to super :)

wałek do kółka przykręcasz dopiero po zamontowaniu i napięciu paska rozrządu.
ustawiasz wał. zakładasz pasek, napinasz. skręcasz. wałki masz zablokowane blokadą. wszystko gra -> dokręcasz kółka do wałków
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:20   

Ja myślę, że na razie zlecę Mańkowi aby przyjrzał się na rozrząd i zbieram kasę na świniaka.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:24   

BuMeL napisał/a:
Generalnie wałek zawsze obrócisz o tyle aby go odpowiednio ustawić, nieważne jak jest przykręcony do kółka, teraz próbowaliśmy ustalić czy kółka od 1.6 mają taką samą średnicę jak 2.0 czy nie.


A jeżeli o pół ząbka przesuniesz wałek ? Sposób podany przez Stunt_Mana brzmi tak, jakby była taka możliwość :)
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:38   

To właśnie napisałem ;) poświęcę najbliższy tydzień na rozrząd i się zobaczy.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:53   

Tu chodzi o dokladnosc ustawienia rozrzadu, bo kola zebate i punkty osniesienia te same, po mimo ze nie sa dokladne i roznice to kolo 5* BTDC na wale i na samych walkach roznica po 5-8* BTDC... blokada walu + blokada walkow i optymalizacja ustawienia to podstawa...
odnosnie walkow rozrzadu miedzy 1.6 a 2.0...
roznia sie wniosy i czasy otwarcia u w przypadku 1.6 jest problem z ustawieniem idealnie walkow (zwlaszcza ssacego) co do ustawienia zaplonu 36-1... o tyle sa jajca ze np jesli macie silnik forda po 2000r lub mazdy z wariatorem zmiennej fazy rozrzadu to 15* BTDC jest punktem startowym a ustawienie wariatora na max wyprzedzonego to 45* ATDC...
Przydal by sie przy okazji pomiar AFR bo moze sie okazac ze masz wszystko dobrze ustawione, lecz wtryski niewyrabiaja i zaczyja byc ubogo gdzie AFR masz 14,9 na koncu i temp podczas palowania zaczyna wzrastac...
Jesli masz dojscie do WBO to zrobcie pomiary na 3 biegu od zera do odciecia wraz z recording....
Wydech hmmm tu moze tez byc mala problematyka bo trzeba na wysokosci kata dac puszke ktora rozpreza gazy wylotowe i dalej srodek przelot oraz koniec pol przelot...
Testowane ostatnio na Mazda MX5 2010r 2.5 R4 16V + VCT
_________________

 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Cze 2012, 09:25   

Fordon napisał/a:

Wydech hmmm tu moze tez byc mala problematyka bo trzeba na wysokosci kata dac puszke ktora rozpreza gazy wylotowe i dalej srodek przelot oraz koniec pol przelot...


Dzisiaj postaram się skoczyć na sonometr ;d

Wydech będzie przebudowywany bo to jest zrobione dla hałasu, przelotu i samego odetkania, nie dla efektu mocy :) Zamiast strumienicy będzie tłumik przelotowy i za Twoją radą postaram się załatwić puszkę rozprężną. Zastanawiam się własnie czy zamiast puszki strumienica nie zrobi podobnej roboty, tj. za pomocą rotacji. Wiesz, teorii w internecie jest tyle ilu zainteresowanych, ciężko jest znaleźć jakiekolwiek przydatne informacje dotyczące budowy wydechu dla N/A, staram się opierać wyłącznie na doświadczeniu ludzi, którzy takie coś robili a nie tylko gdybają. To co mam teraz na Fieście to moja własna wydumka plus trochę teorii od Proex sprzed roku.
W razie co w tej chwili mogę zdobyć tłumik przelotowy rurowy bez zwężki (tłumik końcowy zwężkę ma), wyglądałoby to tak :



tylko pytanie czy tak naprawdę pozwoli mi to wyciszyć wydech na tyle aby chociaż zbliżyć się do normy :d innym rozwiązaniem, które omawiałem dziś z KADEX-em jest sportowy katalizator.

Fordon napisał/a:
???? 1 punkt w zetecu ?? eee nie nie robmy jaj...


Źle to ująłem, chodziło mi o dyszę. Wtryski od 1.8 podobno już mają dwie. Nie wydaje mi się aby były za mało wydajne, powinny starczyć do modyfikacji, które mam w planach, jeśli okaże się inaczej to najprościej kupię od 1.8.

Byłem zmierzyć głośność .... 116db, chłopaki od razu powiedzieli ze przeglądu mi nie dadzą :twisted:

http://youtu.be/NMyr0C88s5A

Spaliny wyglądają tak :

- obroty jałowe

CO2 - 4.63
HC - 186
O2 - 14.60
CO - 0.061
COcor - 0.20
lambda - 3.039

- ~2500rpm

CO2 - 9.82
HC - 84
O2 - 7.39
CO - 0.177
COcor - 0.27
lambda - 1.491


Na tym się nie znam, diagnosta twierdzi, że spaliny są ładne ale nie był w stanie mi określić czy mieszanka jest w porządku. Brzydki zapach spalin to według Niego brak kata, co jest oczywiście możliwe. Zastanawiam się czy moja lambda działa w porządku. W razie czego mam lambdę używaną z RS1800, mogę podmienić i sprawdzić tylko też pytanie czy ona sprawna.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Cze 2012, 18:33   

Te odczyty Lambda to jakies cuda... Lambda 1= 14,7 AFR... :D to 1.491 to ten silnik juz nie powinien dzialac
_________________

 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Cze 2012, 18:35   

Lambda może źle wskazywać.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Cze 2012, 21:56   

Ok to inaczej najpierw sprawdzic rozrzad, po czym sprawdz miernikiem poszczegolne czujniki jak TPS, czujnik IAT, sonde lambda, oraz czujnik dla kompa ECT...
Dopiero po tym podmien listwe wtryskowa na ta z 1.8/2.0... ;)
_________________

 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Cze 2012, 08:26   

Uuu, sugerujesz, że wtryski mam za mało wydajne względem pojemności dolotu ? Mam w najbliższym czasie wymieniać pompę paliwa, która de facto też z rok leży już w piwnicy i czeka na kolejkę.

Rozmawiałem z Mańkiem, mówi, że rozrząd jest ustawiony dobrze, z uwzględnieniem różnicy krzywek i sugeruje wariator do zmiany kąta zapłonu np. stosowany przy instalacjach gazowych.

Czujniki postaram się posprawdzać w najbliższym czasie, czujnik IAT chcę w ogóle wymienić. ECT faktycznie może głupieć. TPS - sprawdzałem dwa a nawet trzy, nie ma różnicy. Lambdę po prostu podmienię od kolegi, powinien mieć sprawną.

ECT to górny czy dolny przy termostacie ? Gugle pokazują obydwa z przewagą na dolny :myśli:

Baj de łej, od jakichś 600km jeżdżę na pb98, nie przestawiałem ani nie ustawiałem nic pod to paliwo. Szukajki pokazują informacje o przestawianiu trybu silnika/ecu na wysoko oktanowe paliwo ale nic nie wspomina gdzie, jak ani w jakich autach. Jedynie, że niby ten ZETEC powinien się przestawiać sam ?
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Cze 2012, 11:54   

ECT to ten od góry termostatu( on podaje sygnał dla komputera). Silvertop nie był konstruowany pod paliwo pb98. Przy akumulatorze jest złączka oktanowa do ustawiania pb91( chyba?) i pb 95. Tak czy inaczej musi być wpięta
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Cze 2012, 13:06   

Pojeździłem na pb95, teraz na pb98, niedługo znowu przesiądę się na pb95 i będę w stanie realnie ocenić różnicę między poszczególnymi paliwami. Zworki żadnej nie widzę.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12 Cze 2012, 13:08   

biala wtyczka dwupinowa zapetlona przeowdem przy nadkolu od strony skrzyni. Idzie ta cala wiazka co przeplywka czy zlacze diagnostyczne
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.