Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:58 |
[MK3] Fofik by BuMeL |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:34
|
|
|
madek, ta, podobno na wałkach z 2.0 wolne są nierówne. Ssący jest taki sam jak w 1.8 130, wydechowy ciutke wyższy ( ew na odwrót ).
BuMeL, a wałki miałeś w komplecie z kółkami, czy przekręcałeś je do starych kółek? |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:34
|
|
|
Sugerujesz Konrad źle ustawiony rozrząd ?
Wałki z kółkami. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:38
|
|
|
a co mają do tego kółka? |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:48
|
|
|
oczywiście że kółka nie mogą być inne... |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:52
|
|
|
Stunt_Man, hm, czytalem kiedys, że trzeba uważać podczas przykręcania wałka do kółka, żeby nie przestawić ich względem siebie. Jak się nie da, to super
edit: Tu facet taki problem miał: http://forum.fordclubpols...ead.php?t=25213 |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:55
|
|
|
Generalnie wałek zawsze obrócisz o tyle aby go odpowiednio ustawić, nieważne jak jest przykręcony do kółka, teraz próbowaliśmy ustalić czy kółka od 1.6 mają taką samą średnicę jak 2.0 czy nie. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 21:56
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Stunt_Man, hm, czytalem kiedys, że trzeba uważać podczas przykręcania wałka do kółka, żeby nie przestawić ich względem siebie. Jak się nie da, to super |
wałek do kółka przykręcasz dopiero po zamontowaniu i napięciu paska rozrządu.
ustawiasz wał. zakładasz pasek, napinasz. skręcasz. wałki masz zablokowane blokadą. wszystko gra -> dokręcasz kółka do wałków |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:20
|
|
|
Ja myślę, że na razie zlecę Mańkowi aby przyjrzał się na rozrząd i zbieram kasę na świniaka. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:24
|
|
|
BuMeL napisał/a: | Generalnie wałek zawsze obrócisz o tyle aby go odpowiednio ustawić, nieważne jak jest przykręcony do kółka, teraz próbowaliśmy ustalić czy kółka od 1.6 mają taką samą średnicę jak 2.0 czy nie. |
A jeżeli o pół ząbka przesuniesz wałek ? Sposób podany przez Stunt_Mana brzmi tak, jakby była taka możliwość |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:38
|
|
|
To właśnie napisałem poświęcę najbliższy tydzień na rozrząd i się zobaczy. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Cze 2012, 22:53
|
|
|
Tu chodzi o dokladnosc ustawienia rozrzadu, bo kola zebate i punkty osniesienia te same, po mimo ze nie sa dokladne i roznice to kolo 5* BTDC na wale i na samych walkach roznica po 5-8* BTDC... blokada walu + blokada walkow i optymalizacja ustawienia to podstawa...
odnosnie walkow rozrzadu miedzy 1.6 a 2.0...
roznia sie wniosy i czasy otwarcia u w przypadku 1.6 jest problem z ustawieniem idealnie walkow (zwlaszcza ssacego) co do ustawienia zaplonu 36-1... o tyle sa jajca ze np jesli macie silnik forda po 2000r lub mazdy z wariatorem zmiennej fazy rozrzadu to 15* BTDC jest punktem startowym a ustawienie wariatora na max wyprzedzonego to 45* ATDC...
Przydal by sie przy okazji pomiar AFR bo moze sie okazac ze masz wszystko dobrze ustawione, lecz wtryski niewyrabiaja i zaczyja byc ubogo gdzie AFR masz 14,9 na koncu i temp podczas palowania zaczyna wzrastac...
Jesli masz dojscie do WBO to zrobcie pomiary na 3 biegu od zera do odciecia wraz z recording....
Wydech hmmm tu moze tez byc mala problematyka bo trzeba na wysokosci kata dac puszke ktora rozpreza gazy wylotowe i dalej srodek przelot oraz koniec pol przelot...
Testowane ostatnio na Mazda MX5 2010r 2.5 R4 16V + VCT |
_________________
 |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Cze 2012, 09:25
|
|
|
Fordon napisał/a: |
Wydech hmmm tu moze tez byc mala problematyka bo trzeba na wysokosci kata dac puszke ktora rozpreza gazy wylotowe i dalej srodek przelot oraz koniec pol przelot... |
Dzisiaj postaram się skoczyć na sonometr ;d
Wydech będzie przebudowywany bo to jest zrobione dla hałasu, przelotu i samego odetkania, nie dla efektu mocy Zamiast strumienicy będzie tłumik przelotowy i za Twoją radą postaram się załatwić puszkę rozprężną. Zastanawiam się własnie czy zamiast puszki strumienica nie zrobi podobnej roboty, tj. za pomocą rotacji. Wiesz, teorii w internecie jest tyle ilu zainteresowanych, ciężko jest znaleźć jakiekolwiek przydatne informacje dotyczące budowy wydechu dla N/A, staram się opierać wyłącznie na doświadczeniu ludzi, którzy takie coś robili a nie tylko gdybają. To co mam teraz na Fieście to moja własna wydumka plus trochę teorii od Proex sprzed roku.
W razie co w tej chwili mogę zdobyć tłumik przelotowy rurowy bez zwężki (tłumik końcowy zwężkę ma), wyglądałoby to tak :
tylko pytanie czy tak naprawdę pozwoli mi to wyciszyć wydech na tyle aby chociaż zbliżyć się do normy :d innym rozwiązaniem, które omawiałem dziś z KADEX-em jest sportowy katalizator.
Fordon napisał/a: | ???? 1 punkt w zetecu ?? eee nie nie robmy jaj... |
Źle to ująłem, chodziło mi o dyszę. Wtryski od 1.8 podobno już mają dwie. Nie wydaje mi się aby były za mało wydajne, powinny starczyć do modyfikacji, które mam w planach, jeśli okaże się inaczej to najprościej kupię od 1.8.
Byłem zmierzyć głośność .... 116db, chłopaki od razu powiedzieli ze przeglądu mi nie dadzą
http://youtu.be/NMyr0C88s5A
Spaliny wyglądają tak :
- obroty jałowe
CO2 - 4.63
HC - 186
O2 - 14.60
CO - 0.061
COcor - 0.20
lambda - 3.039
- ~2500rpm
CO2 - 9.82
HC - 84
O2 - 7.39
CO - 0.177
COcor - 0.27
lambda - 1.491
Na tym się nie znam, diagnosta twierdzi, że spaliny są ładne ale nie był w stanie mi określić czy mieszanka jest w porządku. Brzydki zapach spalin to według Niego brak kata, co jest oczywiście możliwe. Zastanawiam się czy moja lambda działa w porządku. W razie czego mam lambdę używaną z RS1800, mogę podmienić i sprawdzić tylko też pytanie czy ona sprawna. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Cze 2012, 18:33
|
|
|
Te odczyty Lambda to jakies cuda... Lambda 1= 14,7 AFR... to 1.491 to ten silnik juz nie powinien dzialac |
_________________
 |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Cze 2012, 18:35
|
|
|
Lambda może źle wskazywać. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Cze 2012, 21:56
|
|
|
Ok to inaczej najpierw sprawdzic rozrzad, po czym sprawdz miernikiem poszczegolne czujniki jak TPS, czujnik IAT, sonde lambda, oraz czujnik dla kompa ECT...
Dopiero po tym podmien listwe wtryskowa na ta z 1.8/2.0... |
_________________
 |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Cze 2012, 08:26
|
|
|
Uuu, sugerujesz, że wtryski mam za mało wydajne względem pojemności dolotu ? Mam w najbliższym czasie wymieniać pompę paliwa, która de facto też z rok leży już w piwnicy i czeka na kolejkę.
Rozmawiałem z Mańkiem, mówi, że rozrząd jest ustawiony dobrze, z uwzględnieniem różnicy krzywek i sugeruje wariator do zmiany kąta zapłonu np. stosowany przy instalacjach gazowych.
Czujniki postaram się posprawdzać w najbliższym czasie, czujnik IAT chcę w ogóle wymienić. ECT faktycznie może głupieć. TPS - sprawdzałem dwa a nawet trzy, nie ma różnicy. Lambdę po prostu podmienię od kolegi, powinien mieć sprawną.
ECT to górny czy dolny przy termostacie ? Gugle pokazują obydwa z przewagą na dolny
Baj de łej, od jakichś 600km jeżdżę na pb98, nie przestawiałem ani nie ustawiałem nic pod to paliwo. Szukajki pokazują informacje o przestawianiu trybu silnika/ecu na wysoko oktanowe paliwo ale nic nie wspomina gdzie, jak ani w jakich autach. Jedynie, że niby ten ZETEC powinien się przestawiać sam ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Cze 2012, 11:54
|
|
|
ECT to ten od góry termostatu( on podaje sygnał dla komputera). Silvertop nie był konstruowany pod paliwo pb98. Przy akumulatorze jest złączka oktanowa do ustawiania pb91( chyba?) i pb 95. Tak czy inaczej musi być wpięta |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Cze 2012, 13:06
|
|
|
Pojeździłem na pb95, teraz na pb98, niedługo znowu przesiądę się na pb95 i będę w stanie realnie ocenić różnicę między poszczególnymi paliwami. Zworki żadnej nie widzę. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12 Cze 2012, 13:08
|
|
|
biala wtyczka dwupinowa zapetlona przeowdem przy nadkolu od strony skrzyni. Idzie ta cala wiazka co przeplywka czy zlacze diagnostyczne |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
|