[MK5] Krokowiec kabelki |
Autor |
Wiadomość |
jaro71
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 54 Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 20:42 [MK5] Krokowiec kabelki
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Od jakiegoś czasu czytam to forum i jak na razie nic podobnego nie znalazłem sorki bo może nie udało mi się znaleźć prosze o wyrozumiałość.
Mam mały problem z krokowcem, a mianowicie czy podłączenie kabli ma jakąś różnice rozchodzi się o to czy czarny można zamienić z tym kolorowym. Bo poprzedni właściciel chyba tą wtyczkę ucioł albo nie wiem co z nią zrobił ale jej nie ma i kable są połączone do krokowca na konektorki, a czeka mnie wymiana krokowca bo jest nie sprawny a wyszło to po podłączeniu pod kompa a mianowicie błąd P1504. Silnik 1,3 endura.
Pozdrawiam i czekam na sugestie. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 5 Lut 2012, 10:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:20
|
|
|
zmierz opór cewki bedziesz wiedział czy jest dobry elektrycznie. A polaryzacja powinna być mu obojętna. |
|
|
|
 |
jaro71
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 54 Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:25
|
|
|
Witam oporność wynosi około 5 omów |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 23:00
|
|
|
powinna mieć 8-12 ohm ale to się mniej więcej jeszcze mieści w tolerancji. Musisz sprawdzić czy tłoczek chodzi lekko. Ewentualnie zalać preparatem do czyszczenia gaźników a następnie WD40.
Zamiast zaworu możesz na próbę podłączyć żarówkę np 5W oprawa W5W. Powinna pulsować ewentualnie zapalać się i gasnąć . Najjaśniej świecić gdy auto chce zgasnąć. Oczywiście odłączasz przewody od zaworu i podłączasz do żarówki. Warto też wyjąć i umyć całą przepustnicę bo przez to że w silnikach zaczęto stosować recyrkulację spalin przepustnice zalepiają się gęstą mazią czasami kamieniem i nie chcą się w pełni zamykać. Maź jest tylko od strony silnika. Od strony filtra przepustnica będzie czysta. |
|
|
|
 |
jaro71
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 54 Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 23:11
|
|
|
Ok jutro spróbuje się tym zająć chociaż nie za bardzo pogoda sprzyja bo garaż nie ogrzewany ale dzięki za pomoc. Jutro będę sprawdzał to dam znać. Napięcie było mierzone na przewodach (wtyku) po odłączeniu od krokowca i się zmieniało czyli ze sterownika idzie sygnał nie pamietam w jakim stopniu ale to pewnie jest różne od temperatury silnika jak się nie mylę ewentualnie proszę o sprostowanie. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 23:22
|
|
|
tam jest sterowanie przez PWM.
czyli masz np minutę czasu i przez 0,5 min włączasz i przez 0,5 minuty wyłączasz
wtedy pwm ma wypełnienie 50% i rzecz pracuje na 50% swojej mocy (np 50% otwarcia)
Minuty są tylko dla zrozumienia tematu bo w rzeczywistości PWM pracuje w okresach ułamków sekund. O tym decyduje program sterownika bądź zewnętrzny chip w sterowniku. |
|
|
|
 |
jaro71
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 54 Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 23:31
|
|
|
A czy program ScanMasterELM potrafi to wykryć bo właśnie on mi ten błąd pokazał.
Chociaż na autoteście nic na wyświetlaczu nie było zero błędów? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lut 2012, 03:24
|
|
|
ELM potrafi. Polecam scantool |
|
|
|
 |
jaro71
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 54 Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 8 Lut 2012, 20:51
|
|
|
Witam ponownie.
I na temat wyczyszczony zawór IAC i podłączony tak jak był nic nie dało oczywiście wcześniej wyczyściłem przepustnice jak doradzałeś i dalej ten sam błąd oczywiście po resecie i skasowaniu błędu. Po zamianie kabelków miejscami od razu lepiej, czyli polaryzacja jednak ma znaczenie. Po resecie kompa wszystko ok i żadnych błędów nawet po kilkakrotnym odpalaniu.
Dzięki za sugestie i pozdrawiam.
A jeszcze jedna ważna informacja dla tych którzy wymieniają zawór IAC nie odpalajcie silnika od razu, przekręćcie stacyjkę parę razy tak aby zapaliły się kontrolki na zegarach żeby zawór ustalił sobie gdzie ma położenie zamknięte i dopiero wtedy odpalcie silnik, tak wyczytałem w innych artykułach w necie i faktycznie wizualnie to sprawdziłem Powodzenia wszystkim wymieniającym zawór IAC. |
Ostatnio zmieniony przez jaro71 13 Lut 2012, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lut 2012, 21:57
|
|
|
jaro71 napisał/a: | i dopiero wtedy odpalcie silnik, tak wyczytałem w innych artykułach w necie i faktycznie wizualnie to sprawdziłem Powodzenia wszystkim wymieniającym KROKOWCA. |
Z tego co wiem to mk5 nie ma krokowca więc nie ma się tam co ustawiać. Aby był krokowiec muszą być minimum 4 przewody . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 16:19
|
|
|
mk3 1,1i też ma 4 przewody i nie ma korkowca,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|