Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] SWAP 1.1 gażnik na 1.4 wtrysk
Autor Wiadomość
waRxoR 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 15 Sty 2012, 16:20   [MK3] SWAP 1.1 gażnik na 1.4 wtrysk

Witam,
od kilku dni szukam informacji na forum na temat SWAPu silnika (nie znalazłem takiego przypadku). mam w fieście 1.1 gaźnik (padł) ale mam całego escorta z 91r z silnikiem 1.4 na monowtrysku. nowy silnik już siedzi w fieście (cały z osprzętem) co poza bakiem i pompką będę jeszcze potrzebował? czy jak podłącze wiązkę z 1.4 (wiązkę z silnika - z pod maski) z wiązką która idzie do środka, to odpali? na wtyczce podłączeniowej ja miałem wykorzystane 4 przewody (z 8) w wiązce od escorta są wszystkie 8 i dodatkowy oddzielny (chyba jakiś "plus") czy to mogą być przewody od obrotomierza itp? czy wiązke z pod deski też musze wymieniać? mam całe auto więc pewnie uda się ale kwestia co jeszcze muszę przełożyć.
Będe bardzo wdzięczny za pomoc. Jak uruchomię to opiszę cały proces (wstawię też zdjęcia)
Pozdrawiam
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 15 Sty 2012, 16:47   

Tematów podobnych od groma. Wiązkę silnikową jak podepniesz z kabinową musi zagadać, piny takie same powinny być. Od obrotomierza powinien być zielony.
Nie musisz kabinowej zmieniać, kabinowa to w zasadzie czujniki na deskę.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
waRxoR 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 17 Sty 2012, 10:31   

mam kilka jeszcze problemów,
nie wiem jak podłączyć pompke paliwa. mam pompkę zewnętrzną którą chce umieścić pod maską ale nie wiem jakie przewody wyciągnąć.
druga sprawa - jest jakaś czarna puszka (osuszacz paliwa? oparów? nie wiem) w escort`cie powrót szedł do rurki metalowej i chyba do baku, nie wiem czy mogę to zaślepić.
został mi jakiś kabel przy wtyczce ośmiopinowej (połączenie z wiązką do wewnątrz auta)
została mi wtyczka trójkątna z trzema przewodami na wysokości pompy hamulcowej (obie końcówki są z escorta)
jak wleje mu paliwa w gardziel to odpala na chwilke (na tyle ile ma paliwa)
najważniejsze to jak podłączyć pompkę?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Sty 2012, 10:57   

Przewod czarny z koncowka biala to doprowadzenie paliwa ze zbiornika, przewod czarny z koncowka czerwona to powrot paliwa do zbiornika.
Pompe podlaczasz po przekazniku ktory jest w srodku auta ale teraz musisz mu doprowadzic na stopke "+" po zaplonie.
Czarna puszka to pochlaniacz par paliwa, ktory mozesz usunac.
Jaki kolor jest tego przewodu ktory ci pozostal ??
3katna wtyczka to sygnal "VSS" czujnik predkosci pojazdu dla komputera wiec ta wtyka cie nie interesuje.
_________________

 
 
 
waRxoR 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 17 Sty 2012, 17:53   

a więc tak:
dostałem się do bezpieczników i przekaźników - nie mam opisu do przekaźników - w którym miejscu powinien być przekaźnik od pompki?




pozostała mi kostka z czarnym przewodem w okolicy cewki



druga kostka z czarno-czerwonym przewodem przy połączeniu z wiązką w środku



ten przewód to chyba masa? w okolicy komputera (ale przy komputerze jest jeszcze jeden przewód z masą)



ta 3-kątna to rozumiem ze mam się nie przejmować - pozostanie pusta



który to wejście a który powrót? :) (chodzi o doprowadzenie paliwa do wtrysku)

na metalowych przewodach też nie mam oznaczenia (na tych idących od baku) jak mogę sprawdzić który zasysa paliwo a który to powrót?

dzięki za pomoc . . .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sty 2012, 20:17   

Fordon napisał/a:
Pompe podlaczasz po przekazniku ktory jest w srodku auta ale teraz musisz mu doprowadzic na stopke "+" po zaplonie.
Gaźnik nie ma takiego przekaźnika bo nie ma elektrycznej pompki,,, musisz dorobić instalacje elektryczną do pompy paliwa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Sty 2012, 20:54   

Cytat:
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM


Przeczytaj to i powiedz mi ze 1.3i nie ma takiej pompki paliwa w zbiorniku, on chce zaszczepic do tej budy gaznik.
Wiec jako pompka podajace na poczatku paliwa bedzie spoko a pozniej musi byc odlaczana.
_________________

 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sty 2012, 20:57   

Fordon
Cytat:
[MK3] SWAP 1.1 gażnik na 1.4 wtrysk
:nagana:
 
 
waRxoR 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 17 Sty 2012, 21:45   

SWAP z 1.1 gaźnikowego na 1.4 monowtrysk, to nie moja calypso tylko fiestka dla mojego brata. (w przyszłości chce zrobić swapa do calypso na 2.0 ale to w przyszłości)

czyli mam poprowadzić instalacje od stacyjki na przekaźnik i do pompki - tak żeby cały czas chodziła gdy mam zapłon?

mechanike lubie ale elektryki zawsze się bałem ze cos popsuje . . .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sty 2012, 22:09   

waRxoR napisał/a:
czyli mam poprowadzić instalacje od stacyjki na przekaźnik i do pompki - tak żeby cały czas chodziła gdy mam zapłon?
Instalacja pompy wygląda tak ze przekaźnikiem steruje komputer, napięcie na pompę pojawia się po włączeniu zapłonu i idzie przez ten przekaźnik tak ze jak włączasz zapłon to komp załącza przekaźnik ale jak po chwili nie uruchamiasz auta to komp wyłącza pompę i włącza ponownie dopiero jak silnik zaczyna się kręcić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
waRxoR 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 18 Sty 2012, 09:25   

tylko który to kabel od komputera? może któraś wtyczka z powyższych zdjęć?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2012, 10:27   

waRxoR napisał/a:
ale mam całego escorta z 91r z silnikiem 1.4 na monowtrysku
Nie bardzo rozumiej jak w takiej sytuacji może zostać coś nie podpięte lub żeby nie było wiadomo do czego jest,,, w starym aucie patrzysz przewód pompy, sprawdzasz który przekaźnik i patrzysz który przewód komputera,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
waRxoR 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 18 Sty 2012, 20:18   

JoeMix napisał/a:
waRxoR napisał/a:
ale mam całego escorta z 91r z silnikiem 1.4 na monowtrysku
Nie bardzo rozumiej jak w takiej sytuacji może zostać coś nie podpięte lub żeby nie było wiadomo do czego jest,,, w starym aucie patrzysz przewód pompy, sprawdzasz który przekaźnik i patrzysz który przewód komputera,,,


w eskorcie były wtyczki których nie ma w fieście, i prowadziły do skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami.

jak rozbebeszyłem instalacje od pompki paliwa to zrobiło się chyba 12 przewodów pięć wtyczek, dodatkowo czujnik wywrócenia auta i wszystko weszło do skrzynki z bezpiecznikami - więc lipa. ale dałem sobie rade z pompką. ale jest inny problem wszystko podłączone (chyba) odpala - ale jak puszczę rozrusznik to za sekunde zdycha, jak trzymam na rozruszniku to bez problemu pali i chodzi - co to może być?
 
 
 
waRxoR 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 20 Sty 2012, 12:28   

ZROBIONE :)
tak więc temat zamknięty - udało się :)
teraz tylko szykuje opis co było potrzebne i co zmieniłem.
opis już niedługo . . .

Wielkie dzięki za pomoc
(następny SWAP to 2.0 do Calypso)

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.