[MK3] SWAP 1.1 gażnik na 1.4 wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
waRxoR
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 15 Sty 2012, 16:20 [MK3] SWAP 1.1 gażnik na 1.4 wtrysk
|
|
|
Witam,
od kilku dni szukam informacji na forum na temat SWAPu silnika (nie znalazłem takiego przypadku). mam w fieście 1.1 gaźnik (padł) ale mam całego escorta z 91r z silnikiem 1.4 na monowtrysku. nowy silnik już siedzi w fieście (cały z osprzętem) co poza bakiem i pompką będę jeszcze potrzebował? czy jak podłącze wiązkę z 1.4 (wiązkę z silnika - z pod maski) z wiązką która idzie do środka, to odpali? na wtyczce podłączeniowej ja miałem wykorzystane 4 przewody (z 8) w wiązce od escorta są wszystkie 8 i dodatkowy oddzielny (chyba jakiś "plus") czy to mogą być przewody od obrotomierza itp? czy wiązke z pod deski też musze wymieniać? mam całe auto więc pewnie uda się ale kwestia co jeszcze muszę przełożyć.
Będe bardzo wdzięczny za pomoc. Jak uruchomię to opiszę cały proces (wstawię też zdjęcia)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 15 Sty 2012, 16:47
|
|
|
Tematów podobnych od groma. Wiązkę silnikową jak podepniesz z kabinową musi zagadać, piny takie same powinny być. Od obrotomierza powinien być zielony.
Nie musisz kabinowej zmieniać, kabinowa to w zasadzie czujniki na deskę. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
waRxoR
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 10:31
|
|
|
mam kilka jeszcze problemów,
nie wiem jak podłączyć pompke paliwa. mam pompkę zewnętrzną którą chce umieścić pod maską ale nie wiem jakie przewody wyciągnąć.
druga sprawa - jest jakaś czarna puszka (osuszacz paliwa? oparów? nie wiem) w escort`cie powrót szedł do rurki metalowej i chyba do baku, nie wiem czy mogę to zaślepić.
został mi jakiś kabel przy wtyczce ośmiopinowej (połączenie z wiązką do wewnątrz auta)
została mi wtyczka trójkątna z trzema przewodami na wysokości pompy hamulcowej (obie końcówki są z escorta)
jak wleje mu paliwa w gardziel to odpala na chwilke (na tyle ile ma paliwa)
najważniejsze to jak podłączyć pompkę? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 10:57
|
|
|
Przewod czarny z koncowka biala to doprowadzenie paliwa ze zbiornika, przewod czarny z koncowka czerwona to powrot paliwa do zbiornika.
Pompe podlaczasz po przekazniku ktory jest w srodku auta ale teraz musisz mu doprowadzic na stopke "+" po zaplonie.
Czarna puszka to pochlaniacz par paliwa, ktory mozesz usunac.
Jaki kolor jest tego przewodu ktory ci pozostal ??
3katna wtyczka to sygnal "VSS" czujnik predkosci pojazdu dla komputera wiec ta wtyka cie nie interesuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
waRxoR
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 17:53
|
|
|
a więc tak:
dostałem się do bezpieczników i przekaźników - nie mam opisu do przekaźników - w którym miejscu powinien być przekaźnik od pompki?
pozostała mi kostka z czarnym przewodem w okolicy cewki
druga kostka z czarno-czerwonym przewodem przy połączeniu z wiązką w środku
ten przewód to chyba masa? w okolicy komputera (ale przy komputerze jest jeszcze jeden przewód z masą)
ta 3-kątna to rozumiem ze mam się nie przejmować - pozostanie pusta
który to wejście a który powrót? (chodzi o doprowadzenie paliwa do wtrysku)
na metalowych przewodach też nie mam oznaczenia (na tych idących od baku) jak mogę sprawdzić który zasysa paliwo a który to powrót?
dzięki za pomoc . . . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 20:17
|
|
|
Fordon napisał/a: | Pompe podlaczasz po przekazniku ktory jest w srodku auta ale teraz musisz mu doprowadzic na stopke "+" po zaplonie. | Gaźnik nie ma takiego przekaźnika bo nie ma elektrycznej pompki,,, musisz dorobić instalacje elektryczną do pompy paliwa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 20:54
|
|
|
Cytat: | Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM |
Przeczytaj to i powiedz mi ze 1.3i nie ma takiej pompki paliwa w zbiorniku, on chce zaszczepic do tej budy gaznik.
Wiec jako pompka podajace na poczatku paliwa bedzie spoko a pozniej musi byc odlaczana. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 20:57
|
|
|
Fordon Cytat: | [MK3] SWAP 1.1 gażnik na 1.4 wtrysk | |
|
|
|
 |
waRxoR
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 21:45
|
|
|
SWAP z 1.1 gaźnikowego na 1.4 monowtrysk, to nie moja calypso tylko fiestka dla mojego brata. (w przyszłości chce zrobić swapa do calypso na 2.0 ale to w przyszłości)
czyli mam poprowadzić instalacje od stacyjki na przekaźnik i do pompki - tak żeby cały czas chodziła gdy mam zapłon?
mechanike lubie ale elektryki zawsze się bałem ze cos popsuje . . . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 22:09
|
|
|
waRxoR napisał/a: | czyli mam poprowadzić instalacje od stacyjki na przekaźnik i do pompki - tak żeby cały czas chodziła gdy mam zapłon? | Instalacja pompy wygląda tak ze przekaźnikiem steruje komputer, napięcie na pompę pojawia się po włączeniu zapłonu i idzie przez ten przekaźnik tak ze jak włączasz zapłon to komp załącza przekaźnik ale jak po chwili nie uruchamiasz auta to komp wyłącza pompę i włącza ponownie dopiero jak silnik zaczyna się kręcić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
waRxoR
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 09:25
|
|
|
tylko który to kabel od komputera? może któraś wtyczka z powyższych zdjęć? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 10:27
|
|
|
waRxoR napisał/a: | ale mam całego escorta z 91r z silnikiem 1.4 na monowtrysku | Nie bardzo rozumiej jak w takiej sytuacji może zostać coś nie podpięte lub żeby nie było wiadomo do czego jest,,, w starym aucie patrzysz przewód pompy, sprawdzasz który przekaźnik i patrzysz który przewód komputera,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
waRxoR
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 20:18
|
|
|
JoeMix napisał/a: | waRxoR napisał/a: | ale mam całego escorta z 91r z silnikiem 1.4 na monowtrysku | Nie bardzo rozumiej jak w takiej sytuacji może zostać coś nie podpięte lub żeby nie było wiadomo do czego jest,,, w starym aucie patrzysz przewód pompy, sprawdzasz który przekaźnik i patrzysz który przewód komputera,,, |
w eskorcie były wtyczki których nie ma w fieście, i prowadziły do skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami.
jak rozbebeszyłem instalacje od pompki paliwa to zrobiło się chyba 12 przewodów pięć wtyczek, dodatkowo czujnik wywrócenia auta i wszystko weszło do skrzynki z bezpiecznikami - więc lipa. ale dałem sobie rade z pompką. ale jest inny problem wszystko podłączone (chyba) odpala - ale jak puszczę rozrusznik to za sekunde zdycha, jak trzymam na rozruszniku to bez problemu pali i chodzi - co to może być? |
|
|
|
 |
waRxoR
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 20 Sty 2012, 12:28
|
|
|
ZROBIONE
tak więc temat zamknięty - udało się
teraz tylko szykuje opis co było potrzebne i co zmieniłem.
opis już niedługo . . .
Wielkie dzięki za pomoc
(następny SWAP to 2.0 do Calypso)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|