[Inny] Daewoo Matiz - nie odpala. |
Autor |
Wiadomość |
hardkor
Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 18:33 [Inny] Daewoo Matiz - nie odpala.
|
|
|
Witajcie:) pisze u tutaj na forum gdyz pomagam koledze w odpaleniu daewo matiza od 5dni.
Samochód kręci lecz nie odpala.
Wymienione: kopulka i palec rozdzielacza, kable, swiece, czujnik optyczny(halla), cewka zapłonowa.
Iskra jest, paliwo jest podawane, robi sie mgielka przy wtryskiwaczu, nie ma bledow w komputerze, immobiliser jest sprawny.
Skonczyly sie pomysly! |
_________________ hardkor |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Wrz 2011, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 21:28
|
|
|
no to cos z#$43ście bo masz paliwo i masz zaplon a nie pali, obadaj jeszcze raz zaplon, czy rodzielacz zalozyles dobrze itd, czasem glupi blad i nie palnie a pol auta robierzesz zeby do tego dojsc |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 22:46
|
|
|
jaki aparat zapłonowy DAC czy mando ?
Zdejmij przewód z środka kopułki i zobacz czy iskra jest dłużej niż 1 sekundę ?
Musisz zmierzyć ciśnienie paliwa bo w matizach jest czasami tak że jak pada pompa i ma niskie ciśnienie to nie odpala . Jeśli ma iskrę to kup szybko start (areozol) zdejmij przewód z obudowy filtra powietrza , obróć rurę dolotu tak by była do góry , wtryśnij i próbuj odpalić.
Miałem kilkanaście takich matizów w życiu i problemów jest wiele od immo po zacierającą się pompę i przestawiony rozrząd.
Rozrząd też możesz sprawdzić czy jest właściwie ustawiony. Dolne koło ustawiasz na znak górnego martwego punktu, albo 0 st bo raczej tak będzie opisane i odkręcasz górną obudowę paska 4 śruby na klucz 10 i wyjmujesz do góry. Na górze koła jest znak , drugi jest namalowany flamastrem na obudowie rozrządu . z tego co pamiętam znak musi być mniej więcej w pionie . Silnikiem możesz kręcić wrzucając 4 bieg i ciągnąc auto do przodu .
Kolejność pracy
1- sprawdzenie iskry
2- sprawdzenie rozrządu
3- sprawdzenie pompy paliwa
Potem trzeba poprawić złącza immobilisera pod kierownicą jeśli będzie gubił iskrę. |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 23:16
|
|
|
czasem zdarza sie że aparat zapłonowy ma przebicie, jak ściągniesz kopułkę to później jest plastik i metal to ten metal wywal i reszte skręć do kupy
sprawdź jeszcze czy palec jest dobrze zalożony bo ja miałem taki przypadek że nowy palec dało się założyć w 2 pozycjach |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
hardkor
Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 17:36
|
|
|
No wiec tak:)
Iskra sprawdzona i jest mocna, kopulka sprawdzona, palca nie da sie inaczej zalozyc, czujnik optyczny jest taka blaszka i zmienilismy ja na odwrot niz byla.
Pompa sprawdzona i sika ostro paliwem. Rozrzad nie mogl sie przestawic bo auto stalo pod blokiem i po 2tygodniach nie odpalania wlasnie stoi nadal.
Kupilismy AUTOSTART K2 i niestety bez zmian.
Czy jakis elektrozawor moze ty miec znaczenie? Lub zle zlozony czujnik halla/optyczny?
Objaw nadal ten sam lecz zaczelo w rurze wydechowej cos trzesc, i dlawic.
Jeszcze zbadalismy kompresje i jest ok wszedzie 12,11,11. |
_________________ hardkor |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:19
|
|
|
Jak była blaszka poznasz po śladach od stopek którą ja trzymają . wydaje mi sie że cyferkami do góry (przy osi było bite jakie logo z cyferkami) .
Ustaw górne koło rozrządu na znaki . Odkręć kopułkę i zobacz na który styk kopułki pokazuje palec. To będzie 1 cylinder . Jak będziesz patrzył po lewej stronie auta na aparat to cykl zapłonu idzie w lewo a kolejność 1->3->2 i tak muszą być poukładane przewody w kopułce . A na środkowy bolec ma być podłaczona cewka . Pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu . A co do rozrządu to cię podziwiam że nie srpawdzisz bo jest jest to 10 min i masz 100% pewność co jest grane choć kompresja raczej wyklucza przeskoczenie paska . |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:28
|
|
|
czy po przekręceniu stacyjki włącza sie pompka i świeci przez chwile check engine? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
hardkor
Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 15:46
|
|
|
Hej:) Dzisiaj dzien walki z tym autem nadal bez zmian.
Check swieci i pozniej gasnie, wszystko poprawnie dziala, tloki ustawione w odpowienim miejscu wedle ksiazki serwisowej.
Byl dzis mechanik i po 3h rozklada rece bo mowi ze wszystko gra i powinno palic, wini komputer/immobiliser ale teraz trzeba elektryka jakiegos.
Po przekreceniu kluczyka taka dioda od immo> security gasnie i niby powinno impuls do kompa przekazac o poprawnym sczytaniu kodu kluczyka. |
_________________ hardkor |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 11:41
|
|
|
jak zrobicie diagnostykę komputera to komputer może wam wymigać to że kod dostał nie poprawny . kody 1600 1601 i 1602 . Kod 1500 jest w prawie wszystkich kompach z matiza i oznacza błąd termistor klimy której nie ma . |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 11:43
|
|
|
pod deską rozdzielcza w okolicach drążka kierownicy (nad pedałami) są bezpieczniki sprawdzaliście je? |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
hardkor
Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 14:56
|
|
|
Kody na kompie to jedynie 1500, bezpieczniki sprawdzone. Immo wymontowalismy w celu sprawdzenia i taki sam objaw.
Nic nie pomaga. |
_________________ hardkor |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 21:32
|
|
|
Możesz spróbować w ramach desperacji zmienić cewkę bo jeśli energia iskry jest za mała to też nie zapali. Iskra musi być jasna i gruba. Spróbuj pożyczyć lampę stroboskopową i zapnij na 1 przewodzie i zobacz czy zapłon jest na 10 stopniach przed GMP. |
|
|
|
 |
hardkor
Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24 Wrz 2011, 19:49
|
|
|
Witam ponownie:)
Wielkie dzieki za podpowiedzi wszelakie. Dzieki wam sprawdzilismy wszystko na 10ta strone:P
Auto odpaliło, psikusem okazal sie byc przestawiony zaplon oraz brak masy na cewce.
Obecnie silnik pali jakby na 2gary i przy dodawaniu gazu cos strzela, stuka. Na 99% przestawiony rozrząd oraz zaplon wzgledem niego po przez co iskra byla dawana w zlym momencie.
Teraz czekamy na termin u mechanika aby sie z tym uporał bo juz samemu na parkingu nie da rady bez przyrzadow.
Nadal nie mamy pojecia w jaki sposob sie mogl przestawic zaplon skoro nikt tam nie dlubal i ustawiony byl wg. kreski fabrycznie od nowosci auta.
Pozdrawiam |
_________________ hardkor |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Wrz 2011, 22:07
|
|
|
To jest Daewoo tu może zdarzyć się wszystko, w marcu amortyzator przebił mi zbiornik płynu wspomagania |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
|