Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Daewoo Matiz - nie odpala.
Autor Wiadomość
hardkor 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Krakow
Wysłany: 16 Wrz 2011, 18:33   [Inny] Daewoo Matiz - nie odpala.

Witajcie:) pisze u tutaj na forum gdyz pomagam koledze w odpaleniu daewo matiza od 5dni.

Samochód kręci lecz nie odpala.

Wymienione: kopulka i palec rozdzielacza, kable, swiece, czujnik optyczny(halla), cewka zapłonowa.

Iskra jest, paliwo jest podawane, robi sie mgielka przy wtryskiwaczu, nie ma bledow w komputerze, immobiliser jest sprawny.

Skonczyly sie pomysly! :-)
_________________
hardkor
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Wrz 2011, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 16 Wrz 2011, 21:28   

no to cos z#$43ście bo masz paliwo i masz zaplon a nie pali, obadaj jeszcze raz zaplon, czy rodzielacz zalozyles dobrze itd, czasem glupi blad i nie palnie a pol auta robierzesz zeby do tego dojsc
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Wrz 2011, 22:46   

jaki aparat zapłonowy DAC czy mando ?
Zdejmij przewód z środka kopułki i zobacz czy iskra jest dłużej niż 1 sekundę ?
Musisz zmierzyć ciśnienie paliwa bo w matizach jest czasami tak że jak pada pompa i ma niskie ciśnienie to nie odpala . Jeśli ma iskrę to kup szybko start (areozol) zdejmij przewód z obudowy filtra powietrza , obróć rurę dolotu tak by była do góry , wtryśnij i próbuj odpalić.
Miałem kilkanaście takich matizów w życiu i problemów jest wiele od immo po zacierającą się pompę i przestawiony rozrząd.
Rozrząd też możesz sprawdzić czy jest właściwie ustawiony. Dolne koło ustawiasz na znak górnego martwego punktu, albo 0 st bo raczej tak będzie opisane i odkręcasz górną obudowę paska 4 śruby na klucz 10 i wyjmujesz do góry. Na górze koła jest znak , drugi jest namalowany flamastrem na obudowie rozrządu . z tego co pamiętam znak musi być mniej więcej w pionie . Silnikiem możesz kręcić wrzucając 4 bieg i ciągnąc auto do przodu .
Kolejność pracy
1- sprawdzenie iskry
2- sprawdzenie rozrządu
3- sprawdzenie pompy paliwa

Potem trzeba poprawić złącza immobilisera pod kierownicą jeśli będzie gubił iskrę.
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Wrz 2011, 23:16   

czasem zdarza sie że aparat zapłonowy ma przebicie, jak ściągniesz kopułkę to później jest plastik i metal to ten metal wywal i reszte skręć do kupy

sprawdź jeszcze czy palec jest dobrze zalożony bo ja miałem taki przypadek że nowy palec dało się założyć w 2 pozycjach :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
hardkor 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Krakow
Wysłany: 19 Wrz 2011, 17:36   

No wiec tak:)
Iskra sprawdzona i jest mocna, kopulka sprawdzona, palca nie da sie inaczej zalozyc, czujnik optyczny jest taka blaszka i zmienilismy ja na odwrot niz byla.
Pompa sprawdzona i sika ostro paliwem. Rozrzad nie mogl sie przestawic bo auto stalo pod blokiem i po 2tygodniach nie odpalania wlasnie stoi nadal.

Kupilismy AUTOSTART K2 i niestety bez zmian.

Czy jakis elektrozawor moze ty miec znaczenie? Lub zle zlozony czujnik halla/optyczny?

Objaw nadal ten sam lecz zaczelo w rurze wydechowej cos trzesc, i dlawic.
Jeszcze zbadalismy kompresje i jest ok wszedzie 12,11,11.
_________________
hardkor
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:19   

Jak była blaszka poznasz po śladach od stopek którą ja trzymają . wydaje mi sie że cyferkami do góry (przy osi było bite jakie logo z cyferkami) .
Ustaw górne koło rozrządu na znaki . Odkręć kopułkę i zobacz na który styk kopułki pokazuje palec. To będzie 1 cylinder . Jak będziesz patrzył po lewej stronie auta na aparat to cykl zapłonu idzie w lewo a kolejność 1->3->2 i tak muszą być poukładane przewody w kopułce . A na środkowy bolec ma być podłaczona cewka . Pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu . A co do rozrządu to cię podziwiam że nie srpawdzisz bo jest jest to 10 min i masz 100% pewność co jest grane choć kompresja raczej wyklucza przeskoczenie paska .
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:28   

czy po przekręceniu stacyjki włącza sie pompka i świeci przez chwile check engine?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
hardkor 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Krakow
Wysłany: 21 Wrz 2011, 15:46   

Hej:) Dzisiaj dzien walki z tym autem nadal bez zmian.
Check swieci i pozniej gasnie, wszystko poprawnie dziala, tloki ustawione w odpowienim miejscu wedle ksiazki serwisowej.
Byl dzis mechanik i po 3h rozklada rece bo mowi ze wszystko gra i powinno palic, wini komputer/immobiliser ale teraz trzeba elektryka jakiegos.
Po przekreceniu kluczyka taka dioda od immo> security gasnie i niby powinno impuls do kompa przekazac o poprawnym sczytaniu kodu kluczyka.
_________________
hardkor
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Wrz 2011, 11:41   

jak zrobicie diagnostykę komputera to komputer może wam wymigać to że kod dostał nie poprawny . kody 1600 1601 i 1602 . Kod 1500 jest w prawie wszystkich kompach z matiza i oznacza błąd termistor klimy której nie ma .
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 22 Wrz 2011, 11:43   

pod deską rozdzielcza w okolicach drążka kierownicy (nad pedałami) są bezpieczniki sprawdzaliście je?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
hardkor 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Krakow
Wysłany: 22 Wrz 2011, 14:56   

Kody na kompie to jedynie 1500, bezpieczniki sprawdzone. Immo wymontowalismy w celu sprawdzenia i taki sam objaw.
Nic nie pomaga.
_________________
hardkor
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Wrz 2011, 21:32   

Możesz spróbować w ramach desperacji zmienić cewkę bo jeśli energia iskry jest za mała to też nie zapali. Iskra musi być jasna i gruba. Spróbuj pożyczyć lampę stroboskopową i zapnij na 1 przewodzie i zobacz czy zapłon jest na 10 stopniach przed GMP.
 
 
 
hardkor 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Krakow
Wysłany: 24 Wrz 2011, 19:49   

Witam ponownie:)
Wielkie dzieki za podpowiedzi wszelakie. Dzieki wam sprawdzilismy wszystko na 10ta strone:P

Auto odpaliło, psikusem okazal sie byc przestawiony zaplon oraz brak masy na cewce.
Obecnie silnik pali jakby na 2gary i przy dodawaniu gazu cos strzela, stuka. Na 99% przestawiony rozrząd oraz zaplon wzgledem niego po przez co iskra byla dawana w zlym momencie.
Teraz czekamy na termin u mechanika aby sie z tym uporał bo juz samemu na parkingu nie da rady bez przyrzadow.

Nadal nie mamy pojecia w jaki sposob sie mogl przestawic zaplon skoro nikt tam nie dlubal i ustawiony byl wg. kreski fabrycznie od nowosci auta.

Pozdrawiam :gitarzysta:
_________________
hardkor
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Wrz 2011, 22:07   

To jest Daewoo tu może zdarzyć się wszystko, w marcu amortyzator przebił mi zbiornik płynu wspomagania :)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25 Wrz 2011, 21:31   

:jezdziec: :edi: :edi: :edi: :hehehe: :hehehe: :hehehe: :hehehe: :mod:
ciekawe co jeszcze się stanie
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Inny] Astra 1.6 ciepła nie odpala
Zimny OK, ciepły nie odpali
mk4_driver Mechanika 11 27 Sty 2011, 13:43
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.