
|
[MK4] Remont hamulców - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 16 Sie 2011, 19:52 [MK4] Remont hamulców - kilka pytań
|
|
|
Dzień dobry. przymierzam się od pewnego czasu do samodzielnej wymiany hamulców na tyle w Fiescie Mk4 z 99r. Zaopatrzony jestem juz w bębny, szczęki, cylinderki, zestaw naprawczy, dekielki i łożyska. brakuje mi tylko tej nakrętki spod dekielka. Mam kikl pytan:
1. czy konieczna jest nowa nakrętka pod dekielkiem, czy mozna uzyc starej?
2. czy jej gwint jest prawy czy lewy, bo naczytałem się juz róznych rzeczy i jedni pisza tak inni inaczej..
3. z jaka siłą należy dokrecać te nakrętkę pod dekielkiem? i tu znowoz jedni pisza ze do oporu z siła ponad 200n a inni ze nalezy troche poluzowac. w ksiazce do mk4 pisze tak:
"Piasta koła do ramienia : 66N
Nakrętka osi koła 27N
Nakrętka kół: 85N"
jak widzimy, wedle ksiazki 3x mocniej dokrecane sa nakretki koła niż ta nakretka pod dekielkiem. a wiec?
4. hamulec awaryjny nie trzma mi juz prawie wcale, gdy zaciagam go na chyba 5 ząbek i powciskam troche hamulec nożny to ręczny trzyma troszke lepiej ale to i tak powoduej toczenie samochodu. czy ten problem rozwiążę przy wymianie szczęk i bębnów? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011, 22:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Sie 2011, 19:58
|
|
|
mozesz uzyć starej nakrętki da radę bez problemu
dokręc z taką siłą z jakiej musisz uzyc zeby ją odkręcic
z kierunkiem dokręcania czy odkręcania róznie bywało |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Sie 2011, 20:15
|
|
|
http://files.capri.pl/u/d/e/45f98020283de.l.jpg
nie drutem tylko zawleczką i to jest zupełnie inne łozysko, inne auto, inna piasta
a poza tym do nowych łozysk porządna fabryka dodaje nowe nakrętki |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Sie 2011, 20:23
|
|
|
Nakrętki sa 2 jedna na lewe koła druga na prawe, a to dlatego ze jest różny gwint, jadąc do przodu powodujesz "dokręcanie" nakrętki,,, która jest JEDNORAZOWEGO użytku bo nie ma żadnej innej blokady na nią,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 16 Sie 2011, 20:51
|
|
|
czyli ze co, lepiej kupic po takiej nakretce przed wymiana? z tym ze na podanej wyzej aukcji nie ma wyboru prawa/lewa nakretka.
a posiada ktos moze jakas fotorelacje z wymiany lozysk we fescie ? |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 06:55
|
|
|
Bzdura, nakretki sa wielokrotnego uzytku, tyle aut juz robilem z tym rozwiazaniem i nigdy nic nie wymienialem, w mojej starej Mk4 zdejmowalem bebny a z 10 razy i do konca jezdzila na jednych fabrycznych nakretkach i nic przez caly okres uzytkowania mojego i kolejnego wlasciciela sie nie odkrecilo, ani nie popsulo
wic nie widze powodu do wymiany, ponadto w instrukcji naprawy NIE MA NAPISANE ze wymienic nakretke, a sila dokrecania... no coz bylo juz wiele batali w tym temacie, ale w instrukcji servisowej forda (desperacja moja byla wielka i sie dowiedzialem od mechanikow ASO) momet dokrecania to 235 Nm w ksiazce jest blad... bo tez mam takowa |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 07:17
|
|
|
Sam fakt że w zestawie łożysk są nowe nakrętki świadczy o tym iż należy ją wymienić,,, skoro nie wymieniałeś na nowe to Twój problem, udało się bez konsekwencji, ale ile razy przekroczywszy prędkość i tez nie dostałeś mandatu? Te nakrętki nie maja żadnej blokady, jedynie gwint w te stronę ze teoretycznie nie powinny się odkręcać,,, w dodatku nie kosztują fortuny,,, DewREW napisał/a: | a posiada ktoś moze jakas fotorelacje z wymiany lozysk we fescie | Zdejmujesz dekiel, odkręcasz nakrętkę, zdejmujesz bęben, wyciągasz uszczelniacze, wyjmujesz łożyska, wyciskasz stare bieżnie z bębna,,, potem odwrotnie, wciskasz nowe, smarujesz dobrze łożyska, wkładasz w dziurę, wciskasz uszczelniacz, nakładasz bęben, zakręcasz śrubę, zakładasz dekielek. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 14:41
|
|
|
napotkałem problem przy wymianie cylinderków.. a mianowicie.. zkaupilem cylinderki takie : http://allegro.pl/cylinde...1720132709.html
oba są identyczne, wiec chyab nie ma czegos takeigo jak "prawa" "lewa" strona. ale gdy zalozylem je to.. po pierwsze musze go odwrocic (numer seryjny jest do gory nogami), bo drugie, zawor odpowietrzania wychodzi z drugiej strony (patrzac na koło, po prawej) niz w oryginalnym ktory zdjalem (patrzac na kolo, po lewej). czy to robi jakas roznice? zamontowac sie da tylko ze ten numer do gory nogami no i zmiana miejsc otworow.. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 14:45
|
|
|
Jeśli tłoczek jest pod kontem to odpowietrznik musi być NAD przyłączem przewodu z płynem hamulcowym,,, inny montaż uniemożliwi odpowietrzenie układu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 15:43
|
|
|
ale oen sa jeden obok drugiego, waz z plynem i obok drugi , odpowietrznik. no i prawda, odpowietrznik jest jakby taki skosno wkrecony.
kolejna rzecz... jak zamontowac te samoregulatory?? nie moge sobie z tym poradzic, nie chce mi sie zamknac w tym nacieciu na szczęce..
i jeszcze jedna. linka hamulca recznego powinna byc w kabinie calkiem poluzowana i dopiero po skreceniu bebna mozna sobie manipuloawc srubka ? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 16:18
|
|
|
jeszcze chwila i temat poleci do kosza.... o ile pamiętam, to w kwestii remontu hamulców było sporo pisane, tak samo jak ich regulacji, w szczególności tylnych, bo jak tego dobrze nie zrobisz to nie będziesz miał ręcznego. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 18:12
|
|
|
powiem tak, sprawa jest powazna poneiwaz wymienione zotaly lewy beben, szczeki,s amoregulator, sprezynki i lozyska. lozyska weszly z oporem i wrecz idealie musza byc ustawione zeby nasunely sie na piaste. gdy juz sie to udalo to... NIE IDZIE ZAKRECIC BEBNEM ! za cholere. obawiam sie czy cos czasem nie jest nie jest zle.. ten samoregulator zostal ustawiony tak aby szczeki trzymaly sie najblizej jak to mozliwe ale jak widac tak bardzo sa rozparte ze trzymaja beben.. co robic ? |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 18:38
|
|
|
Rozebrac i zlozyc jeszcze raz, samoregulatory musza sie cofnac tak by w miare mozna bylo zakrecic bebenkiem skoro wszystko jest nowe to na poczatku bedzie ciasno.
Odpowietrznik w cylinderku pasuje do jednej i drugiej dziurki i nie ma prawego czy lewego. tez niedawno wymienialem i nie mialem zadnych problemow
JoeMix ja wymienialem juz kilkakrotnie lozyska we Foficy i Ka i nigdy nie mialem kapletu z nakretkami... a trafialy mi sie lozyska roznych firm, jak by byly w zestawie to pewnie ze bym zamienil na nowe |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 18:53
|
|
|
dobrze, jutro rozbiore to wszystko raz jeszcze w takim razie..
a prosze mi powiedziec, jaki to jest cofniety samoregulator? jak ma byc ustawiony ten polksiezyc zeby te szczekiz eszly sie najblizej?
ja dzisiaj uzylem tej samej nakretki, mimo ze kupilem takie czarne z jakimis zabezpieczeniami na gwincie ale ta ktora byla wygladala mi na taka wielokrotengo uzytku, zreszta.. nie bylo zadnego zabezpieczenia pod deklem, tylko taka wielka nakretkopodkladka z prawym gwintem, wiec jak na niej jezdzilem to chyba mozna jezdzic dalej ? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 20:42
|
|
|
na samoregulatorze jest taka część z ząbkami, naciśnij na nią czymkolwiek tak aby szczęki zeszły się do środka, przy nowych bębnach i okładzinach i do końca ściśniętym samoregulatorze całość składa się bez żadnych oporów, a bębnem można kręcić jednym palcem.
Co do nakrętek to u siebie mam duże nakrętki z pływającymi podkładkami i zawsze dokręcałem je na ile mi waga pozwalała.
edit.
lenistwo śmierdzi... http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=385145 |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 22:04
|
|
|
ElGrey napisał/a: | JoeMix ja wymienialem juz kilkakrotnie lozyska we Foficy i Ka i nigdy nie mialem kapletu z nakretkami... | W sklepie wszystkie komplety jakie mamy maja nakrętki w zestawie, za wyjątkiem jakichś bodajże polskich łożysk, ale to na koło 20 złoty z groszem wychodzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 22:49
|
|
|
JoeMix napisał/a: | W sklepie wszystkie komplety jakie mamy maja nakrętki w zestawie, za wyjątkiem jakichś bodajże polskich łożysk, ale to na koło 20 złoty z groszem wychodzi,,, |
do skf-ów jakoś nie dostałem, a tanie nie były |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 00:38
|
|
|
DewREW, Poskładaj tylko dokładnie, bo samoregulatory nie zawsze od razu wskakują na swoje miejsce na szczękach .Wiem co mówie ,bo zdarza mi się składać po 2 i 3 razy zanim wskoczy na swoje miejsce |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18 Sie 2011, 04:25 [MK4]
|
|
|
Marcin napisał/a: | na samoregulatorze jest taka część z ząbkami, naciśnij na nią czymkolwiek tak aby szczęki zeszły się do środka, |
która to ta cześć, czesci z zabkami sa dwie, jedna to taka 'ćwiartka' która można przekrecic, a drugie to takie kołeczko, również zabkowane o ktore spiera się ta manipulowalna 'ćwiartka'. gdy samoregultor i szczęki są założone na tarcze kotwiącą to śrubokretem mam nacisnąć który element? do jakiej pozycji mam ustawić tę ruchoma część?
wybaczcie mnogość pytań ale wole wiedzieć wiecej i precyzyjniej niż mniej i dalej się głowić..
poza tym.. przyglądając się temu zdjęciu zauwazyłem że u mnie szczęki były założone odwrotnie, tzn ta grubsza była po prawej stronie (patrzac na wprost koła), a ta cieńsza po lewej.. tutaj jest odwrotnie : O http://imageshack.us/f/141/beben.jpg/ no chyba że jest to zdjęcie lewego koła, a ja dłubie poki co przy prawym... |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|