Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] CB Radio
Autor Wiadomość
hds.147 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 30 Cze 2011, 19:04   [MK6] CB Radio

Siemanko.
Ostatnio zacząłem poważnie zastanawiać się nad kupnem CB radia do swojej fiestki [ MK6 2002]. Niestety jestem dość zielony w tym temacie i prosiłbym Was o poradę :)
Mając w założeniu budżet do 300 zł [ do ~200 zł na radio i ~100 zł na antenę ] czy możecie mi coś doradzić , ewentualnie odradzić ? Generalnie założenia są takie: antena – nie wyższa niż 75-100 cm; radio – jak najlepsze. Czy coś z poniższych jest warte kupna, bądź możecie polecić mi coś innego z podanym przedziale cenowym ? Ewentualnie jakie marki byście polecali ?
Przeglądając allegro nasunęło mi się kilka pozycji takich jak np.:

Anteny:
http://allegro.pl/antena-...1671929507.html
http://allegro.pl/antena-...1672975677.html
http://allegro.pl/antena-...1676409904.html
http://allegro.pl/antena-...1680678573.html

Radia:
http://allegro.pl/radio-c...1672825291.html
http://allegro.pl/m-tech-...1673101897.html
http://allegro.pl/okazja-...1672999130.html
http://allegro.pl/cb-radi...1681363101.html
http://allegro.pl/radio-c...1676409863.html

I jeszcze kilka pytań typu laik pyta ;)
- Czy radia mają standardowo wbudowany głośnik czy jest to raczej dodatkiem i trzeba myśleć o podłączeniu do nagłośnienia auta?
- Warto bawić się w podłączanie radia do układu elektrycznego auta [ jeśli tak to mniej więcej jak się do tego zabrać ] czy lepiej zainwestować we wtyczkę do zapalniczki ?
- Na czym polega wyższość [ lub niższość ] „szklanych fiolek” w antenach ?
- Na czym polega strojenie anteny i czy można wykonać to samemu czy lepiej jechać do profesjonalisty ? Ewentualnie ile takie strojenie może wynieść ?
- A jeśli ktoś jeszcze ma ochotę do życia po przeczytaniu moich wypocin, to jak z grubsza interpretować podawane przez sprzedawców dane ? ;)

Z góry dzięki za pomoc :)
Pzdr
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Cze 2011, 19:44   

hds.147 napisał/a:
Generalnie założenia są takie: antena – nie wyższa niż 75-100 cm; radio – jak najlepsze.
Po cholere Ci wzmacniacz wysokiej klasy jak podłączysz go do badziewiastego głośnika,,, odwrotnie, bardzo dobra antena i pospolite radio będzie lepciejszym zestawem niż dobre radio i tandetna antenka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 30 Cze 2011, 21:52   Re: CB Radio

hds.147 napisał/a:
- Czy radia mają standardowo wbudowany głośnik czy jest to raczej dodatkiem i trzeba myśleć o podłączeniu do nagłośnienia auta?

Większość ma wbudowany głośnik, który wystarcza do normalnego odsłuchu w czasie jazdy (oczywiście jeżeli muzyka nie zagłusza wszystkiego innego..)
hds.147 napisał/a:
- Warto bawić się w podłączanie radia do układu elektrycznego auta [ jeśli tak to mniej więcej jak się do tego zabrać ] czy lepiej zainwestować we wtyczkę do zapalniczki ?

To już zależy od Ciebie i od tego jak będziesz używać radia, jeżeli będziesz je chciał wymontować kiedykolwiek np. do innego auta na jakiś czas to wtyk do zapalniczki, a jak nie to podepnij pod instalacje elektryczną - najlepiej tak, żeby się włączało i wyłączało po przekręceniu kluczyka
hds.147 napisał/a:
- Na czym polega wyższość [ lub niższość ] „szklanych fiolek” w antenach ?

Na niczym, jedynie na wyglądzie i tym, że cewka ma lepszą izolację od wody, ale nie jest to warte dopłacania, lepiej za taką samą kwotę kupić lepszą zwykłą antenę
hds.147 napisał/a:
- Na czym polega strojenie anteny i czy można wykonać to samemu czy lepiej jechać do profesjonalisty ? Ewentualnie ile takie strojenie może wynieść ?

Musisz miec reflektometr i ustawić odpowiednią długość anteny przy jego pomocy
hds.147 napisał/a:
- A jeśli ktoś jeszcze ma ochotę do życia po przeczytaniu moich wypocin, to jak z grubsza interpretować podawane przez sprzedawców dane ? ;)

Ale jakie dane?
hds.147 napisał/a:
do ~200 zł na radio

Chcesz szumofon czy radio? Po 1 jak chcesz radio to NIGDY nie może to być NO-NAME...
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 1 Lip 2011, 13:21   

M-Tech Legend II to kopia wycofanego z produkcji Presidenta Harry II Classic (zastąpiono go Harrym III). Działa jak większość nowych radyjek - u mnie nie dało się słuchać - za dużo zakłóceń, albo ANL się nie wyrabiał. Stary Jackson (I) z '91r śmigał bez problemu (dodam, że przy tej samej antenie - Sirio T2-27 na alanowskim magnesie).
Namawiam do zrobienia dziury w dachu i montażu anteny "jak się przynależy". Magnes to taki ersatz, który pogarsza znacząco parametry odsłuchowe.
Z podlinkowanych anten i radyjek na pewno nie kupiłbym nic.
Jak chcesz niedrogie i dobre, to musisz się pogodzić, że zaburzy ład i harmonię wnętrza Twojego autka ot np: takie coś.

Dodam, że zestaw M-Tech Legend II + Sirio T3-27 na alanowskim magnesie zainstalowałem i zestroiłem koledze na Citroën'ie C4 Picasso i jest z niego b. zadowolony (wg mnie rewelacji nie ma, ale może jestem trochę zmanierowany starymi radiami), aż tak bardzo jak u mnie co prawda nie szumiał.
U mnie w Mondziaku jeździ Maas Giant + takie samo Sirio T3-27 jak u kolegi, z tą tylko różnicą, że u mnie w otworze dachowym - zamontowana na stałe. Radio zabudowane jest w konsoli środkowej i w związku z tym trzeba było użyć zewnętrznego głośnika od zestawu głośnomówiącego Nokii (mały, podłużny, dobry w odsłuchu, łatwo zamontować).

W Ibizie żony jeździł Kaiser, którego obecnie ma Zdaszek w swojej Fieście + Sirio SuperCarbonium - też na stałe.
Zdaszek ma wspomniane radyjko i (tu małe przegięcie pały) President WA-27 t.j antenę powyżej 2m wysokości... oczywista, również w przedziurawionym dachu, bo nie znam magnesu, który by to utrzymał :-P . Jak to wygląda, możesz zobaczyć w wątku o jego autku.
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
hds.147 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 1 Lip 2011, 18:22   

Głównym powodem długości anteny do 1 metra jest możliwość chowania jej do bagażnika. Czyli generalnie im dłuższa tym lepsza czy od czegoś jeszcze to zależy ?
DemptD napisał/a:
To już zależy od Ciebie i od tego jak będziesz używać radia, jeżeli będziesz je chciał wymontować kiedykolwiek np. do innego auta na jakiś czas to wtyk do zapalniczki, a jak nie to podepnij pod instalacje elektryczną - najlepiej tak, żeby się włączało i wyłączało po przekręceniu kluczyka

Założenie jest takie, że będzie raczej w jednym aucie… dlatego pytam czy podłączenie do elektryki auta jest trudne i na czym mniej więcej polega.
DemptD napisał/a:
Musisz miec reflektometr i ustawić odpowiednią długość anteny przy jego pomocy

Czyli samemu raczej ciężko ?
DemptD napisał/a:
Ale jakie dane?

Takie jak np.: Impedancja, Moc anteny, Długość fali, Zysk anteny, S.W.R, Wzmocnienie anteny, Częstotliwość strojenia, itp.
Michaus napisał/a:
Z podlinkowanych anten i radyjek na pewno nie kupiłbym nic.

A jakie marki anten i radyjek w granicach cen jakie pisałem byś polecił ?
Michaus napisał/a:
zainstalowałem i zestroiłem koledze

Czyli jednak da się ? Możesz mi zdradzić konkretniej niż kolega DemptD na czym polega strojenie ?
_________________

 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 1 Lip 2011, 19:12   

Masz opis z innego forum:
Kod:
Zauważyłem że wiele osób pyta o to jak stroić antenę ? , czy to w ogóle coś daje ?, ...., otóż nic to nie daje gdy antena jest nowa i sprawna ale niekiedy trafia się nam antena przerabiana lub niekompletna wtedy niewiadmo jaką długośc powinien mieć promiennik ?.......

Strojenie anteny fabrycznej jest możliwe w warunkach amatorskich pod warunkiem że mamy oryginalną nieprzerabianą cewkę w dobrym stanie , lub do takiego stanu ją doprowadzimy  .

Jeżeli do strojenia użyjemy popularnego przyrządu do określania różnicy impedancji od nominalnej ,czyli SWR'a (Standing Wave Ratio) to potrzebujemy dachu samochodu lub odpowiedniego kawałka blachy o wymiarach minimim 1 metr kwadratowy , mocowania anteny umieszczonego dokładnie w środku tego objektu , radia CB o mocy 4 Waty, sprawnego SWR'a , kabla pomiarowego o długości 3,62 metra lub wielokrotności tej długości , krótkiego kabla pomiędzy radiem a SWR'em.

USTAWIENIE PRZYRZĄDU:

Radio CB podłączyć do napięcia około 13,5V (12-15V) , do radia podłączyć kabel możliwie krótki (20cm) i do jego końca SWR, do wyjścia antenowego SWR'a podłączyć kabel pomiarowy 3,62 metra lub wielokrotność tej długości , kabel pomiarowy podłączyć do głowicy anteny.

Najlepiej użyć prostego przyrządu aby zmniejszyć ryzyko złego posługiwania się nim i nieprawidłowych odczytów.

Prosty przyrząd ma dwa przełączniki (Power i SWR) oraz (FWD i REF)

Ustawiamy pierwszy przełącznik w pozycję SWR a drugi w pozycję FWD,
naciskamy PTT (Push To Talk) czyli przycisk mikrofonowy , ustawiamy pokręłem SWR'a wskazówkę tak aby była na końcu skali w miejscu oznaczonym SET (kalibracja) ,
przełączamy przełącznik z pozycji FWD na pozycję REF , i odczytujemy wartość niedopasowania , po odczycie puszczmy przycisk PTT

UWAGA czas pomiaru z naciśniętym przyciskiem PTT nie powinien trwać dłużej niż 20 sekund ,po czym należy dać 30 sekundową przerwę na schłodzenie tranzystora mocy (to najgorszy przypadek ,niektóre radia wytrzymują dłużej a inne nie , ale lepiej nie ryzykować ..., po drugie ilość ciepła które rogrzewa tranzystor mocy zależy od wielkości SWR'a , przy dużym niedopasowaniu > 3.0 tranzystor bardzo mocno się nagrzewa i należy szybko i sprawnie sprawdzać odczyt .

Każda antena ma pewien zakres minimum SWR, długie anteny mają szerszy ten zakres a krótkie znacznie węższy..., ANTENA IDEALNA POWINNA MIEĆ NAJNIŻSZY SWR NA ŚRODKU PASMA CZYLI NA KANALE 20-dziestym , w miarę oddalania się od środka pasma SWR będzie rosnąć - uzyskująć największe , czyli najgorsze wyniki na kanałach 1 i 40.

JAK STROIĆ PRZYPADKOWĄ ANTENĘ:

Mamy jakąś cewkę i promiennik , montujemy to razem , podłączamy tak samo jak w zestawie pomiarowym.

KAŻDY POMIAR NALEŻY SKALIBROWAĆ ! , przy zmianie kanału BEZWZGLĘDNIE (wsazówka na SET w mierniku SWR)

Na kanale 1 odczytujemy SWR = 1,9 (przykład..., po prostu ma być niższy niż na 40 kanale)
Na kanale 40 odczytujemy SWR = 2,1(przykład...,po prostu ma być wyższy niż na 1 kanale)

co to oznacza?

Oznacza to że promiennik jest za długi , przycinamy po centymetrze i z powrotem mierzymy w takich samych niezmiennych warunkach , NIE WOLNO ZMIENIAĆ POCHYŁU KĄTA ANTENY !.

Po kilku lub bardzo wielu przycięciach i pomiarach uzyskujemy SWR który jest najniższy na 20 kanale i rośnie na krańcach , należy wiedzieć że czym bliżej będziemy właściwego pomiaru tym zmiany będą bardziej odczuwalne na mierniku SWR przy takich samych przycięciach promiennika , UWAGA nie uciąć za dużo - wymaga cierpliwości .

A co gdy na kanale 1 jest SWR = 2.0 a na 40 SWR = 1.8 ?. (to przykład ,chodzi o to że SWR jest wyższy na kanale 1 a niższy na 40 kanale)

To niedobrze ...promiennik anteny jest za krótki ! ,trzeba kupić bardzo długi i powoli go skracać tak jak opisałem wcześniej.

Dlaczego nie piszę ile antena powinna mieć SWR'a ?.

Dlatego że każda antena ma inny SWR minimalny , długie anteny mają przeważnie niższy SWR minimalny a któtsze wyższy.

Jest już dobrze gdy SWR jest mniejszy od 2.0
Gdy jest 1.5 to już jest doskonale
A gdy mniej to nasza instalacja jest prawie idealna !.

SWR NALEŻY MIERZYĆ TYLKO NA KANALE 20 ,to tu jego wartość powinna być najniższa ( ogromny ideał )

Nie należy się przejmować gdy SWR na kanale 20 jest = 1,3 a na kanale 1 lub 40 = 2,5 ..... to normalne zjawisko.

Powyższe wyniki są oczywiste dla anten zamocowanych prawidłowo czyli tak jak pisałem wcześniej a do tego w odległości 5,5 metra od anteny nie powinny znajdować się żadne metalowe elementy na długości całej anteny i powyżej !.
Jeśli nie jesteśmy w stanie spełnić tych warunków to SWR zmierzony NAWET BARDZO SPRWNEJ I NOWEJ ANTENY będzie wysoki i NIE NALEŻY JEJ STROIĆ W TAKICH WARUNKACH - spowoduje to jej rozstrojenie pomimo polepszenia się (zmniejszenia) wyniku SWR !.

Anteny mocowane nieprawidłowo (lusterka samochodowe, owiewki,narożniki dachu ,za lub z boku kabiny ,pod przykrywami itp.) będą zawsze miały wysoki lub bardzo wysoki SWR !.
Nie należy ich skracać (stroić) pomimo polepszania się SWR.

Co do tranzystorów mocy w radiach CB to psują się one też przypadkowo i nie należy za to winić od razu złej anteny , to zwykłe zużycie , czasem wada elementu lub przegrzanie (Ci co gadają za dużo) .

UWAGA: miniaturowe anteny typu Midland 18-244, super mini ,Florida,New York itp.(szczególnie magnesówki) pracują z wysokim niedopasowaniem(SWR) ,mimo tego nie należy ich regulować za pomocą skracania czy wydłużania promiennika - doprowadzi to do pogorszenia ich działania ! , można zmieniać długość kabla lub zastosować 'maczer' , długość kabla i maczer zmieniają tylko SWR nie mając wpływu na częstotliwość rezonansową anteny ale oba rozwiązania nie wpływają na jakość działania anteny gdy kabel jest krótki (mniejszy lub równy 2,7 metra).
 
 
hds.147 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2 Lip 2011, 14:08   

Dzięki grzeste :)
_________________

 
 
hds.147 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 3 Lip 2011, 15:18   

Wybór najprawdopodobniej padnie na Lafayette Atena i antena Sirio AS-100.
I mam jeszcze dwa pytanka już bardziej odnośnie konstrukcji fiesty...
1] Czy w aucie znajdują się gdzieś jakieś "luźne przewody" żeby można było podłączyć zasilanie do cb radia, czy muszę już ingerować w elektrykę auta dodając taki przewód ?
2] Zastanawiam się też nad zastosowaniem rozdzielacza do zapalniczki samochodowej, który najczęściej będzie działał pod obciążeniem: nawigacja gps + cb radio. W takim przypadku trzeba zainwestować w jakiś mocniejszy bezpiecznik do zapalniczki, czy standardowy fordowski wytrzyma takie obciążenie ?
_________________

 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lip 2011, 16:33   

1) CB radio ma kabel metrowy (lub trochę dłuższy), z koncowka do zapalniczki, wiec normalnie podlaczasz do zapalniczki. Nie musisz, samemu dorabiac kabla.
2) Standardowy bezpiecznik wystarczy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:01   

AccessXR napisał/a:
CB radio ma kabel metrowy (lub trochę dłuższy), z koncowka do zapalniczki
Tak, robią takie zestawy ale równie dobrze może z radia wystawać 10cm kabli zakończonych gniazdkiem w które będzie wetknięta wtyczka z kolejnymi 10cm przewodu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:49   

hds.147 napisał/a:
1] Czy w aucie znajdują się gdzieś jakieś "luźne przewody" żeby można było podłączyć zasilanie do cb radia, czy muszę już ingerować w elektrykę auta dodając taki przewód ?
2] Zastanawiam się też nad zastosowaniem rozdzielacza do zapalniczki samochodowej, który najczęściej będzie działał pod obciążeniem: nawigacja gps + cb radio. W takim przypadku trzeba zainwestować w jakiś mocniejszy bezpiecznik do zapalniczki, czy standardowy fordowski wytrzyma takie obciążenie ?


W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze ...
 
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:50   

http://allegro.pl/radio-c...1685636777.html

ja mam identyczny zestawik jak ten w linku i nie narzekam póki co, no raz narzekałem jak zostawiłem antene na dachu i ktoś ją sobie pożyczył i trzeba było kupić nową.
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:29   

inno i jak Ci pożyczyli tę antenę... to kupiłeś jeszcze raz taki sam model ?
 
 
hds.147 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:34   

Ja najprawdopodobniej zaopatrzę się we wspomniany zestaw Lafayette Atena + Sirio AS-100. Czytałem sporo pochwalnych opinii na temat tego radia i anteny, a czy to prawda, się okaże ;)
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc :)
_________________

 
 
hbr 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lip 2011, 10:29   

Pele napisał/a:
W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze .

Skąd taka teoria?
_________________
--== fkp wawa team ==--


"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lip 2011, 22:48   

AccessXR napisał/a:
inno i jak Ci pożyczyli tę antenę... to kupiłeś jeszcze raz taki sam model ?

tak
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Lip 2011, 23:10   

hbr napisał/a:
Pele napisał/a:
W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze .

Skąd taka teoria?


Z życia ... :fox:
 
 
 
hbr 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lip 2011, 12:37   

Pele napisał/a:
hbr napisał/a:
Pele napisał/a:
W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze .

Skąd taka teoria?


Z życia ... :fox:

OK, to inaczej. Może tak się dziać, ale nie jest to regułą. Zależy od samochodu, filtrów w radiu...
_________________
--== fkp wawa team ==--


"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson
 
 
 
hds.147 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Lip 2011, 20:28   

Zestaw zakupiony i dziś lekko przetestowany. Wszystko śmiga aż miło :) Poza potrzebą przestrojenia radyjka na polskie częstotliwości [ dosłownie 5 sekund ] wszystko pięknie działa :)
_________________

 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lip 2011, 22:31   

Cieszymy się twoim szczęściem :) . Tylko napisz jaki zestaw zakupiłeś i jaki zasięg (o ile wiesz). Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.