
|
[MK6] CB Radio |
Autor |
Wiadomość |
hds.147
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Cze 2011, 19:44
|
|
|
hds.147 napisał/a: | Generalnie założenia są takie: antena – nie wyższa niż 75-100 cm; radio – jak najlepsze. | Po cholere Ci wzmacniacz wysokiej klasy jak podłączysz go do badziewiastego głośnika,,, odwrotnie, bardzo dobra antena i pospolite radio będzie lepciejszym zestawem niż dobre radio i tandetna antenka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 30 Cze 2011, 21:52 Re: CB Radio
|
|
|
hds.147 napisał/a: | - Czy radia mają standardowo wbudowany głośnik czy jest to raczej dodatkiem i trzeba myśleć o podłączeniu do nagłośnienia auta? |
Większość ma wbudowany głośnik, który wystarcza do normalnego odsłuchu w czasie jazdy (oczywiście jeżeli muzyka nie zagłusza wszystkiego innego..)
hds.147 napisał/a: | - Warto bawić się w podłączanie radia do układu elektrycznego auta [ jeśli tak to mniej więcej jak się do tego zabrać ] czy lepiej zainwestować we wtyczkę do zapalniczki ? |
To już zależy od Ciebie i od tego jak będziesz używać radia, jeżeli będziesz je chciał wymontować kiedykolwiek np. do innego auta na jakiś czas to wtyk do zapalniczki, a jak nie to podepnij pod instalacje elektryczną - najlepiej tak, żeby się włączało i wyłączało po przekręceniu kluczyka
hds.147 napisał/a: | - Na czym polega wyższość [ lub niższość ] „szklanych fiolek” w antenach ? |
Na niczym, jedynie na wyglądzie i tym, że cewka ma lepszą izolację od wody, ale nie jest to warte dopłacania, lepiej za taką samą kwotę kupić lepszą zwykłą antenę
hds.147 napisał/a: | - Na czym polega strojenie anteny i czy można wykonać to samemu czy lepiej jechać do profesjonalisty ? Ewentualnie ile takie strojenie może wynieść ? |
Musisz miec reflektometr i ustawić odpowiednią długość anteny przy jego pomocy
hds.147 napisał/a: | - A jeśli ktoś jeszcze ma ochotę do życia po przeczytaniu moich wypocin, to jak z grubsza interpretować podawane przez sprzedawców dane ? |
Ale jakie dane?
hds.147 napisał/a: | do ~200 zł na radio |
Chcesz szumofon czy radio? Po 1 jak chcesz radio to NIGDY nie może to być NO-NAME... |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Michaus

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 1 Lip 2011, 13:21
|
|
|
M-Tech Legend II to kopia wycofanego z produkcji Presidenta Harry II Classic (zastąpiono go Harrym III). Działa jak większość nowych radyjek - u mnie nie dało się słuchać - za dużo zakłóceń, albo ANL się nie wyrabiał. Stary Jackson (I) z '91r śmigał bez problemu (dodam, że przy tej samej antenie - Sirio T2-27 na alanowskim magnesie).
Namawiam do zrobienia dziury w dachu i montażu anteny "jak się przynależy". Magnes to taki ersatz, który pogarsza znacząco parametry odsłuchowe.
Z podlinkowanych anten i radyjek na pewno nie kupiłbym nic.
Jak chcesz niedrogie i dobre, to musisz się pogodzić, że zaburzy ład i harmonię wnętrza Twojego autka ot np: takie coś.
Dodam, że zestaw M-Tech Legend II + Sirio T3-27 na alanowskim magnesie zainstalowałem i zestroiłem koledze na Citroën'ie C4 Picasso i jest z niego b. zadowolony (wg mnie rewelacji nie ma, ale może jestem trochę zmanierowany starymi radiami), aż tak bardzo jak u mnie co prawda nie szumiał.
U mnie w Mondziaku jeździ Maas Giant + takie samo Sirio T3-27 jak u kolegi, z tą tylko różnicą, że u mnie w otworze dachowym - zamontowana na stałe. Radio zabudowane jest w konsoli środkowej i w związku z tym trzeba było użyć zewnętrznego głośnika od zestawu głośnomówiącego Nokii (mały, podłużny, dobry w odsłuchu, łatwo zamontować).
W Ibizie żony jeździł Kaiser, którego obecnie ma Zdaszek w swojej Fieście + Sirio SuperCarbonium - też na stałe.
Zdaszek ma wspomniane radyjko i (tu małe przegięcie pały) President WA-27 t.j antenę powyżej 2m wysokości... oczywista, również w przedziurawionym dachu, bo nie znam magnesu, który by to utrzymał . Jak to wygląda, możesz zobaczyć w wątku o jego autku. |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 |
|
|
|
 |
hds.147
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Lip 2011, 18:22
|
|
|
Głównym powodem długości anteny do 1 metra jest możliwość chowania jej do bagażnika. Czyli generalnie im dłuższa tym lepsza czy od czegoś jeszcze to zależy ?
DemptD napisał/a: | To już zależy od Ciebie i od tego jak będziesz używać radia, jeżeli będziesz je chciał wymontować kiedykolwiek np. do innego auta na jakiś czas to wtyk do zapalniczki, a jak nie to podepnij pod instalacje elektryczną - najlepiej tak, żeby się włączało i wyłączało po przekręceniu kluczyka |
Założenie jest takie, że będzie raczej w jednym aucie… dlatego pytam czy podłączenie do elektryki auta jest trudne i na czym mniej więcej polega.
DemptD napisał/a: | Musisz miec reflektometr i ustawić odpowiednią długość anteny przy jego pomocy |
Czyli samemu raczej ciężko ?
DemptD napisał/a: | Ale jakie dane? |
Takie jak np.: Impedancja, Moc anteny, Długość fali, Zysk anteny, S.W.R, Wzmocnienie anteny, Częstotliwość strojenia, itp.
Michaus napisał/a: | Z podlinkowanych anten i radyjek na pewno nie kupiłbym nic. |
A jakie marki anten i radyjek w granicach cen jakie pisałem byś polecił ?
Michaus napisał/a: | zainstalowałem i zestroiłem koledze |
Czyli jednak da się ? Możesz mi zdradzić konkretniej niż kolega DemptD na czym polega strojenie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
grzeste

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 1 Lip 2011, 19:12
|
|
|
Masz opis z innego forum:
Kod: | Zauważyłem że wiele osób pyta o to jak stroić antenę ? , czy to w ogóle coś daje ?, ...., otóż nic to nie daje gdy antena jest nowa i sprawna ale niekiedy trafia się nam antena przerabiana lub niekompletna wtedy niewiadmo jaką długośc powinien mieć promiennik ?.......
Strojenie anteny fabrycznej jest możliwe w warunkach amatorskich pod warunkiem że mamy oryginalną nieprzerabianą cewkę w dobrym stanie , lub do takiego stanu ją doprowadzimy .
Jeżeli do strojenia użyjemy popularnego przyrządu do określania różnicy impedancji od nominalnej ,czyli SWR'a (Standing Wave Ratio) to potrzebujemy dachu samochodu lub odpowiedniego kawałka blachy o wymiarach minimim 1 metr kwadratowy , mocowania anteny umieszczonego dokładnie w środku tego objektu , radia CB o mocy 4 Waty, sprawnego SWR'a , kabla pomiarowego o długości 3,62 metra lub wielokrotności tej długości , krótkiego kabla pomiędzy radiem a SWR'em.
USTAWIENIE PRZYRZĄDU:
Radio CB podłączyć do napięcia około 13,5V (12-15V) , do radia podłączyć kabel możliwie krótki (20cm) i do jego końca SWR, do wyjścia antenowego SWR'a podłączyć kabel pomiarowy 3,62 metra lub wielokrotność tej długości , kabel pomiarowy podłączyć do głowicy anteny.
Najlepiej użyć prostego przyrządu aby zmniejszyć ryzyko złego posługiwania się nim i nieprawidłowych odczytów.
Prosty przyrząd ma dwa przełączniki (Power i SWR) oraz (FWD i REF)
Ustawiamy pierwszy przełącznik w pozycję SWR a drugi w pozycję FWD,
naciskamy PTT (Push To Talk) czyli przycisk mikrofonowy , ustawiamy pokręłem SWR'a wskazówkę tak aby była na końcu skali w miejscu oznaczonym SET (kalibracja) ,
przełączamy przełącznik z pozycji FWD na pozycję REF , i odczytujemy wartość niedopasowania , po odczycie puszczmy przycisk PTT
UWAGA czas pomiaru z naciśniętym przyciskiem PTT nie powinien trwać dłużej niż 20 sekund ,po czym należy dać 30 sekundową przerwę na schłodzenie tranzystora mocy (to najgorszy przypadek ,niektóre radia wytrzymują dłużej a inne nie , ale lepiej nie ryzykować ..., po drugie ilość ciepła które rogrzewa tranzystor mocy zależy od wielkości SWR'a , przy dużym niedopasowaniu > 3.0 tranzystor bardzo mocno się nagrzewa i należy szybko i sprawnie sprawdzać odczyt .
Każda antena ma pewien zakres minimum SWR, długie anteny mają szerszy ten zakres a krótkie znacznie węższy..., ANTENA IDEALNA POWINNA MIEĆ NAJNIŻSZY SWR NA ŚRODKU PASMA CZYLI NA KANALE 20-dziestym , w miarę oddalania się od środka pasma SWR będzie rosnąć - uzyskująć największe , czyli najgorsze wyniki na kanałach 1 i 40.
JAK STROIĆ PRZYPADKOWĄ ANTENĘ:
Mamy jakąś cewkę i promiennik , montujemy to razem , podłączamy tak samo jak w zestawie pomiarowym.
KAŻDY POMIAR NALEŻY SKALIBROWAĆ ! , przy zmianie kanału BEZWZGLĘDNIE (wsazówka na SET w mierniku SWR)
Na kanale 1 odczytujemy SWR = 1,9 (przykład..., po prostu ma być niższy niż na 40 kanale)
Na kanale 40 odczytujemy SWR = 2,1(przykład...,po prostu ma być wyższy niż na 1 kanale)
co to oznacza?
Oznacza to że promiennik jest za długi , przycinamy po centymetrze i z powrotem mierzymy w takich samych niezmiennych warunkach , NIE WOLNO ZMIENIAĆ POCHYŁU KĄTA ANTENY !.
Po kilku lub bardzo wielu przycięciach i pomiarach uzyskujemy SWR który jest najniższy na 20 kanale i rośnie na krańcach , należy wiedzieć że czym bliżej będziemy właściwego pomiaru tym zmiany będą bardziej odczuwalne na mierniku SWR przy takich samych przycięciach promiennika , UWAGA nie uciąć za dużo - wymaga cierpliwości .
A co gdy na kanale 1 jest SWR = 2.0 a na 40 SWR = 1.8 ?. (to przykład ,chodzi o to że SWR jest wyższy na kanale 1 a niższy na 40 kanale)
To niedobrze ...promiennik anteny jest za krótki ! ,trzeba kupić bardzo długi i powoli go skracać tak jak opisałem wcześniej.
Dlaczego nie piszę ile antena powinna mieć SWR'a ?.
Dlatego że każda antena ma inny SWR minimalny , długie anteny mają przeważnie niższy SWR minimalny a któtsze wyższy.
Jest już dobrze gdy SWR jest mniejszy od 2.0
Gdy jest 1.5 to już jest doskonale
A gdy mniej to nasza instalacja jest prawie idealna !.
SWR NALEŻY MIERZYĆ TYLKO NA KANALE 20 ,to tu jego wartość powinna być najniższa ( ogromny ideał )
Nie należy się przejmować gdy SWR na kanale 20 jest = 1,3 a na kanale 1 lub 40 = 2,5 ..... to normalne zjawisko.
Powyższe wyniki są oczywiste dla anten zamocowanych prawidłowo czyli tak jak pisałem wcześniej a do tego w odległości 5,5 metra od anteny nie powinny znajdować się żadne metalowe elementy na długości całej anteny i powyżej !.
Jeśli nie jesteśmy w stanie spełnić tych warunków to SWR zmierzony NAWET BARDZO SPRWNEJ I NOWEJ ANTENY będzie wysoki i NIE NALEŻY JEJ STROIĆ W TAKICH WARUNKACH - spowoduje to jej rozstrojenie pomimo polepszenia się (zmniejszenia) wyniku SWR !.
Anteny mocowane nieprawidłowo (lusterka samochodowe, owiewki,narożniki dachu ,za lub z boku kabiny ,pod przykrywami itp.) będą zawsze miały wysoki lub bardzo wysoki SWR !.
Nie należy ich skracać (stroić) pomimo polepszania się SWR.
Co do tranzystorów mocy w radiach CB to psują się one też przypadkowo i nie należy za to winić od razu złej anteny , to zwykłe zużycie , czasem wada elementu lub przegrzanie (Ci co gadają za dużo) .
UWAGA: miniaturowe anteny typu Midland 18-244, super mini ,Florida,New York itp.(szczególnie magnesówki) pracują z wysokim niedopasowaniem(SWR) ,mimo tego nie należy ich regulować za pomocą skracania czy wydłużania promiennika - doprowadzi to do pogorszenia ich działania ! , można zmieniać długość kabla lub zastosować 'maczer' , długość kabla i maczer zmieniają tylko SWR nie mając wpływu na częstotliwość rezonansową anteny ale oba rozwiązania nie wpływają na jakość działania anteny gdy kabel jest krótki (mniejszy lub równy 2,7 metra). |
|
|
|
|
 |
hds.147
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2 Lip 2011, 14:08
|
|
|
Dzięki grzeste |
_________________
 |
|
|
|
 |
hds.147
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 15:18
|
|
|
Wybór najprawdopodobniej padnie na Lafayette Atena i antena Sirio AS-100.
I mam jeszcze dwa pytanka już bardziej odnośnie konstrukcji fiesty...
1] Czy w aucie znajdują się gdzieś jakieś "luźne przewody" żeby można było podłączyć zasilanie do cb radia, czy muszę już ingerować w elektrykę auta dodając taki przewód ?
2] Zastanawiam się też nad zastosowaniem rozdzielacza do zapalniczki samochodowej, który najczęściej będzie działał pod obciążeniem: nawigacja gps + cb radio. W takim przypadku trzeba zainwestować w jakiś mocniejszy bezpiecznik do zapalniczki, czy standardowy fordowski wytrzyma takie obciążenie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 16:33
|
|
|
1) CB radio ma kabel metrowy (lub trochę dłuższy), z koncowka do zapalniczki, wiec normalnie podlaczasz do zapalniczki. Nie musisz, samemu dorabiac kabla.
2) Standardowy bezpiecznik wystarczy. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:01
|
|
|
AccessXR napisał/a: | CB radio ma kabel metrowy (lub trochę dłuższy), z koncowka do zapalniczki | Tak, robią takie zestawy ale równie dobrze może z radia wystawać 10cm kabli zakończonych gniazdkiem w które będzie wetknięta wtyczka z kolejnymi 10cm przewodu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:49
|
|
|
hds.147 napisał/a: | 1] Czy w aucie znajdują się gdzieś jakieś "luźne przewody" żeby można było podłączyć zasilanie do cb radia, czy muszę już ingerować w elektrykę auta dodając taki przewód ?
2] Zastanawiam się też nad zastosowaniem rozdzielacza do zapalniczki samochodowej, który najczęściej będzie działał pod obciążeniem: nawigacja gps + cb radio. W takim przypadku trzeba zainwestować w jakiś mocniejszy bezpiecznik do zapalniczki, czy standardowy fordowski wytrzyma takie obciążenie ? |
W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze ... |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 20:50
|
|
|
http://allegro.pl/radio-c...1685636777.html
ja mam identyczny zestawik jak ten w linku i nie narzekam póki co, no raz narzekałem jak zostawiłem antene na dachu i ktoś ją sobie pożyczył i trzeba było kupić nową. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:29
|
|
|
inno i jak Ci pożyczyli tę antenę... to kupiłeś jeszcze raz taki sam model ? |
|
|
|
 |
hds.147
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:34
|
|
|
Ja najprawdopodobniej zaopatrzę się we wspomniany zestaw Lafayette Atena + Sirio AS-100. Czytałem sporo pochwalnych opinii na temat tego radia i anteny, a czy to prawda, się okaże
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
hbr

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 10:29
|
|
|
Pele napisał/a: | W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze . |
Skąd taka teoria? |
_________________ --== fkp wawa team ==--
"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 22:48
|
|
|
AccessXR napisał/a: | inno i jak Ci pożyczyli tę antenę... to kupiłeś jeszcze raz taki sam model ? |
tak |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 23:10
|
|
|
hbr napisał/a: | Pele napisał/a:
W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze .
Skąd taka teoria? |
Z życia ... |
|
|
|
 |
hbr

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 12:37
|
|
|
Pele napisał/a: | hbr napisał/a: | Pele napisał/a:
W Mk6 trochę ciężko, ale najlepiej dorobić sobie kable i pociągnąć je bezpośrednio do akumulatora. Bez tego po podpięciu pod zapalniczkę i włączeniu radia (zwykłego - samochodowego) będą szumy i znaczne ograniczenie zasięgu nadawania/odbierania ... tak samo jak kupisz rozdzielacz na podwójne wyjście zapalniczki, podepniesz CB i nawigację i możesz zapomnieć o jakimkolwiek odbiorze .
Skąd taka teoria? |
Z życia ... |
OK, to inaczej. Może tak się dziać, ale nie jest to regułą. Zależy od samochodu, filtrów w radiu... |
_________________ --== fkp wawa team ==--
"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson |
|
|
|
 |
hds.147
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 20:28
|
|
|
Zestaw zakupiony i dziś lekko przetestowany. Wszystko śmiga aż miło Poza potrzebą przestrojenia radyjka na polskie częstotliwości [ dosłownie 5 sekund ] wszystko pięknie działa |
_________________
 |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 22:31
|
|
|
Cieszymy się twoim szczęściem . Tylko napisz jaki zestaw zakupiłeś i jaki zasięg (o ile wiesz). Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|