[MK3] Problem z odpaleniem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
DjSeba
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 17:28 [MK3] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
|
|
|
Witam, jestem nowym użytkownikiem, ale już prejżałem forum i nie znalazłem rozwiązania na problem, który dolega mojej Fieścinie, a więc:
Na zimnym silniku, przy odpaleniu auto dziwnie się zachowuje. Prawidłowo powinien wskoczyć na wysokie obroty i po kilku sekundach powinny spasć na niższe, a u mnie odrazu są niskie i po pewnym czasie wskakują na wysokie (po nagrzaniu). Przy dodadniu gazu, auto się dławi, przy przełaczeniu na gaz, wskakuje na dobre obroty.
Dodam, ze po odpaleniu przez świeci się lampka akumulatora (po dodaniu gazu gasnie, kiedy nabierze obrotów).
Silniczek krokowy wymieniany był ze 2 lata temu. Niestety po wymianie było to samo. Już nie mam pojecia co jest nie tak. Pozdrawiam
P.S. Fiesta jest z 92 r. silnik 1.1, Benzyna + LPG |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 17:39
|
|
|
czujnik położenia przepustnicy do sprawdzenia. Odepnij go całkiem i zobacz jak będzie reagowało auto przy odpalaniu |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 77 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 17:41
|
|
|
DjSeba: odłącz na 15min klemę "-", po założeniu jej z powrotem odpal silnik i bez gazowania niech sobie pokręci do wyrównania obrotów. Potem przejedź się tak, jak zwykle jeździsz - obroty mogą "zostawać" powyżej 1000/min, ale to zjawisko powinno po kilku ruszaniach/zatrzymaniach ustąpić. |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 18:36
|
|
|
DjSeba, a jak sie zachowuje po odłączeniu wtyczki cpp lub krokowca i próbie odpalenia? Generalnie warto zmajstrować sobie czytnik kodów wg. opisu na forum. Koszt to kilka zł a może się mocno przydać.
Ps. zmień w profilu na 1.1i/50KM bo teraz wychodzi na to że masz gaźnik |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
DjSeba
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Maj 2011, 08:50
|
|
|
Panowie, dziekuje za rady. Sprawde wszystko w ten weekend i zdam relacje, poniewaz teraz praca mnie goni
@up
Dziekuje za poprawienie
Edit:
Przy okazji, czy ktoś wie, jakie kable idą, abym mógł podłączyć Fieste do laptopa? Jeżeli tak, to prosiłbym o namiary, wraz z programem. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 15:02
|
|
|
Cytat: | Przy okazji, czy ktoś wie, jakie kable idą, abym mógł podłączyć Fieste do laptopa? Jeżeli tak, to prosiłbym o namiary, wraz z programem.
| Mk3? 1,1i? Nie da się |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 18:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Mk3? 1,1i? Nie da się | Da sie, tylko trzeba mieć starszego laptopa z portem równoległym i sobie zrobic interfejs. Gdzieś na forum Mondeo czy escorta jest opis jak to zrobić. Nawet program tam jest. Z tym że to wszystko to jest taki inteligentniejsza wersja testera z diodą. Zamiast błysków impulsy idą przez port LPT do kompa a program je zlicza i interpretuje i wyświetla wyniki jako nr błędu i opis. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
DjSeba
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 12:36
|
|
|
Witam ponownie, tak jak napisaliście, tak zrobiłem i:
Po odłączeniu czunika położenia przepustnicy auto reagowało lepiej. Mianowićie po odpaleniu, wskakiwał na wysokie obroty (bardzo wysokie [nie mam obrotomierza, wiec tylko po odglosie]), nastepnie obroty spadły na niskie i działał równomiernie.
Odłączenie klemy nie dało żadnego rezultatu.
Silniczek krokowy jest sprawny.
Podsumowując, mam zepsuty czujnik? Chce sie upewnic, aby nie kupowac w ciemno. I jaka jest cena takiego czujnika? Dziekuję za wszelką pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 14:55
|
|
|
DjSeba napisał/a: | Silniczek krokowy jest sprawny. |
Skąd wiesz? CPP i silnik krokowy to dwie związane ze sobą rzeczy. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
DjSeba
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 00:11
|
|
|
Poniewaz byl niedawno wymieniany na nowy model
Po odlaczeniu czujnika, slychac jak pracuje.
Czyli mozna go wykluczyc. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 09:23
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Skąd wiesz? CPP i silnik krokowy to dwie związane ze sobą rzeczy. | Po tym że po odłączeniu CPP obroty mu wzrosły do wysokich następnie opadały do powiedzmy normalnych,,, lub bliskich normalnym,,, jackrzec napisał/a: | Da sie, tylko trzeba mieć starszego laptopa z portem równoległym i sobie zrobic interfejs | Na takiej zasadzie to ja i gaźnikowy silnik do kompa podłączę |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:28
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Na takiej zasadzie to ja i gaźnikowy silnik do kompa podłączę | Nie podłączysz, bo gaźnikowiec nie ma kompa i nie zapisuje błędów... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 20:43
|
|
|
Ale sobie odczytam ale innych stanów dostępnych na silniku,,, wystarczy zrobić interface i program,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 21:17
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ale sobie odczytam ale innych stanów dostępnych na silniku,,, wystarczy zrobić interface i program,,, | Chyba że przerobisz np UESC tak żeby miał wyjście diagnostyczne... (cały czas mowa o Fieście oczywiście) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
DjSeba
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Cze 2011, 15:48
|
|
|
Hehe, troche odskoczyliscie w inny temat
Tak, wiec pora na zakup czujnika. Poda mi ktos namiary na taki? Chcialbym sie zorientowac, jak z cena. Na ile sie szykowac. Pozdrawiam
P.S
Mam jeszcze inny problem z ukladem kierowniczym, ale to juz do innego tematu wrzuce. |
|
|
|
 |
|