Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

negatyw przedniej i tylnej osi.
Autor Wiadomość
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Cze 2011, 17:53   

Chciałbym jeszcze trochę po drążyć ten temat. Jeżdżę mk3 w kjsach i nie ukrywam, że często wchodzę w zakręty ze sporą prędkością, czego efekt jest taki, że opony dużo bardziej zużywają mi się po zewnętrznych stronach. Myślę, że negatyw około 1,5-2,5 stopnia załatwił by sprawę z nierówno zużywającymi się oponami, a ponadto polepszył by trakcję w zakrętach. Dla tych co mają takie coś, albo wiedzą jak to zrobić prosił bym o jakąś radę ;)
Pozdro.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12085
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Cze 2011, 18:06   

Wymień sobie końcówki wahaczy, dopasuj z innego auta tak by po przykręceniu koło było bardziej wysunięte na zewnątrz (ale tak żeby Ci półosi starczyło :-P )
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 3 Cze 2011, 18:25   

konxx91, z tyłu można wyregulować podkładkami pod piasty, ale wypadałoby to ustawić na przyrządach laserowych żeby nie robić druciarni, wtedy możesz sobie ustawić idealnie taki kąt jak potrzebujesz
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 3 Cze 2011, 23:26   

ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia.
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
matysss123 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 23
Skąd: pń
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:24   

pvzon napisał/a:
ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia.


Można wiedzieć o ile "rozwiercałeś" otwory w wahaczu i sworzniu?
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:16   

JoeMix napisał/a:
Wymień sobie końcówki wahaczy, dopasuj z innego auta tak by po przykręceniu koło było bardziej wysunięte na zewnątrz (ale tak żeby Ci półosi starczyło :-P )


No właśnie. To weź i wymień, tylko na jaki :-P . Masz może jakieś bardziej precyzyjne informacje ? Od jakiego samochodu żeby było względnie bez rzeźby p&p i żeby ten kąt też był jakiś w miarę normalny - najlepiej właśnie w przedziale 1,5-2,5 stopnia.

Cytat:
konxx91, z tyłu można wyregulować podkładkami pod piasty, ale wypadałoby to ustawić na przyrządach laserowych żeby nie robić druciarni, wtedy możesz sobie ustawić idealnie taki kąt jak potrzebujesz
.

Z tyłu najchętniej bym zostawił seryjne ustawienia, gdyż do tylnej osi nie mam zarzutów, a co do tego, że wszystko potem trzeba laserowo sprawdzić to w zupełności się zgadzam. :yes:

pvzon napisał/a:
ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia.


O co chodzi z tymi fasolkami ? Na jakiej zasadzie robi się ten negatyw ? Można go w jakiś sposób precyzyjnie ustawić, czy ile wyjdzie, tyle wyjdzie ?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:41   

konxx91 napisał/a:
To weź i wymień, tylko na jaki :-P . Masz może jakieś bardziej precyzyjne informacje ? Od jakiego samochodu żeby było względnie bez rzeźby p&p i żeby ten kąt też był jakiś w miarę normalny - najlepiej właśnie w przedziale 1,5-2,5 stopnia.
Od Fiesty RST.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 5 Cze 2011, 23:44   

matysss123 napisał/a:
pvzon napisał/a:
ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia.


Można wiedzieć o ile "rozwiercałeś" otwory w wahaczu i sworzniu?

rozwierciłem ile się dało a później pomiar geometrii żeby wyszło równo. i dodatkowo dołożyłem jedną śrubę na każdy sworzeń
_________________
1.1 clx rally
www.flmg.pl
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Cze 2011, 15:52   

Ja u siebie mam -2.09" pochylenia kół przednich, bez przerabiania czegokolwiek :)
_________________
 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 7 Cze 2011, 23:19   

Marek napisał/a:
Ja u siebie mam -2.09" pochylenia kół przednich, bez przerabiania czegokolwiek :)


Bo pewnie masz glebe dużą. Ja po założeniu krótkich sprężyn też zauważyłem, że zrobił mi się negatyw, ale teraz chcę wrócić do seryjnych sprężyn bo z glebą się nie da normalnie jeździć :-P .
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 8 Cze 2011, 00:54   

Da sie tylko kwestia czy ma byc to auto do wszytkiego i niczego za razem czy tylko do kajtkow czy tez track day... nie da sie polaczyc przyjemnego z pozytecznym...
_________________

 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Cze 2011, 17:02   

Nie mam duzej gleby, mam po prostu odpowiednie sworznie ;)
_________________
 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 6 Lip 2011, 21:40   

Zajrzałem do książki naprawiam sam i z tego co tam wyczytałem to sworznie w każdej wersji są takie same a w turbo są w ogóle inne wahacze. Nie wiem czy to prawda, czy coś pokręciłem. Swoją drogą nie mogę nigdzie znaleźć tych dłuższych sworzni. Jestem bliski oddania całych wahaczy razem ze sworzniami do blacharza magika, który mi to sam przedłuży.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12085
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2011, 09:05   

Sworznie są na 2 lub 3 śruby więc nie są takie same w każdej wersji, w dodatku po zeszlifowaniu nitów i przykręceniu sworznia jest luz na śrubach dobre pół centymetra, więc jest niewielka regulacja.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:11   

Owszem są na 2, lub 3 śruby, bo mam dwie pary wahaczy i sworznie przystosowane pod 2 i 3 śruby, i z tego co się przyglądałem, to poza tymi śrubami to niczym się nie różnią :P .
No nic, chyba będzie grane rzemiosło :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12085
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:15   

Jeśli sworznie z fiesty są "takie same" to trzeba sobie dobrać nie od fiesty,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Lip 2011, 14:39   

Sa dwa rodzaje sworzni na 3 sruby, dluzsze i krotsze, nawet mam 2 kpl nowych tych dluzszych, sa one dluzsze o ok.1 cm od serii :)
_________________
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 8 Lip 2011, 16:14   

Marek, znasz jakies numery tych dłuższych? i czy różnica w jeździe jest wyczuwalna?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 9 Lip 2011, 11:32   

Powinna Być- Dłuższe to seria była w RST jeśli dobrze kojarze...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Lip 2011, 12:32   

Poszukam pudełka. Z moich informacji są to pozmianowe wahacze do RST i oryginalne do RS1800.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK2] Negatyw kół na przedniej osi.
blood_brother Mechanika ogólna 22 10 Cze 2010, 07:15
JoeMix
Brak nowych postów Za duża siła hamowania na tylnej osi
KUI3A Tuning mechaniczny 13 1 Lis 2008, 22:40
qrdesz87
Brak nowych postów Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi
Nikuś Mechanika 22 8 Maj 2011, 13:45
kuba87
Brak nowych postów Montaż dystansów na tylnej osi Fiesta MK5
wretched Mechanika ogólna 9 22 Wrz 2015, 13:07
vegetagt
Brak nowych postów Hamulce, słaba siła hamowania na tylnej osi
Szymon Mechanika ogólna 10 23 Paź 2023, 08:32
FIESTA Moondust


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.