negatyw przedniej i tylnej osi. |
Autor |
Wiadomość |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 17:53
|
|
|
Chciałbym jeszcze trochę po drążyć ten temat. Jeżdżę mk3 w kjsach i nie ukrywam, że często wchodzę w zakręty ze sporą prędkością, czego efekt jest taki, że opony dużo bardziej zużywają mi się po zewnętrznych stronach. Myślę, że negatyw około 1,5-2,5 stopnia załatwił by sprawę z nierówno zużywającymi się oponami, a ponadto polepszył by trakcję w zakrętach. Dla tych co mają takie coś, albo wiedzą jak to zrobić prosił bym o jakąś radę
Pozdro. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12085 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 18:06
|
|
|
Wymień sobie końcówki wahaczy, dopasuj z innego auta tak by po przykręceniu koło było bardziej wysunięte na zewnątrz (ale tak żeby Ci półosi starczyło ) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 18:25
|
|
|
konxx91, z tyłu można wyregulować podkładkami pod piasty, ale wypadałoby to ustawić na przyrządach laserowych żeby nie robić druciarni, wtedy możesz sobie ustawić idealnie taki kąt jak potrzebujesz |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 23:26
|
|
|
ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia. |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
matysss123
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 23 Skąd: pń
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:24
|
|
|
pvzon napisał/a: | ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia. |
Można wiedzieć o ile "rozwiercałeś" otwory w wahaczu i sworzniu? |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:16
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Wymień sobie końcówki wahaczy, dopasuj z innego auta tak by po przykręceniu koło było bardziej wysunięte na zewnątrz (ale tak żeby Ci półosi starczyło ) |
No właśnie. To weź i wymień, tylko na jaki . Masz może jakieś bardziej precyzyjne informacje ? Od jakiego samochodu żeby było względnie bez rzeźby p&p i żeby ten kąt też był jakiś w miarę normalny - najlepiej właśnie w przedziale 1,5-2,5 stopnia.
Cytat: | konxx91, z tyłu można wyregulować podkładkami pod piasty, ale wypadałoby to ustawić na przyrządach laserowych żeby nie robić druciarni, wtedy możesz sobie ustawić idealnie taki kąt jak potrzebujesz | .
Z tyłu najchętniej bym zostawił seryjne ustawienia, gdyż do tylnej osi nie mam zarzutów, a co do tego, że wszystko potem trzeba laserowo sprawdzić to w zupełności się zgadzam.
pvzon napisał/a: | ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia. |
O co chodzi z tymi fasolkami ? Na jakiej zasadzie robi się ten negatyw ? Można go w jakiś sposób precyzyjnie ustawić, czy ile wyjdzie, tyle wyjdzie ? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:41
|
|
|
konxx91 napisał/a: | To weź i wymień, tylko na jaki . Masz może jakieś bardziej precyzyjne informacje ? Od jakiego samochodu żeby było względnie bez rzeźby p&p i żeby ten kąt też był jakiś w miarę normalny - najlepiej właśnie w przedziale 1,5-2,5 stopnia. | Od Fiesty RST. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 23:44
|
|
|
matysss123 napisał/a: | pvzon napisał/a: | ja zrobiłem fasolki w sworzniach i wahaczach i wyszło mi -2.5 stopnia. |
Można wiedzieć o ile "rozwiercałeś" otwory w wahaczu i sworzniu? |
rozwierciłem ile się dało a później pomiar geometrii żeby wyszło równo. i dodatkowo dołożyłem jedną śrubę na każdy sworzeń |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 15:52
|
|
|
Ja u siebie mam -2.09" pochylenia kół przednich, bez przerabiania czegokolwiek |
_________________
 |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 7 Cze 2011, 23:19
|
|
|
Marek napisał/a: | Ja u siebie mam -2.09" pochylenia kół przednich, bez przerabiania czegokolwiek |
Bo pewnie masz glebe dużą. Ja po założeniu krótkich sprężyn też zauważyłem, że zrobił mi się negatyw, ale teraz chcę wrócić do seryjnych sprężyn bo z glebą się nie da normalnie jeździć . |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Cze 2011, 00:54
|
|
|
Da sie tylko kwestia czy ma byc to auto do wszytkiego i niczego za razem czy tylko do kajtkow czy tez track day... nie da sie polaczyc przyjemnego z pozytecznym... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Cze 2011, 17:02
|
|
|
Nie mam duzej gleby, mam po prostu odpowiednie sworznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 21:40
|
|
|
Zajrzałem do książki naprawiam sam i z tego co tam wyczytałem to sworznie w każdej wersji są takie same a w turbo są w ogóle inne wahacze. Nie wiem czy to prawda, czy coś pokręciłem. Swoją drogą nie mogę nigdzie znaleźć tych dłuższych sworzni. Jestem bliski oddania całych wahaczy razem ze sworzniami do blacharza magika, który mi to sam przedłuży. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12085 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 09:05
|
|
|
Sworznie są na 2 lub 3 śruby więc nie są takie same w każdej wersji, w dodatku po zeszlifowaniu nitów i przykręceniu sworznia jest luz na śrubach dobre pół centymetra, więc jest niewielka regulacja. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:11
|
|
|
Owszem są na 2, lub 3 śruby, bo mam dwie pary wahaczy i sworznie przystosowane pod 2 i 3 śruby, i z tego co się przyglądałem, to poza tymi śrubami to niczym się nie różnią .
No nic, chyba będzie grane rzemiosło |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12085 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:15
|
|
|
Jeśli sworznie z fiesty są "takie same" to trzeba sobie dobrać nie od fiesty,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Lip 2011, 14:39
|
|
|
Sa dwa rodzaje sworzni na 3 sruby, dluzsze i krotsze, nawet mam 2 kpl nowych tych dluzszych, sa one dluzsze o ok.1 cm od serii |
_________________
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Lip 2011, 16:14
|
|
|
Marek, znasz jakies numery tych dłuższych? i czy różnica w jeździe jest wyczuwalna? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 9 Lip 2011, 11:32
|
|
|
Powinna Być- Dłuższe to seria była w RST jeśli dobrze kojarze... |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 9 Lip 2011, 12:32
|
|
|
Poszukam pudełka. Z moich informacji są to pozmianowe wahacze do RST i oryginalne do RS1800. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|