negatyw przedniej i tylnej osi. |
Autor |
Wiadomość |
voo_STP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 36 Skąd: ZG
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 13:40 negatyw przedniej i tylnej osi.
|
|
|
witam.
zacznę od początku chcę zrobić mały eksperyment. mam różnicę 38mm w rozstawie osi (tył węższy). zrobiłem dystans po 20mm na stronę między belkę a czop żeby nie obciążać łożysk. czyli tył szerszy o 1mm/strona. dystans 'ze skosem' pod negatyw 1,5 stopnia. i teraz pytanie.. jaki ustawić negatyw na przód żeby auto nie wywinęło mi jakiego numeru na drodze (chodzi mi kąty znoszenia). i drugie pytanie.. kto z was próbował czegoś podobnego i jak to się zachowuje podczas szybkich zakrętów. to, że będzie zbierało opony to wiem.
pozdravwiam. |
_________________ Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.
SCIROCCO GT2 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 20:16
|
|
|
Ja robiłem podobny numer w fieście mk1 .
Gdy dałem dystanse na tył o szerokości 20 mm na stronę ( swoją drogą było to ponad 10 lat temu i łożyska nadal działają ) . Auto stało się stabilniejsze w zakrętach ( mniej się pochylało ) , ale gdy jechałem na granicy przyczepności tył miał tendencję do " wyrzucania " przodu ( podsterowność połączona z niemiłym zjawiskiem nieprzewuidywalności auta ) . Tak więc osiagnąłem połowiczny sukces - przesunąłęm granicę szybkości z jaką można pokonać zakręt , ale auto stało się trudniejsze do uprowadzenia na tej granicy .
Następne czym się zająłem to negatywy z przodu .
Mój sposób ja ich osiągnięcie - to wystawienie o około 1,5 cm swożnia na zewnątrz ( inny swożeń ) . Dało to około 2 stopni na pochyleniu koła ( w połączeniu z amorami , które już same nieco poochylały koło w stosunku do serii ) .
Dzieki temu zabiegowi auto załąpało sterowalną nadsterowność . ( Zbierzność musiałem ustawić na zero , gdyż jak była inaczej , przy gwałtownej zmianie biegu nerwowo rzucało autem prawo-lewo )
Ze zbieraniem opon ( przyprawidłowym ciśnieniu ) nie ma tragedii - trzeba je tylko raz na jakiś czas zamienic stronami .
Na Twoim miejscu z przodu ustawiłbym odrobinę większy negatyw ( 2 stopnie ) . Przy czym musisz pamiętać , że o ile w zakrętach będzie bajka ( pamiętaj o odpowiednim ustawieniu zbierzności ) to o tyle na wprost auto zrobi się bardziej czułe ( nerwowe ? ) , czyli będziesz się go musiał na nowo uczyć . |
|
|
|
|
voo_STP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 36 Skąd: ZG
|
Wysłany: 4 Cze 2010, 23:27
|
|
|
dzięki za konkretną odpowiedź a powiedz mi jaki masz teraz stosunek szerokości przedniej do tylnej osi ? |
_________________ Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.
SCIROCCO GT2 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Cze 2010, 11:34
|
|
|
Ta sama szerokość przedniej i tylnej osi . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
voo_STP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 36 Skąd: ZG
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:02
|
|
|
miałem okazję przejechać się na weekend G1 z negatywem 1.5 tył, 1.7 przód i.. na mokrym bruku przy szybkim ale niewielkim skręcie kierownicą zarzucało tył jakby na lodzie zaciągnąć ręczny. fakt, że negatyw jest zrobiony pod felunek i raczej auto jest do baunsowania. jednak ta przejażdżka mnie skutecznie powstrzymała od takiej akcji w moim aucie. tył idzie na 0 przód na -1. dzięki za info. |
_________________ Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.
SCIROCCO GT2 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:27
|
|
|
Dramatyzujesz
To właśnie nazywam " sterowalną nadsterownością " . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
voo_STP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 36 Skąd: ZG
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:33
|
|
|
Żółwik za wiele wyrzeczeń i pieniędzy kosztowała mnie odbudowała auta żeby zawinąć je teraz na lampie 0 i -1 będzie optymalnie. |
_________________ Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.
SCIROCCO GT2 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:45
|
|
|
Ty tu rządzisz
Wjedź kiedyś do nas - fajnie będzie razem pojeździć i pogadać przy browarze |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 07:45
|
|
|
Nie no coś za coś,,, negatyw poprawia prowadzenie na zakrętach, a pogarsza na prostej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
voo_STP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 36 Skąd: ZG
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 23:15
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie no coś za coś,,, negatyw poprawia prowadzenie na zakrętach, a pogarsza na prostej,,, |
przetestowane jednak w F1 nie narzekają
Żólwik.. nie omieszkam kwestia tylko kiedy.. jak to mawia mój mentor - 'idzie nowe' i zęby w parapet |
_________________ Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.
SCIROCCO GT2 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 20:02
|
|
|
voo_STP, - przyjedź- tzw " czymkolwiek " w tym całym tuningu , to o ludzi chodzi bardziej a nie o auta i ich marki |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Lut 2011, 15:09
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Następne czym się zająłem to negatywy z przodu .
Mój sposób ja ich osiągnięcie - to wystawienie o około 1,5 cm swożnia na zewnątrz ( inny swożeń ) . Dało to około 2 stopni na pochyleniu koła ( w połączeniu z amorami , które już same nieco poochylały koło w stosunku do serii ) .
Dzieki temu zabiegowi auto załąpało sterowalną nadsterowność . ( Zbierzność musiałem ustawić na zero , gdyż jak była inaczej , przy gwałtownej zmianie biegu nerwowo rzucało autem prawo-lewo ) |
odkopując stary temat :>
Od jakiego auta są te sworznie i czy ten patent zda egzamin w mk2? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Lut 2011, 00:50
|
|
|
Te sworznie są od mk2 . W mk1 jest krótszy sworzeń . danie sworzni od mk2 daje taki efekt .
Na Twoim miejscu ( i na swoim jakbym to drugi raz robił ) pobawiłbym się w rurowy wahacz , ze sworzniem na owalnych otworach aby móc regulować negatywy |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Lut 2011, 14:10
|
|
|
nie umiem jakoś od googli wysępić informacji o takim wahaczu
Ja mam taki wahacz znalezc w innym samochodzie i dopsaowac/zamówić w jakiejś firmie |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Lut 2011, 18:55
|
|
|
vegetagt napisał/a: | nie umiem jakoś od googli wysępić informacji o takim wahaczu
Ja mam taki wahacz znalezc w innym samochodzie i dopsaowac/zamówić w jakiejś firmie |
Bo taki wahacz trzeba sobie ulepić
W googlach go nei znajdziesz , wątpię, żeby ktoś to robił w cenach nie przekraczających ceny wszystkich mk1 klubowych wziętych razem .
Najdzie mnie kiedyś wena i Qzyn mi gwint od Gofra sprzeda , to ulepie takie i Ci podeśle foty . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:00
|
|
|
Zasadniczo to do fiesty nie ma gotowego, dobrego wyjścia a te robione samemu poprawiają jedno kosztem drugiego.
Ja u siebie poszedłem jeszcze w inną stronę:
Dłuższe swożnie ( proste ) do ori wahacza przez co negatyw wymuszony na ok 1,5 stopnia.
Tył rozstawiony szerzej o 20mm na stronę ( 2-gi sezon-łożyska na tyle te same SKF-y )
Auto na zakręcie bardzo ładnie prowadziło tył, ale przód miał czasem ochotę wyjechać na zewnątrz gubiąc trakcję i wymuszając kontrę. Dość nieprzyjemne uczucie i nieprzewidywalne zwłaszcza przy napadzie na zakręt pow 100km/h
Kolejny zabieg to zmiana z zbieżności z zero na lekki minus ( nie wiem na ile, wartość była zmieniana 2-3 razy po jazdach próbnych )
Efekt, auto ładnie nurkuje w zakręt i mniej wyrzuca na zewnątrz. Różnicę widać zwłaszcza przy mocno krętych próbach na niewielkich prędkościach ( do 60-80 km/h )
Efekt uboczny: nie polecam takiego zabiegu mistrzom prostej. Auto jest ZDECYDOWANIE mniej pewne przy prowadzeniu na wprost.
Kwestie opon zostawiam bez komentarza |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
matysss123
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 23 Skąd: pń
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:05
|
|
|
Piter robiles to w mk3? jeśli tak to skąd takie sworznie?
Zdrowych spokojnych |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:05
|
|
|
Piter napisał/a: | Kwestie opon zostawiam bez komentarza |
Czy przy negatywie 2 stopniowym, opony się tak hardkorowo zuzywają? Tj 3000 km i juz widać, że krzywo zdarta. Jazda raczej bez szalenstw typu palenie gumy . |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:27
|
|
|
matysss123 napisał/a: | Piter robiles to w mk3? jeśli tak to skąd takie sworznie?
|
Tak, w mk3
Delphi ma takie sworznie na zamówienie na trzy śruby. Długość całego to 140mm jesli dobrze pamiętam |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
matysss123
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 23 Skąd: pń
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:41
|
|
|
Mozna wiedziec jaka cena za tą przyjemność?i jakis link do tego gdzie mozna zamowic |
|
|
|
|
|