Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Gdzie jest zwarcie ??
Autor Wiadomość
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lut 2011, 18:58   [MK3] Gdzie jest zwarcie ??

Szczerze nie ogarniam.

CVH. Przy przyspieszaniu nie ciągnie równomiernie. Wiem, to nie 300KM żeby wgniatało w fotel ale i tak czuć te przerwy.

Chodzi o to, że przy przyspieszaniu raz ciągnie, raz nie, tak jakbym dodawał gazu - na chwilę zatrzymał pedał - znowu dodał więcej gazu. Oczywiście dodaję gaz cały czas i obroty rosną, ale jakby w niektórych momentach brakowało Nm.

Ostatnio zauważyłem, że przy wyższych obrotach, powyżej 4k w momencie tej przerwy przygasają światła, ale dalej już nie świecą normalnie tylko są lekko przygaszone. Wogóle coś jest naje*ane bo gdy już puszczę gaz i obroty spadną gdzieś do 2k to dopiero wtedy zaczynają świecić normalnym jasnym światłem.

Czasami nie ma tych przerw tylko całkowity zanik ciągu, znaczy obroty lecą do góry ale nie czuć wgniatania w fotel i nie ma tego przyspieszenia, robi jedynie takie buuuuu. I to nie przez ślizgające się sprzęgło.

Pomyślicie że pier*ole od rzeczy a za dowód mam tylko swoje odczucia "wgniatania w fotel" ale ja wiem że jest coś nie tak i inaczej nie potrafię tego wyjaśnić.

Świece, kable WN, cewka, CPP zmieniałem i choooj :bezradny:

Wcześniej myślałem że to może silnik już ledwo zipie, ale zastanawiają mnie te przygasające światła ...

Do tego dorzucę jeszcze że obroty falują, poz mianie CPP i krokowego przez tydzień było ok a później znów to samo ... nie będę co tydzień kupował nowych po 100zł za sztukę ;/ Komputer siada ?? Wiązka ?? Prucie wiązki w ciemno nie za bardzo mi się uśmiecha ...
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 14 Lut 2011, 19:30   

co do świateł to może przy większych obrotach pasek altka nie wyrabia już i nie ma ładowania (choć raczej to przy wolnych powinno)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lut 2011, 21:49   

Miernik w dłoń i sprawdź ładowanie. Obstawiam że ładowanie będzie raz większe raz mniejsze.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Lut 2011, 22:05   

Wspólną sprawą zapłonu (momentowe braki w mocy) i napięcia w instalacji ma masa silnika. Jeśli jest z nią coś nie tak to momentami nie masz ładowania (przygasające światła) oraz słabszą iskrę lub jej brak. Gdyby to było na innym obwodzie to akumulator powinien "uciągnąć" chwilowe braki ładowania.
_________________
... Smocze serce
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lut 2011, 22:43   

Myślałem nad tym i też dochodzę do teorii że to wygląda jakby w pewnych momentach brakowało prądu na obsłużenie świateł i zapłonu, a te przerwy w szmocy to na przykład brak iskry na którymś cylindrze ...

Tylko że masę silnika mam pociągniętą bezpośrednio z aku ... i jakby to był na przykład przerwany kabel to albo by był problem cały czas albo przy szarpnięciu silnikiem itp. a te przerwy występują przy każdym przyspieszaniu.

MARIUSZ.B, sugerujesz że niesprawny jest alternator ??
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lut 2011, 23:19   

jak nie to to może jakiś zanik napięcia, brak masy lub plusa, podłącz miernik i daj mu w dechę. Poobserwuj.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 15 Lut 2011, 08:58   

Pele napisał/a:
MARIUSZ.B, sugerujesz że niesprawny jest alternator ??


Może tak być, że alternator/regulator napięcia robią zwarcie w instalacji lub co innego.
_________________
... Smocze serce
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Lut 2011, 10:05   

A Pele oglądałeś kable plusowe i masowe? Bo ponadrywane kable przy końcówkach zmniejszają średnicę przewodu i mogą się zaczynać cyrki.
Tak jak k.wolski pisał. Po wymianie masowego przewodu auto zaczęło inaczej pracować
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.