[MK3] Gdzie jest zwarcie ?? |
Autor |
Wiadomość |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 18:58 [MK3] Gdzie jest zwarcie ??
|
|
|
Szczerze nie ogarniam.
CVH. Przy przyspieszaniu nie ciągnie równomiernie. Wiem, to nie 300KM żeby wgniatało w fotel ale i tak czuć te przerwy.
Chodzi o to, że przy przyspieszaniu raz ciągnie, raz nie, tak jakbym dodawał gazu - na chwilę zatrzymał pedał - znowu dodał więcej gazu. Oczywiście dodaję gaz cały czas i obroty rosną, ale jakby w niektórych momentach brakowało Nm.
Ostatnio zauważyłem, że przy wyższych obrotach, powyżej 4k w momencie tej przerwy przygasają światła, ale dalej już nie świecą normalnie tylko są lekko przygaszone. Wogóle coś jest naje*ane bo gdy już puszczę gaz i obroty spadną gdzieś do 2k to dopiero wtedy zaczynają świecić normalnym jasnym światłem.
Czasami nie ma tych przerw tylko całkowity zanik ciągu, znaczy obroty lecą do góry ale nie czuć wgniatania w fotel i nie ma tego przyspieszenia, robi jedynie takie buuuuu. I to nie przez ślizgające się sprzęgło.
Pomyślicie że pier*ole od rzeczy a za dowód mam tylko swoje odczucia "wgniatania w fotel" ale ja wiem że jest coś nie tak i inaczej nie potrafię tego wyjaśnić.
Świece, kable WN, cewka, CPP zmieniałem i choooj
Wcześniej myślałem że to może silnik już ledwo zipie, ale zastanawiają mnie te przygasające światła ...
Do tego dorzucę jeszcze że obroty falują, poz mianie CPP i krokowego przez tydzień było ok a później znów to samo ... nie będę co tydzień kupował nowych po 100zł za sztukę Komputer siada ?? Wiązka ?? Prucie wiązki w ciemno nie za bardzo mi się uśmiecha ... |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 19:30
|
|
|
co do świateł to może przy większych obrotach pasek altka nie wyrabia już i nie ma ładowania (choć raczej to przy wolnych powinno) |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 21:49
|
|
|
Miernik w dłoń i sprawdź ładowanie. Obstawiam że ładowanie będzie raz większe raz mniejsze. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 22:05
|
|
|
Wspólną sprawą zapłonu (momentowe braki w mocy) i napięcia w instalacji ma masa silnika. Jeśli jest z nią coś nie tak to momentami nie masz ładowania (przygasające światła) oraz słabszą iskrę lub jej brak. Gdyby to było na innym obwodzie to akumulator powinien "uciągnąć" chwilowe braki ładowania. |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 22:43
|
|
|
Myślałem nad tym i też dochodzę do teorii że to wygląda jakby w pewnych momentach brakowało prądu na obsłużenie świateł i zapłonu, a te przerwy w szmocy to na przykład brak iskry na którymś cylindrze ...
Tylko że masę silnika mam pociągniętą bezpośrednio z aku ... i jakby to był na przykład przerwany kabel to albo by był problem cały czas albo przy szarpnięciu silnikiem itp. a te przerwy występują przy każdym przyspieszaniu.
MARIUSZ.B, sugerujesz że niesprawny jest alternator ?? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 23:19
|
|
|
jak nie to to może jakiś zanik napięcia, brak masy lub plusa, podłącz miernik i daj mu w dechę. Poobserwuj. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15 Lut 2011, 08:58
|
|
|
Pele napisał/a: | MARIUSZ.B, sugerujesz że niesprawny jest alternator ?? |
Może tak być, że alternator/regulator napięcia robią zwarcie w instalacji lub co innego. |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Lut 2011, 10:05
|
|
|
A Pele oglądałeś kable plusowe i masowe? Bo ponadrywane kable przy końcówkach zmniejszają średnicę przewodu i mogą się zaczynać cyrki.
Tak jak k.wolski pisał. Po wymianie masowego przewodu auto zaczęło inaczej pracować |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.