Przesunięty przez: szynszyl 4 Lis 2010, 07:02 |
[MK3] Swap 1,1i -> 1,4i |
Autor |
Wiadomość |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 23:26
|
|
|
Więc na 99% silnik jest na DISie, jutro będę wiedział na 100%
Czy z czymś jeszcze mogą być problemy? |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
JJDigison
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Jarosław
Wiek: 34 Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 7 Sty 2011, 15:52
|
|
|
Sam robilem swapa z 1.1i na 1.4i i wszystko pasowało oprócz 4 rzeczy:
- nie podłaczylem podgrzewania kolektora dolotowego
- alternator od 1.4 ma mocowanie na odwrót niz w 1.1i
-kolektor musi byc od 1.4 bo od 1.1 nie pasuje
- czesc wydechu tez misi byc od 1.4 bo ma inny koletktor niz 1.1
Tak to bez wiekszego problemu teraz sie zastanawiam nad przekładka na 1.6 tylk nie wiem czy mi sie opłaca i i czy wsztskie podzespoły beda pasowac z 1.4
|
_________________ 1.1 i 50km => 1.3 55km => 1.4 71km => 1.6??
 |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 21:10
|
|
|
Niby jest czarno na białym, ale chcę się upewnić... Czyli mając fieścine 1.1 to kupuje silnik 1.3 i bez absolutnie jakichkolwiek przeróbek, kładzienia nowej instalacji?? Wszystko ma pasować?? Podpinam, pasuje ze skrzynią i to wszystko?? |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 21:14
|
|
|
burdzyk2, tak o ile jeden i drugi jest na monowtrysku (lub na gaźniku, zależy co było oryginalnie). |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez madek 4 Lut 2011, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 21:14
|
|
|
burdzyk2 tak silniki różnią sie jedynie "flakami" z zewnątrz to samo |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 21:17
|
|
|
Czyli to w sumie tylko średnica tłoka o ile mam pojęcie o mechanice... bo skoro kolektor ma pasować, to głowica jest na tej samej wysokości... A nie wystarczy samego bloku i tłoków dokupić?? zostałby wał i korby te same?? wtedy tylko szlif wału, panewki i byłoby taniej chyba niż kompletny silnik?? |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 21:18
|
|
|
1.3 ma wał podparty w 5 punktach a 1,1 w 3 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 21:20
|
|
|
burdzyk2, poczytaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691
pomijając że coś takiego jest niemożliwe w tym przypadku to i tak przy tym silniku nie warte zabawy, silnik możesz kupić za grosze jak dobrze poszukasz (byle dało się sprawdzić, lub jak dostaniesz gwarancje). |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 4 Lut 2011, 21:20
|
|
|
Ok, dzięki |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 17 Lut 2011, 10:09
|
|
|
Mara, Jak to jest z tą łapką i poduszką? Mam już wszystko poskładane, łapa oczywiście od 1,4 poducha od 1,1 i mam straszny rezonans na budzie. Mechanik (dobry znajomy), który to składał twierdzi, że złożył najlepiej jak się da, ale mówi że łapa i poducha do fiesty 1,4 jest niezbędna. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 20 Lut 2011, 21:17
|
|
|
Może troche spamuje, ale czytałeś cały temat?? Doszliśmy do prostych wniosków. Jeśli swapujesz na 1,3 mocowania zostają takie same, a 1,4 to więcej zabawy, żeby nie telepało budą i wszystko ok było |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 20 Lut 2011, 23:38
|
|
|
Czytałem cały temat, bo sam go założyłem, aby wyjaśnij pewne nieścisłości.
Silnik jest już w budzie, pali i jeździ.
Kod: | poduszkę silnika tylko od 1.1 lub 1,3 założyć na łapę z 1.4 to wszystko. |
i zrobione jest wg instrukcji, ale i tak są problemy
Co do Twoich niesamowitych wniosków nierozłącznie związanych z tym tematem, to Hammeryki nie odkryłeś. x razy
[ Dodano: Sob Lut 26, 2011 15:28 ]
Problem rozwiązany, udało się kupić oryginalną łapę i poduszkę. W aucie jest cichutko i nic nie drży. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
|