Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana silnika
Autor Wiadomość
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:29   [MK3] Wymiana silnika

Nie znalazłem tematu poruszającego ta tematykę.
Zastanawia mnie czy ktoś kiedykolwiek miał styczność z wymianą silnika. Okazuje się, że mój dojechany już solidnie bo przejechane ma ponad 260 tysiecy(benzyniak), zaczął tak porządnie ćpać mi olej, że można określić to na 0,25 ml na 100 km. Poza wcinaniem oleju z silnikiem miałem już inne problemy, pojawiały sie objawy popuszczonej uszczelki pod głowicą, jak i dające sie we znaki popychacze. Mniejsza jednak o moim już dojechanym serduszku. Chciałbym, o ile to możliwe, uzyskać od was informację co zapewnić sobię do wymiany silnika(z 1,1 na 1,1). Ile osób wystarczy, do pomocy, kupując silnik biorąc pod uwage wszystkie aspekty mojego auta (rok, rodzaj), co mi sie przyda do wymiany, a także na jak bardzo jest to trudna sprawa, jeżeli wymienial bym cay silnik z glowicą, bez skrzyni.
_________________
Czy te oczy mogą kłamać?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:31   

mogłeś poszukać ale pomoge bo lubie wymieniać silniki :V:
otóż wymiana 1.1 na 1.1 to bardzo prosta zabawa
możesz nawet pokusić sie o zmiane na 1.3 bo to ten sam silnik (konstrukcyjnie)
w dwie osoby spokojnie dacie sobie z tym maluszkiem rade



potrzebujesz tylko silnik w dobrym stanie... trzeba dobrze szukać i sprawdzać bo możesz kupić padło gorsze niż masz
jak już kupisz silnik to warto sie zainteresować sprzęgłem ewentualnie jeśli jest już wyruchane
a tak to nowy olej i nic więcej hcs'owi nie potrzeba do szczęścia (poza regulacją zaworów)
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:37   

A jeżeli chodzi o jego cenę to kwestia czytalem 300 - 350 zl 1,1(nie wiem jak z 1,3)
A wyciąganie i montaż nastepcy to skomplikowana czynność, wymaga jakis znaczących umiejętności, (nadprzyrodzonych?) Może w skrocie byłby ktoś w stanie z grubsza okreslić, wykonywane czynności.
_________________
Czy te oczy mogą kłamać?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:40   

musisz odpiąć wszystkie przewody i węże
odkręcić silnik od skrzyni i poduszke
oczywiście silnik musi być na czymś podwieszony albo podparty od dołu jakimś podnośnikiem (zależy do czego masz dostęp)
opisywania wszystkiego było by dość dużo
po prostu odpinasz wszystko co sie łączy z silnikiem, zmieniasz silnik, podpinasz i jedziesz

a cena to no różnie bywa... ja ostatnio sprzedałem 1.1 w bdb stanie po remoncie za 150zł
1.1 i 1.3 ceny podobne około 200-400zł
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:49   

Czyli garaż, solidny polski prowizorycznie zbudowany, pomocnicy, czas, chęci i podstawowe(zalezy jak kto je rozumie) umiejetnosci.
Ciekawi mnie również czy do mojego 1,1 z 95 roku, pasowalby silnik z auta przypuscmy z 92-94 roku? Istnieje jakaś zalezność, auto z owego rocznika nie może odziedziczyc po starszym bracie serducha i na odwrót?
_________________
Czy te oczy mogą kłamać?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:52   

piterparker napisał/a:
Czyli garaż, solidny polski prowizorycznie zbudowany, pomocnicy, czas, chęci i podstawowe(zalezy jak kto je rozumie) umiejetnosci.
Ciekawi mnie również czy do mojego 1,1 z 95 roku, pasowalby silnik z auta przypuscmy z 92-94 roku? Istnieje jakaś zalezność, auto z owego rocznika nie może odziedziczyc po starszym bracie serducha i na odwrót?

1.1-1-3 od lat 8x(albo i wcześniej?) do 9x bez zmian

ale jakbyś miał jakiś na oku to podziel sie najpierw informacjami i zdjęciami
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:54   

jak chcesz to możesz poszukać bloku z głowicą od endury 1.3 z mk4, przekładasz osprzęt ze starego i cieszysz się silniczkiem z lat 96-00
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:59   

tak wygląda endura
http://moto.allegro.pl/si...1406348141.html
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:13   

luk-90 napisał/a:
jak chcesz to możesz poszukać bloku z głowicą od endury 1.3 z mk4, przekładasz osprzęt ze starego i cieszysz się silniczkiem z lat 96-00

Być może masz rację, ale mnie nie będzie stać na silnik z tego rocznika. Zastanawiam się nad silnikiem 1,1 i 1,3 tylko z mk3.

http://moto.allegro.pl/fo...71.html#gallery
http://moto.allegro.pl/si...1381182534.html

Po wstepnych ogledzinach akcji internetowych wpadly mi w oko te aukcje, co o nich sadzicie?
_________________
Czy te oczy mogą kłamać?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:19   

piterparker napisał/a:
Zastanawia mnie czy ktoś kiedykolwiek miał styczność z wymianą silnika

Dobre :hihihi: niewielu tu takich :hahaha:

Olej 1.1 i wkładaj 1.3. Ta sama robota, koszt niewiele większy albo wcale nie większy a efekt o niebo lepszy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:24   

Tego pierwszego masz golasa, drugi albo gaźnik albo mono, po opisie u Ciebie widać ze gaźnik, więc jeśli by miał wkładać 1.3 to musi kompa, wiązkę mieć jeszcze :)

A z wymianą silnika było doczynienie, może nie robiłem tego sam ale jako pomoc Stunt_Mana ;D
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:25   

Pietrekk napisał/a:
po opisie u Ciebie widać ze gaźnik

w 95'? :krzesłemgo:
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:27   

Być może masz rację, jednak jak mówiłem wcześniej finansowo nie jestem hop siup o 2 dekaty do przodu, wiec najprawdopodobniej bedę celował w porządny 1,1. Z wiekszym silnikiem musial bym wprowadzac doplate do ubezpieczalni, zmiany w dowodzie rejestracyjnym. Być moze niewielkie koszty, ale dopłata do drozdzego silnika to dla mnie jednak sporo znaczy. Z resztą, po ponad pol roku jazdy nie zauwazylem zeby byla mi potrzebna wieksza moc.
_________________
Czy te oczy mogą kłamać?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:29   

piterparker napisał/a:
Z wiekszym silnikiem musial bym wprowadzac doplate do ubezpieczalni, zmiany w dowodzie rejestracyjnym.
:hahaha:
tu byli tacy co w dowodzie mieli 1.3 a pod maską rs2000 :rotfl:
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:31   

piterparker napisał/a:
Z wiekszym silnikiem musial bym wprowadzac doplate do ubezpieczalni, zmiany w dowodzie rejestracyjnym.

Olać to, kto się skapnie, że to 1.3. Ceny 1.3 i 1.1 prawie się nie różnią. No może o 100zł :-)
Twoje auto zrobisz jak uważasz.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:42   

No chyba, że się okaże, że pomocy przy wyborze silnika 1.1 od was nie dostanę :x
Tak czy owak bede was nabiezaco informowal o silniczkach, ktore znajde.
Cel 1: znalezc silnik.
_________________
Czy te oczy mogą kłamać?
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:42   

a 1.3 wygląda z zewnątrz jak 1.1. Choć też dużej różnicy w mocy niema :)
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:52   

jak chcesz to ja niedługo będę sprzedawał swój silniczek, sporo rzeczy wymienionych, chodzi bez zarzutu
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
piterparker 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Sty 2011, 12:51   

Do Poznania na pewno mi bliżej niż do Łodzi :)
Kiedy planujesz go sprzedać, okreslić konkretniej byś umiał? Planuje najpóźniej do lutego już to zrobić.
_________________
Czy te oczy mogą kłamać?
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Sty 2011, 13:07   

uu to odpada, bo ja nie dam rady ze swoim się finansowo jeszcze uporać, ja planuję wyjazd 1.3 około marca kwietnia
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.