[MK3] Wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:29 [MK3] Wymiana silnika
|
|
|
Nie znalazłem tematu poruszającego ta tematykę.
Zastanawia mnie czy ktoś kiedykolwiek miał styczność z wymianą silnika. Okazuje się, że mój dojechany już solidnie bo przejechane ma ponad 260 tysiecy(benzyniak), zaczął tak porządnie ćpać mi olej, że można określić to na 0,25 ml na 100 km. Poza wcinaniem oleju z silnikiem miałem już inne problemy, pojawiały sie objawy popuszczonej uszczelki pod głowicą, jak i dające sie we znaki popychacze. Mniejsza jednak o moim już dojechanym serduszku. Chciałbym, o ile to możliwe, uzyskać od was informację co zapewnić sobię do wymiany silnika(z 1,1 na 1,1). Ile osób wystarczy, do pomocy, kupując silnik biorąc pod uwage wszystkie aspekty mojego auta (rok, rodzaj), co mi sie przyda do wymiany, a także na jak bardzo jest to trudna sprawa, jeżeli wymienial bym cay silnik z glowicą, bez skrzyni. |
_________________ Czy te oczy mogą kłamać?
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:31
|
|
|
mogłeś poszukać ale pomoge bo lubie wymieniać silniki
otóż wymiana 1.1 na 1.1 to bardzo prosta zabawa
możesz nawet pokusić sie o zmiane na 1.3 bo to ten sam silnik (konstrukcyjnie)
w dwie osoby spokojnie dacie sobie z tym maluszkiem rade
potrzebujesz tylko silnik w dobrym stanie... trzeba dobrze szukać i sprawdzać bo możesz kupić padło gorsze niż masz
jak już kupisz silnik to warto sie zainteresować sprzęgłem ewentualnie jeśli jest już wyruchane
a tak to nowy olej i nic więcej hcs'owi nie potrzeba do szczęścia (poza regulacją zaworów) |
|
|
|
 |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:37
|
|
|
A jeżeli chodzi o jego cenę to kwestia czytalem 300 - 350 zl 1,1(nie wiem jak z 1,3)
A wyciąganie i montaż nastepcy to skomplikowana czynność, wymaga jakis znaczących umiejętności, (nadprzyrodzonych?) Może w skrocie byłby ktoś w stanie z grubsza okreslić, wykonywane czynności. |
_________________ Czy te oczy mogą kłamać?
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:40
|
|
|
musisz odpiąć wszystkie przewody i węże
odkręcić silnik od skrzyni i poduszke
oczywiście silnik musi być na czymś podwieszony albo podparty od dołu jakimś podnośnikiem (zależy do czego masz dostęp)
opisywania wszystkiego było by dość dużo
po prostu odpinasz wszystko co sie łączy z silnikiem, zmieniasz silnik, podpinasz i jedziesz
a cena to no różnie bywa... ja ostatnio sprzedałem 1.1 w bdb stanie po remoncie za 150zł
1.1 i 1.3 ceny podobne około 200-400zł |
|
|
|
 |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:49
|
|
|
Czyli garaż, solidny polski prowizorycznie zbudowany, pomocnicy, czas, chęci i podstawowe(zalezy jak kto je rozumie) umiejetnosci.
Ciekawi mnie również czy do mojego 1,1 z 95 roku, pasowalby silnik z auta przypuscmy z 92-94 roku? Istnieje jakaś zalezność, auto z owego rocznika nie może odziedziczyc po starszym bracie serducha i na odwrót? |
_________________ Czy te oczy mogą kłamać?
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:52
|
|
|
piterparker napisał/a: | Czyli garaż, solidny polski prowizorycznie zbudowany, pomocnicy, czas, chęci i podstawowe(zalezy jak kto je rozumie) umiejetnosci.
Ciekawi mnie również czy do mojego 1,1 z 95 roku, pasowalby silnik z auta przypuscmy z 92-94 roku? Istnieje jakaś zalezność, auto z owego rocznika nie może odziedziczyc po starszym bracie serducha i na odwrót? |
1.1-1-3 od lat 8x(albo i wcześniej?) do 9x bez zmian
ale jakbyś miał jakiś na oku to podziel sie najpierw informacjami i zdjęciami |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:54
|
|
|
jak chcesz to możesz poszukać bloku z głowicą od endury 1.3 z mk4, przekładasz osprzęt ze starego i cieszysz się silniczkiem z lat 96-00 |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
|
|
|
 |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:13
|
|
|
luk-90 napisał/a: | jak chcesz to możesz poszukać bloku z głowicą od endury 1.3 z mk4, przekładasz osprzęt ze starego i cieszysz się silniczkiem z lat 96-00 |
Być może masz rację, ale mnie nie będzie stać na silnik z tego rocznika. Zastanawiam się nad silnikiem 1,1 i 1,3 tylko z mk3.
http://moto.allegro.pl/fo...71.html#gallery
http://moto.allegro.pl/si...1381182534.html
Po wstepnych ogledzinach akcji internetowych wpadly mi w oko te aukcje, co o nich sadzicie? |
_________________ Czy te oczy mogą kłamać?
 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:19
|
|
|
piterparker napisał/a: | Zastanawia mnie czy ktoś kiedykolwiek miał styczność z wymianą silnika |
Dobre niewielu tu takich
Olej 1.1 i wkładaj 1.3. Ta sama robota, koszt niewiele większy albo wcale nie większy a efekt o niebo lepszy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:24
|
|
|
Tego pierwszego masz golasa, drugi albo gaźnik albo mono, po opisie u Ciebie widać ze gaźnik, więc jeśli by miał wkładać 1.3 to musi kompa, wiązkę mieć jeszcze
A z wymianą silnika było doczynienie, może nie robiłem tego sam ale jako pomoc Stunt_Mana ;D |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:25
|
|
|
Pietrekk napisał/a: | po opisie u Ciebie widać ze gaźnik |
w 95'? |
|
|
|
 |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:27
|
|
|
Być może masz rację, jednak jak mówiłem wcześniej finansowo nie jestem hop siup o 2 dekaty do przodu, wiec najprawdopodobniej bedę celował w porządny 1,1. Z wiekszym silnikiem musial bym wprowadzac doplate do ubezpieczalni, zmiany w dowodzie rejestracyjnym. Być moze niewielkie koszty, ale dopłata do drozdzego silnika to dla mnie jednak sporo znaczy. Z resztą, po ponad pol roku jazdy nie zauwazylem zeby byla mi potrzebna wieksza moc. |
_________________ Czy te oczy mogą kłamać?
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:29
|
|
|
piterparker napisał/a: | Z wiekszym silnikiem musial bym wprowadzac doplate do ubezpieczalni, zmiany w dowodzie rejestracyjnym. |
tu byli tacy co w dowodzie mieli 1.3 a pod maską rs2000 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:31
|
|
|
piterparker napisał/a: | Z wiekszym silnikiem musial bym wprowadzac doplate do ubezpieczalni, zmiany w dowodzie rejestracyjnym. |
Olać to, kto się skapnie, że to 1.3. Ceny 1.3 i 1.1 prawie się nie różnią. No może o 100zł
Twoje auto zrobisz jak uważasz. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:42
|
|
|
No chyba, że się okaże, że pomocy przy wyborze silnika 1.1 od was nie dostanę :x
Tak czy owak bede was nabiezaco informowal o silniczkach, ktore znajde.
Cel 1: znalezc silnik.
 |
_________________ Czy te oczy mogą kłamać?
 |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:42
|
|
|
a 1.3 wygląda z zewnątrz jak 1.1. Choć też dużej różnicy w mocy niema |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:52
|
|
|
jak chcesz to ja niedługo będę sprzedawał swój silniczek, sporo rzeczy wymienionych, chodzi bez zarzutu |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
piterparker

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 12:51
|
|
|
Do Poznania na pewno mi bliżej niż do Łodzi
Kiedy planujesz go sprzedać, okreslić konkretniej byś umiał? Planuje najpóźniej do lutego już to zrobić. |
_________________ Czy te oczy mogą kłamać?
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 13:07
|
|
|
uu to odpada, bo ja nie dam rady ze swoim się finansowo jeszcze uporać, ja planuję wyjazd 1.3 około marca kwietnia |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
|