| 
		[MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  11:54   [MK3] Wiszące obroty - XR2i CVH
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po przeszukaniu forum i po zastosowaniu zawartych na nim porad i wskazówek, z zerowym niestety efektem, muszę poprosić o pomoc i jakieś nowe wskazówki.
 
 
Obroty w Spadku na biegu jałowym nie chcą opaść tylko wiszą sobie beztrosko (doprowadzając mnie do szału na każdym skrzyżowaniu) na 1500 obr/min
 
 
Wczoraj pół dnia (kierując się tym co o obrotach w XR-kach przeczytałem na forum) poświęciłem na:
 
- wymiana filtra powietrza
 
- dokładnie mycie i płukanie zaworu bocznikowego powietrza ( mam ich 3 szt. - używane ale po gruntownym SPA)
 
- podmiany CCP (też 3 szt. używane ale potraktowane kontaktem do styków)
 
- czyszczenie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
 
- przepłukanie odmy 
 
- sprawdzenie połączeń i styków przy silniku
 
 
Po zrobieniu tego wszystkiego, reset kompa i wsio było OK.
 
Obroty spadały tak jak powinny do 1100 obr / min i nic się nie zmieniło aż do wjazdu do garażu.
 
Dziś rano stara śpiewka, dojazd do świateł i Spadek wyje sobie na tysiąc pincet obrotów i ma mnie w d....   
 
 
Jakieś inne sugestie ?
 
Map Sensor ? Serwo ?
 
Na pewno jak uzbiera się kaski to odżałuje i kupię nówkę bocznikowy i CPP, ale może przyczyna tkwi gdzie indziej.
 
Pozdro ... | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 5 Gru 2010,  12:21, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomQ  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 63  Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  12:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dziura w dolocie, czyli ssanie lewego powietrza. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam,
 
TomQ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DUCHU77  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 48  Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Brzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  12:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak jest ja też stawiam na lewe powietrze, przeglądnij wszystkie połączenia rurek, serwo    | 
             
						
				_________________ NIEMA TO JAK DOBRA FESTIWALA
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  12:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czujnik temperatury silnika?
 
ewentualnie przetrzepałbym kompa testerkiem.
 
 
lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomQ  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 63  Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  12:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | lewe powietrze - jak dla mnie niebardzo, skoro po resecie było ok. potem komp z powrotem przyjął dane z czujników i ześwirował na nowo... | 	  
 
Pewnie masz rację, choć raz miałem przypadek nieszczelności na styku głowica - kolektor ssący.
 
Rozszczelniała się franca dopiero po nagrzaniu. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam,
 
TomQ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Marek 
                  Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  17:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Trzeci, wez spr czy przypadkiem modulow w tych zaworach bocznikowych nie masz uwalonych, u brata bylo to samo na 2 bocznikowych z cvh, nie domykaly sie do konca, po odkreceniu modulu zamykal sie poprawnie, problem rozwiazany przelozeniem sprawnego modulu z bocznikowego z zeteca | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  21:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | troche mnie pamięć zawodzi, bo nie pamietam już czy mi fiestolot wył wysokimi obrotami czy mi gasł.. ale ... ten dupny zaworek prawie jednokierunkowy między dolotem a mapsensorem załatwiał mi sens życia w sposób negatywny. zaworek prawie jednokierunkowy zastąp na chwilę jakimś całkiem jednokierunkowym (do paliwa do diesla za ok. 5 zł) - jak na początku będzie OK to jest to. | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2010,  22:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | trzeci, spróbuj jeszcze jeden reset i jak będą obroty jak trzeba zdejmij wtyczkę z zaworu i zobacz co będzie się ziało (najlepiej na ciepłym silniku by to było, wtedy na zimnym będzie mieć pewnie tendencje do gaśnięcia i trzeba będzie go na gazie lekko trzymać puki się na zagrzeje) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2010,  07:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za wszystkie sugestie   
 
 
Dolot jest szczelny.
 
 
Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości. 
 
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
 
 
Zajmę się tym w następną sobotę.
 
- podmienię same elektromagnesy
 
- wstawię zawór zwrotny pomiędzy dolotem a MapSensorem
 
- sprawdzę czujnik temperatury silnika który daje sygnał do kompa
 
- sprawdzę też VSS
 
W kolejności od góry w dół.
 
Mam nadzieję, że pkt. 1 załatwi sprawę   
 
 
Do przepustnicy zaglądać, czy zamyka się do końca ? | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2010,  08:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | trzeci napisał/a: | 	 		  Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
 
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.  | 	  No właśnie nie jestem pewien, zazwyczaj silniczek krokowy po odłączeniu zasilania pozostaje w swojej pozycji, ale nigdy tego zaworu w ręku nie maiłem i nie znam dokładnej budowy,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2010,  08:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | trzeci napisał/a: | 	 		  | sprawdzę też VSS | 	  
 
podczas postoju nie ma nic do rzeczy
 
 
 	  | trzeci napisał/a: | 	 		  Jeśli chodzi o bocznikowy, to na ciepłym silniku, po zdjęciu wtyczki obroty schodzą do prawidłowej wartości.
 
Więc coś takiego wskazywałoby na niego jako winowajcę.
 
 | 	  
 
sprawdź czy jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej, jeśli tak to spróbuj go wewnątrz poobracać, bo często tam są nieszczelności
 
 
ja bym obstawiał gdzieś małą nieszczelność | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2010,  08:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcin napisał/a: | 	 		  | jak podważysz ten zawór w środku czy wraca bez problemu do pozycji zamkniętej | 	  On tak ma że się sam zamyka? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Gru 2010,  09:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Joe. Tam jest sprężyna która go dociska, a elektromagnes tylko wyciąga jakby grzybek zaworu i otwiera przepływ. | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2010,  12:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2010,  12:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Czyli jeśli po zdjęciu przewodów obroty robią się jak trzeba (czyli sprężyna domyka zawór) stawiam ze to nie zawór, tylko są wysokie obroty bo jest tak sterowany - musi być coś innego jak tak. | 	  
 
 
Ale jak krokowy się zamknie to silnik chyba powinien zgasnąć bo zamyka mu dopływ powietrza ?? Jeśli tak to wychodziłoby na łapanie lewego powietrza ... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2010,  12:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pele, niech ktoś sprawdzi na sprawnym silniku     | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2010,  13:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie ja u siebie mam tak, że jak odepnę CPP lub krokowy to gaśnie od razu, ale czy mój silnik jest na 100% sprawny to nie wiem i nie dam sobie głowy za to uciąć          | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2010,  13:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w XR nie ma  silnika krokowego. 
 
ja sprawdzałem na prostowniku czy zawór jest wciągany/czy wypychany (dawno to było)
 
mój nie reagował to zakupiłem na allegero | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pele  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Gru 2010,  13:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak to tylko kwestia nazewnictwa.
 
Zamiast powiedzieć zawór bocznikowy powietrza, czy też regulator biegu jałowego (wg. WKŁ) łatwiej powiedzieć krokowiec    | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |