Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Parzych
18 Wrz 2014, 00:52
[Ogólny] Dobór akumulatora
Autor Wiadomość
Rav-X 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 30 Lis 2010, 17:43   [Ogólny] Dobór akumulatora

Jako że już miałem w zeszłą zimie 2009/10 problem z akumulatorem (z odpalaniem samochodu w mrozie), chciałbym się teraz zaopatrzyć w nowy akumulator, i chciałbym się dowiedzieć jakiej mocy akumulator byłby dobry dla Fiesty MK4 1.3 Endura-E z fabrycznym wyposażeniem (czyli bez super nagłośnienia, wzmacniaczy, czy innych prądożernych przeróbek)?

Obecnie mam akumulator Motorcrafta 390A 47Ah, znajomi polecają mi ako firmy Banner, i chciałbym się zaopatrzyć właśnie tej firmy akumulator. Chciałbym się dowiedzieć od was również czy muszę brać taki sam akumulator jaki mam teraz, czy mogę wziąć z niższymi wartościami 360A/44Ah (bo mam możliwość odkupić od znajomego nówkę nie używaną, miał być to prezent dla kogoś z rodziny ale nie zdążył go wręczyć)?
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 8 Cze 2014, 13:13, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 30 Lis 2010, 18:01   

44Ah będzie bardzo dobry, a banner to jedna z najlepszych firm.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
CzaRmaX 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 51
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 194
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lis 2010, 18:06   

TomQ napisał/a:
44Ah będzie bardzo dobry, a banner to jedna z najlepszych firm.


Dzisiaj zakupiłem cudo tej firmy do mojego dieselka, kierując się opiniami z tego forum - zobaczymy co to cudo będzie warte za kilka lat :)
_________________
Każdy powinien mieć taki dupowóz z załącznikami. Życzę Wam tego pod choinką ja wraz z moją Fieściną :D
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Lis 2010, 18:19   

Albo na allegro nasz centry futura w dobrej cenie, ok. 200 zł za 45ah (maja podwyzszony prad rozruchowy)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Lis 2010, 22:47   

CzaRmaX napisał/a:
zobaczymy co to cudo będzie warte za kilka lat :)


za kilka lat łooo teraz to cieszy jak trzy lata wytrzymają :)
_________________

 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 1 Gru 2010, 00:14   

Poleciłem tą markę już wielu ludziom.
Nie znam wypadku, że padł po 3 latach.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Gru 2010, 10:37   

jak jest tylko w miescie uzywany to padnie szybciej,
_________________
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 1 Gru 2010, 11:59   

Dla trwałości akumulatora najważniejsza jest 100% sprawność układu ładowania
oraz prawidłowa eksploatacja. Po prostu nie wolno dopuszczać do jego rozładowania.
Jeśli auto ma stać dłużej lub mamy zamontowane elementy, które pobierają większy
prąd w czasie postoju podłączamy pod aku prostownik w trybie podtrzymania.

Warto mieć taki prostownik nie tylko ze względu na powyższe, ale i inne jego możliwości.
Taki sprzęt potrafi ładować aku rożnymi przebiegami prądu w różnych okresach,
przedłużając jego żywotność i przeprowadzić jego regenerację [odsiarczanie].

Podobnie gdy auto jest eksploatowane na krótkich odcinkach i alternator nie zdąży
doładować prądu zużytego na rozruchy, co w praktyce jest mało prawdopodobne
[chyba, że musimy kręcić kilkanaście sekund].

Rozruszniki w "Fistaszkach" pobierają ok. 70A, [w dieslach 150A], czyli w ciągu 1 sekundy
"wyciągają" z aku ok. 0,02 Ah [w dieslach 0,04 Ah]. Alternatory mają prąd znamionowy rzędu 55A,
z czego na ładowanie akumulatora pozostaje ok. 30A. Chyba, że włączymy
ogrzewanie obydwu szyb oraz lusterek, jakieś potężne audio itp.
Łatwo wyliczyć, że alternator nie potrzebuje nawet minuty na uzupełnienie w akumulatorze
energii zużytej na rozruch.
A dokładniej jeśli ładuje prądem 30A to w siągu 10 sekund doładuje akumulator o 0,08Ah.
Jeśli tylko 10A to doładuje o 0,03Ah.
Problem może wystąpić kiedy mamy niesprawne auto i musimy długo kręcić rozrusznikiem.
Po czym przejedziemy 0,5-1 km, gasimy, kręcimy itd.

Z doświadczenia wiem, że najczęściej akumulatory padają przedwcześnie z dwóch powodów:
1. Niesprawny układ ładowania.
2. Pozostawienie samochodu na dłuższy okres [zima, wyjazd] bez podpięcia pod ładowanie podtrzymujące.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2010, 12:11   

Jeszcze jedno, Ah na akumulatorach jest tylko umowne tak samo jak 12V, czyli podłączając pod akumulator 55Ah żarówkę 12W (pobór prądu 1A) nie będzie nam świeciła 55 godzin, tylko około 45, druga sprawa prąd rozruchowy podawany jest w kilku rożnych standardach i czasem taki akumulator 53Ah 640A może być silniejszy od 55Ah 720A (wartości z głowy dla przykładu tylko)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Luk2 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Gru 2010, 12:28   

Podepne się pod temat. Padł mi akumulator i nie wiem jaki dobrać najlepszy do swojej fiesty 1,25 Zetce 16V. Aktualnie mam 43ah. Co mi polecicie najlepszego? Z góry dzięki za pomoc.
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2010, 13:06   

Ile można o tym samym :sad:

Kup o parametrach nie gorszych niż podałeś, nieraz między 43Ah a 45Ah jest 10 złotych różnicy, a nieraz 60,,, wiadomo kiedy jaki wybrać,,, co do firmy to też było, ja od lat używam akumulatorów EXTRAmocny produkcji Centry bodajże - 0 problemów.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 1 Gru 2010, 14:34   

TomQ no piszesz bardzo fajne rzeczy, że w minutkę się aku naładuje po rozruchu, masz jakieś dane techniczne na to ?? bardzo bym chciał żeby tak było jak piszesz.

Luk2 kup se centrę 442 44ah i tyle, mi jakoś loto, odpalam w sekundę jak na razie, zobaczymy póxniej :-)
_________________

 
 
Rav-X 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 1 Gru 2010, 16:46   

Dzięki za odpowiedzi.

Samochodem głównie przemierzam dziennie 50km do pracy i z powrotem, po drodze poza terenem zabudowanym (dozwolone do 90km/h), w mieście mam prostą drogę, więc też ogólnie nie męczę samochodu. Jak wspomniałem nic nie zmieniałem w samochodzie związanego z instalacją elektryczną (radia, głośniki, czy inne, wszystko jest fabryczne), także nie "wariuje nim" (drifty, WRC, itp. odpadają ;) ), czyli w skrócie moja Fieścinka służy mi do pracy, zakupów i odwiedzić co jakiś czas rodzinkę , i to najczęściej na krótkich dystansach.

Znajomi obeznani w temacie bez powodu by mi nie polecali akumulatorów Bannera, więc zapewne jest w czołówce tych porządniejszych akumulatorków. Ogólnie dylemat mam tego typu, że zastanawiam się czy warto brać słabsze ako od tego co mam? Ogólnie po okazyjnej cenie mogę dostać właśnie nowego Bannera od znajomego ale właśnie 44Ah 360A, ale nie wiem czy go wziąć czy wyłożyć kasę (znacznie więcej) na taki co ma parametry jak mój obecny?

A tak z ciekawości się zapytam, jakie akumulatory były fabrycznie montowane w Fiestach MK4?
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 1 Gru 2010, 16:47   

TSRules, Pewnie teoretycznie to by może i tak było a praktycznie to trzeba miernik podłączyć, przejechać samochodem i spisywać napięcia na akumulatorze, wydajność prądowa alternatora czyli tyle ile on nam może tego prądu dać zależy od obrotów i w praktyce żeby aku powróciło do stanu przed rozruchem pewnie trzeba ze 2km w benzynie przejechać a ze 4 w dieslu.
_________________
Był 126p,
CC,
Fiesta,
Mondeo,
jest CCCO 80 w klekocie i A6 z BiT i LPG
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2010, 16:58   

Rav-X napisał/a:
Ogólnie po okazyjnej cenie mogę dostać właśnie nowego Bannera od znajomego ale właśnie 44Ah 360A, ale nie wiem czy go wziąć czy wyłożyć kasę (znacznie więcej) na taki co ma parametry jak mój obecny?
Jeśli jesteś pewny tego akusa od znajomka to bierz, nie powinno być problemów,,,
Rav-X napisał/a:
jakie akumulatory były fabrycznie montowane w Fiestach MK4
Parametry czy marka,,, znając Forda to oryginalnie były Motorcrafty
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 1 Gru 2010, 19:26   

TSRules napisał/a:
TomQ no piszesz bardzo fajne rzeczy, że w minutkę się aku naładuje po rozruchu, masz jakieś dane techniczne na to ??

Dane techniczne podałem, korzystając z ogólnodostępnych źródeł.
Prąd znamionowy alternatora = 55A
Prąd znamionowy rozruszników to ok. 70A dla małego benzyniaka i ok. 150A dla diesla.
Reszta to tylko czysta fizyka i matematyka.

W ciągu minuty, jeśli prąd ładowania wynosi 30A, ładunek zgromadzony z akumulatorze wzrośnie
teoretycznie o ok. 0,5Ah. Uwzględniając przybliżony współczynnik sprawności wynikający
z elektrochemii i różne straty dostaniemy coś koło 0,33Ah. A to wystarczy do kręcenia
rozrusznikiem benzyniaka przez ponad 16, a diesla ponad 8 sekund.
Myślę, że żadne, zadbane autko nie wymaga tak długiego rozruchu.

Moje wyliczanki nie są dokładne. Mają na celu jedynie ogólne przybliżenie tematu.

Po prostu nie ma się czym martwić, jeśli mamy sprawny układ ładowania i dobry rozruch
oraz jeździmy samochodem min. 1-2 razy w tygodniu. Nie ważne na jakich dystansach.

Kłopoty mogą się pojawić gdy postawimy Fistaszka na dłużej. Szczególnie jeśli mamy
zainstalowany np. autoalarm za 100zł. Takie, najczęściej chińskie ustrojstwo potrafi pożerać
w stanie czuwania nawet 200mA. Teraz wystarczy policzyć, że w ciągu tygodnia autoalarm
wyssie z akumulatora ok. 34 Ah, czyli rozładuje go praktycznie do zera.
W ciągu następnych 2 tygodni akumulator umrze na zasiarczenie.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2010, 19:43   

TomQ napisał/a:
Prąd znamionowy alternatora = 55A
Fiesty mają alternatory o wydajności 50A przy kilku tyś obrotów,,, trzeba by przeliczyć przełożenie na pasku by wiedzieć jakie to obroty silnika,,,
TomQ napisał/a:
W ciągu minuty, jeśli prąd ładowania wynosi 30A
Żeby było tak ładowanie to chyba akumulator by musiałby pusty a i tak by takiej wartości nie osiągało,,, Im bardziej nałądowany akumulator tum prąd łądowania mniejszy, może 0,3A to tak... wielkość lądowania alternatora można obrazowo zastawić przewodem, co prawda w mk3 jest gruby przewód podłączony do rozrusznika, ale we wcześniejszych fiestach były to 2 grube przewody, połączone po pewnym czasie w jeden (o grubości pojedynczego) a docelowo przewód przechodził w zwykły kabelek w instalacji, i takim był alternator docelowo podpięty do akumulatora (rozrusznik maił swój gruby przewód).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 1 Gru 2010, 21:32   

@JoeMix
Oczywiście masz rację.
Mój wywód i wyliczanki mają na celu, jak pisałem już wyżej, jedynie pokazać jak to hula.
Taki ogólny zarys.

Jasnym jest fakt, że zgodnie z prawem Ohma, prąd ładowania jest odwrotnie proporcjonalny
do wewnętrznej impedancji ładowanego ogniwa. A ta jest tym większa, im bardziej naładowany
jest akumulator.

Teraz bliżej praktyki.
Załóżmy, że na rozruch zużyliśmy 0,02 Ah.
Jaki prąd musiałby ładować akumulator by uzupełnić to w ciągu 1 min?
Odp. 1,2A

Wniosek.
Uzupełnienie wydatku energii zużytej na rozruch jest jak najbardziej możliwe w ciągu 1 minuty.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Gru 2010, 21:48   

To jest jeszcze bardziej zagmatwane,,, dlatego w akumulatorach oprócz 55Ah podaje sie jeszcze np. 640A - to prąd startowy, mam 2 sztuki akumulatora który się pięknie ładuje, zamontowany w samochodzie świetnie się sprawdza do napędu radia - będzie długo grało, lub świateł, dadzą dużo światłą w dość długim okresie czasu,,, ale zdejmując akumulator z prostownika i podłączając do auta nie uruchomimy silnika, bo akumulator stracił prąd startowy,,, będzie kręcił rozrusznikiem wymontowanym z auta, przed długie godziny myślę, ale nie stać go an to by dać tych 300A prądu startowego by bujnąć z odpowiednią siłą silnikiem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 1 Gru 2010, 21:57   

kupilem aku przez internet, mial dziurke z boku u gory zaslepiona plastikowym koreczkiem ktor musialem usunac przed montazem.
zalozmy, ze w czasie transportu aku lezal na boku.. czy jest opcja ze elektrolit w celach przelewa sie 'tak jak gaz w zapalniczce' pomiedzy celami? i teraz moze w jednej byc mniej a w drugiej wiecej elektrolitu? pytanie hipotetyczne, bedzie jakas teoria to zejda na dol i sprawdze;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci
Brak nowych postów [MK4] Dobór akumulatora - 1.4 TDCi
balood Elektryka 2 28 Paź 2010, 14:38
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Dobór akumulatora. Varta silver vs Centra Futura
mario3991 Przed zakupem 5 23 Mar 2014, 18:55
mario3991
Brak nowych postów [Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora
Pontoniento Elektryka 24 22 Maj 2012, 01:03
Pontoniento


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.