[MK3] Pali świece zapłonowe |
Autor |
Wiadomość |
tommy77 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:32 [MK3] Pali świece zapłonowe
|
|
|
Witam-mam od miesiąca Fiestę Mk3 89r. 1.1 gaźnik.Po zakupie silnik dostał wszystko nowe-płyny,filtry,przewody,świece(komplet NGK) itp.-no i się zaczęło-po dwóch dniach przestał palic na 3 gar,założyłem następną nową świecę i po trzech dniach znów nie pali na 3 gar,tym razem założyłem jakąś starą świecę,pojeździłem ponad tydzień i dziś nie pali na 2 i 4 gar naraz,to założyłem jakieś stare świece i na razie ok.Po prostu za którymś razem po odpaleniu nie pali na wszystkie gary.Gdzie szukac przyczyny?? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Paź 2010, 09:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:27
|
|
|
Aparat zapłonowy, kable WN. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:28
|
|
|
Najwidoczniej cewka niszczy ci świece |
|
|
|
 |
tommy77 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:38
|
|
|
Kable WN są nowe,sprawdzałem-sprawne,aparatu zapłonowego jako takiego nie ma-cewka zapłonowa i z niej kable na świece-tylko czy jest sposób na sprawdzenie czy napięcie na świecach nie jest za duże?I czy jest możliwość by cewka dawała za duże napięcie,które byłoby zabójcze dla świec?? |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:46
|
|
|
tommy77 napisał/a: | I czy jest możliwość by cewka dawała za duże napięcie,które byłoby zabójcze dla świec?? |
A widzisz jakieś inne logiczne rozwiązanie problemu, które nie wiąże się z cewką? |
|
|
|
 |
tommy77 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 23:03
|
|
|
Jak ze świecy,na którą nie pali zsunę o ok. 2cm przewód WN(tzw. długa iskra),to wtedy daje iskrę ta świeca i silnik ładnie pracuje-wsunę przewód WN i nie pali ta świeca. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 07:38
|
|
|
Co to znaczy że pali Ci świece, jakie świece były stare a jakie wkręciłeś nowe bo NGK to tak samo jak Ford,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tommy77 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 22:08
|
|
|
Po prostu za którymś razem silnik po uruchomieniu nie pali na jedną ze świec i nadaje się ona do wyrzucenia.Stare były zużyte,brudne i wypalone,nowe to NGK BRE6EF(o ile dobrze pamiętam oznaczenie)-sprzedawca dobrał z katalogu.Autem, jeżdżę tylko po mieście i nie na długich dystansach,ale silnik osiąga optymalną temp. pracy.Swieca po wykręceniu jest trochę czarna-mechanior mówi że to od jeżdżenia na krótkich dystansach.Kompresja to 9 na trzecim garze i 10.5 na pozostałych-auto juz 200 tys.km dawno zrobiło.Olej mineralny 15W40.Czyszczenie elektrod na świecy nie pomaga,przerwę ustawiam na 0,9mm(inne też próbowałem,bez znaczenia). |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 00:32
|
|
|
masz mieć świece BPR6EF - inaczej V line 7
zamontuj takie i zobacz co sie bedzie działo |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 10:07
|
|
|
napisał "BRE6EF" więc to nie są prawidłowe świece |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 11:32
|
|
|
miałem to samo, aparat zapłonowy palił mi świece jedną ostatnia od rozrządu czylii 4, potem on sam się rozleciał , tzn pękł i dupa wymieniłem na nowy i świece i aparat i już 4 miesiące nic się nie dzieje |
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 00:27
|
|
|
zobacz kolory iskier na reszcie cylindrów . Iskra powinna być gruba i jasna . Jeśli taka nie jest świeca się sama nie jest w stanie oczyścić i maleje rezystancja porcelany a energia jest rozładowywana przez porcelanę i wszystko co na niej się zebrało . Zawsze do poprawnej pracy świecy niezbędne jest dobre napięcie plus pow 450stC temperatura w cylindrze . |
|
|
|
 |
tommy77 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 20:42
|
|
|
Mam zamontowane świece BPR6EF-pisałem że mogę niedokładnie pamiętac oznaczenie,bidżej zajarzył-jak na razie jeżdżę na takich starych i jest ok(ciekawe jak długo).Iskra na wszystkich świecach(cylindrach) jest dośc mocna-gruba i jasna. Skłaniałbym się że to wina cewki,masska13 opisuje podobny problem,jaki go trapił.Zobaczę,jak długo teraz pojeżdżę,jak się znów zacznie to chyba zainwestuję w cewkę. |
|
|
|
 |
karino
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 24 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 21:56
|
|
|
Mialem taki przypadek przy agregacie pradotworczym silnik "palil" swiece ktore mialem od x lat w garazu.Najprawdopodobnie przyczyna jest zawilgocenie swiec wewnatrz w skutek zlego magazynowania lub dluzszego "lezakowania" i wewnatrz swiecy nastepuja przebicia/zwarcia. |
|
|
|
 |
|