[MK3] Podłączenie CB |
Autor |
Wiadomość |
kecaj999
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 57 Skąd: Zbąszyń/Poznań
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 10:06 [MK3] Podłączenie CB
|
|
|
Mam problem z podłączeniem cb w swojej fieście... dotychczas miałem podłączone w gnieździe zapalniczki ale w mojej fieście nie ma, jest tylko zaślepka. Skąd mogę "wziąć" prąd? dodam, że nie znam się za bardzo na kabelkach w aucie (bez tragedii lutować umiem:), tylko jak wiem co z czym). |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 10:22
|
|
|
Najlepiej sobie kupić zapalniczkę i założyć, a zasilić ją bezpośrednio z akumulatora, dokładając blisko klemy dodatniej bezpiecznik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 10:30
|
|
|
pod konsola masz wolną wtyczke tam znajdziesz prad i mase to jest wtyczka od zapalniczki pod nia sie podepnij |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 13:12
|
|
|
Albo pociągnij kable bezpośrednio do akumulatora. |
|
|
|
 |
kecaj999
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 57 Skąd: Zbąszyń/Poznań
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 13:25
|
|
|
Dobra, zdecydowałem się na zapalniczkę. Czy z tych kabli mogę ja zasilić? Nic innego nie widzę przez lukę od radia.
i druga strona
Jeśli tak to gdzie masa i +
Aha pod ta wiazka mam radio tak to wyglada: z ww wiazki czerwony kabel idzie do drugiej wiazki i nagle cos takiego:
tak to ma wygladac bo nie rozumie ocb z tym zoltym;/ dalej jest tak
tu moje pytanie czy wszystko jest ok?
znalazłem coś takiego (czy to jest wiązka od zapalniczki?):
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 22:49
|
|
|
Cytat: | zasilić ją bezpośrednio z akumulatora, dokładając blisko klemy dodatniej bezpiecznik | i po problemie i prąd w zapalniczce czysty i niezależny od stacyjki,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
gniewny

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 10:46
|
|
|
ja tez nie mialem zapalniczki...pojechalem na szrot i wyszarpalem oryginalna zapalniczke z fiesty:)
wtedy tez nie mialem radia wiec wszystkie kabelki mialem pod reka,tez nie wiedzialem ktory to ktory...prawda jest taka ze te ostatnie zdjecie to raczej kabel z zapalniczki,nie pamieTam jak ono wygladalo...
zapalniczka potrzebuje tylko jednego kabla,ktory bezproblemowo wchodzi na wtyk na zapalniczce ( jest to cos a'la tzw "rekinek"..jak podlaczysz sprawdz czy bezpiecznik masz caly i powinno dzialac..zapalniczka ma bezpiecznik razem z zegarkiem i radiem |
_________________ http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570
www.lubiezapierdalac.y0.pl
 |
|
|
|
 |
kecaj999
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 57 Skąd: Zbąszyń/Poznań
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 18:02
|
|
|
a mase wystarczy jak podlacze do jakiejs blachy? |
_________________ Był GRANAT |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 18:55
|
|
|
Cytat: | zapalniczka potrzebuje tylko jednego kabla | Ciekawa teoria,,, kecaj999 napisał/a: | a mase wystarczy jak podlacze do jakiejs blachy? | Tak, przy odrobienie szczęścia będzie siać że hej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kecaj999
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 57 Skąd: Zbąszyń/Poznań
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:27
|
|
|
Dobra, pociagne kable bezposrednio z ako. Gdzie najlatwiej przebic się do kabiny?? (rozumiem że mase tez pod ako podpiąć?) sary za laickie pytania ale 1 raz bede ingerowal w elektryke pojazdu:) |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 19:34
|
|
|
najłatwiej tam gdzie masz pociągnięta kable do kabiny. Taka okrągła guma |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:03
|
|
|
kecaj999 napisał/a: | rozumiem że mase tez pod ako podpiąć? | Dokładnie, kupujesz bezpiecznik w obudowie na kabel, dołączasz do +12V klemy, od bezpiecznika lecisz kablem do środka,,, druga żyła od ujemnej klemy,,, jako przewód polecam standardowy 2 żyłowy w podwójnym oplocie (izolacji) przewód 220V do nabycia w elektrycznym |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kecaj999
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 57 Skąd: Zbąszyń/Poznań
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:30
|
|
|
dzięki Panowie, teraz wszystko jasne |
_________________ Był GRANAT |
|
|
|
 |
hbr

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 21:27
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak, przy odrobienie szczęścia będzie siać że hej,,, |
Co będzie siać? Dlaczego?
JoeMix napisał/a: | jako przewód polecam standardowy 2 żyłowy w podwójnym oplocie (izolacji) przewód 220V do nabycia w elektrycznym |
To w oplocie czy izolacji? Ja polecam kupić albo dwużyłowy kabel na napięcie stałe, albo (lepsze rozwiąanie) oddzielnie czerwony i czarny. Z dwóch powdów:
1. żeby zawsze mieć pewnośc, który jest masowy.
2. ponieważ prądy przy domowym napięciu są znacznie niższe, zatem kable na 220 V są z reguły cieńsze, nie zawsze z miedzi. Do samochodu dobrze jest wsadzić porządną miedzianą plecionke, pamiętając o bezpieczniku na plusowym kablu blisko akumulatora. |
_________________ --== fkp wawa team ==--
"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 21:49
|
|
|
Będzie siać bo do karoserii przyczepionych jest wiele rzeczy w ruchu, np. silnik, tam masa metalu się o siebie trze i przy odrobinie szczęścia trzeszczy,,, najsłynniejszy alternator który wyje w radiu,,, ale równie dobrze po masie lubi się nieść każdy inny silniczek, np szyby, czy dmuchawa a nawet przerywacz kierunków (cyka sobie), co do kabla... Jak w sklepie powiesz że chcesz miedzianą plecionkę to taka dostaniesz, taki na przedłużacz w podwójnej izolacji to wygląda tak że każda żyła jest w swojej "koszulce" w rożnym kolorze, zazwyczaj niebieskim i brązowym, więc jest rozróżnienie który jest który, i obie razem sa jeszcze w jednej wspólnej koszulce,,, czyli przewód nie trze o przewód, odporne na wilgoć, długo trzeba by się przetarło, łatwo przeciągnąć do radia itp,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
hbr

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Wrz 2010, 21:59
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Będzie siać bo do karoserii przyczepionych jest wiele rzeczy w ruchu, np. silnik, tam masa metalu się o siebie trze i przy odrobinie szczęścia trzeszczy,,, najsłynniejszy alternator który wyje w radiu,,, ale równie dobrze po masie lubi się nieść każdy inny silniczek, np szyby, czy dmuchawa a nawet przerywacz kierunków (cyka sobie), co do kabla... Jak w sklepie powiesz że chcesz miedzianą plecionkę to taka dostaniesz, taki na przedłużacz w podwójnej izolacji to wygląda tak że każda żyła jest w swojej "koszulce" w rożnym kolorze, zazwyczaj niebieskim i brązowym, więc jest rozróżnienie który jest który, i obie razem sa jeszcze w jednej wspólnej koszulce,,, czyli przewód nie trze o przewód, odporne na wilgoć, długo trzeba by się przetarło, łatwo przeciągnąć do radia itp,,, |
Jaka masa metalu trze, Ty w ogóle nie masz pojęcia, o czym mówisz. Jeśli zakłócenia będą wchodzić przez zasilanie to prędzej po podłączeniu masy do akumulatora niż do karoserii, która przecież bardzo dobrze przewodzi. Jeśli przez antenę to nawet najlepsza instalacja zasilająnia nie pomoże. Zazwyczaj niebieski i brązowy to dwie fazy, żaden z tych kolorów nie sugeruje masy. Jak przewód może trzeć o przewód? Co ma do tego wilgoć? Każdy kabel w izolacji ma zbliżoną odpornośc na wilgoć przecież! Proszę, nie próbuj być merytoryczny, bo wprowadzasz w błąd. |
_________________ --== fkp wawa team ==--
"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 00:35
|
|
|
Podczepie się z małym offtopem bo temat zszedł na zakłócenia. Otóż mój grajek to stary kasetowy 'Pionier'. Problem polega na tym, że z głośników oprócz pożądanych dźwięków wydobywa się świst odzwierciedlający obroty, im większe tym wyższa częstotliwość. Taki obrotomierz w wersji audio. Dodatkowo świszczy gdy dmuchawa pracuje na 3 biegu.
Czy to JoeMix napisał/a: | najsłynniejszy alternator który wyje w radiu | o którym pisał JoeMix? Jak ewentualnie mogę się tego pozbyć?
i jeszcze jedno bo w podłączeniu tego radyjka to jest syf i malaria jedna wielka plątanina kabelków (bez kostki). Może ktoś to po prostu dziwnie podłączył. Czy u was pracuje radio bez wsadzonego kluczyka?
hbr czytaj dokładnie....
hbr napisał/a: | Jak przewód może trzeć o przewód? |
JoeMix napisał/a: | czyli przewód nie trze o przewód |
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 00:44
|
|
|
tak to ów alternator
radio nie powinno działać po wyjęciu kluczyka.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 00:50
|
|
|
Czyli u mnie ktoś to kiedyś jakoś obszedł bo działa bez wsadzonego kluczyka. A lekarstwo na alternator w głośnikach jest jakieś? |
|
|
|
 |
hbr

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Hubert
Wiek: 39 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Paź 2010, 05:20
|
|
|
Możesz spróbować założyć filtr ferrytowy na zasilaniu radia, grosze to kosztuje. Ewentualnie w następnej kolejności pociągnąć zasilanie z akumulatora (chociażby prowizorycznie, w ramach testów) czy założyć filtr zakłóceniowy: http://allegro.pl/filtr-n...1248049303.html
A jeśli chodzi chodzi o włącznie radia bez kluczyka: radio ma dwa kable zasilające, stałe +12V (podtrzymanie pamięci) i po przekręceniu kluczyka (np. żeby się włączało po zapaleniu samochodu). Jeśli oba się złączy i podczepi pod +12 V to radio będzie się zachowywać, jakby cały czas był zapalony silnik - możesz je w każdej chwili włączyć i wyłaczyć. Dość często stosowane rozwiązanie, np. w radiach, których bez zapalonego silnika nie da się włączyć. Poza pojedynczymi przypadkami przyspieszonego rozładowania akumulatora, poważnych wad raczej nie posiada. |
_________________ --== fkp wawa team ==--
"Fords are magnificent in every word" J. Clarkson |
|
|
|
 |
|