klatka w fieście |
Autor |
Wiadomość |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Gru 2005, 22:43 klatka w fieście
|
|
|
z tym pytaniem zwracam sie do ludzi ktorzy sie deko orientuja
chodzi o klatke do fiesty mk3.
osobiscie chce taką założyć i niewiem czy potrzebna jest pełna i jakie koszta się wiązą z nowa klatka. jezeli ktoś ma namiary na uzywke to tez bym poprosił
a tak btw czy mozna startować w pzm z klatką wlasnej produkcji czy musi mieć homo ?? |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 5 Gru 2005, 23:03
|
|
|
Klatka moze byc "wlasnej roboty" jezeli spelniakilka warunkow. Rodzaje rur jakie trzeba uzyc do jej budowy sa opisane w zalaczniku J i musza byc zachowane i musisz miec papier na ich zakup. Ogolnie mowiac sa to rury cienkoscienne, bezszwowe o odpowiednich srednicach. Pozatym musisz miec papiery spawacza ktory by ja spawal. No i musisz zrobic odpowiednie przymocowanie do nadwozia - też opisane w zalaczniku J. Nowe klatki oscyluja w granicach 2000zl w gore. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 08:26
|
|
|
to wydaje mi sie ze jeszce chwilke poczekam
no chyba klatka to bedzie juz finalny efekt dubowy rajdowki ;] |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 10:16
|
|
|
Takie autko sklada sie w penej kolejnosci i dobrze ci radze zaczac od: rozebrania auta do naga, wyczyszzenia karoserii z wszystkich wytlumien, obspawania zgrzewow (czyli tzw wyspawania budy) i zalozenia klatki. Dopiero wtedy robi sie reszte. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 17:15
|
|
|
A mozna doczepić sobie do czegoś innego niż do klatki pasy 4-ptk ??
chodzi mi o jakieś zapinki czy coś takiego
czy trzeba zrobić rurke którą przyspawa sie do karoserii zeby tam zaczepić pasy.
bo do rozporki z tyłu rozumiem nie mozna doczepić |
|
|
|
 |
Wojtass

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 21:27
|
|
|
Widziałem, że niektózy mają pasy przykręcone po prostu do podłogi z tyłu (oczywiście po wywaleniu kanapy). Dalej tak mają, więc pewnie zdaje examin. |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 22:16
|
|
|
Nie wiem dokladnie jak jest z rozporka. Ale mozna wpinac w seryjne gwinty od tylnych pasow. To nabank. Z tym ze duzo lepiej do poprzeczki klatki. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2005, 22:32
|
|
|
3ptk da sie do tylnej ale 4ptk pasy chyba raczej nie
chyba ze po obu stronach naraz |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Gru 2005, 09:14
|
|
|
tak jak napisał Qzyn mozna w miejsce mocowania tynych seryjnych pasów wkręcić tzn kotwy i do nich podczepić pasy... z tgo co wiem można też w inne miejsca ale muszą one być odpowiednio przygotowane no i kąt pasa bo podłogi chyba musi być mniejszy lub równy 45 stopni (poczytaj sobie załącznik J- tam wszystko jest dokładnie opisane) pozdro
PS. ja mam przymocowane na kotwach do seryjnych mocowań
 |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Gru 2005, 17:26
|
|
|
adi mam pytanie gdzie kupiles te zapinki ktore masz do pasow no i czy czyms wzmacniałeś te miejsca na nie ?? |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Gru 2005, 22:59
|
|
|
Mocowania nie są dodatkowo wzmacniabe bo seryje mocowania i tak już są mocne... nie ma takiej potrzeby. Kotwy do których są przymocowane pasy kupiłem w sklepie z częściami do sportu motorowego oraz bajerami do tuningu...taka jedna kotwa kosztowała bagatela 14zł :bad: |
|
|
|
 |
pablonas [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2005, 11:27
|
|
|
co do klatki robionej samemu (w sensie - nie u specjalisty). z bólem serca ale jednak odradzam. robilismy klatke u mojego ojca w firmie do sto dwudziestki siódemki - autko do zabawy (ale nie w PPZM) jednak uparłem się że robimy zgodnie z załącznikiem J (w końcu te wytyczne po coś zostały wymyślone - bezpieczeństwo przede wszystkim). i tak: sam załącznik i wszystkie rusunki były, dodatkowo na kilka dni zabrałem autko mojego kierowcy (ccs który jeździł w PPZM) żeby nasz spawacz miał "namacalny" przykład jak klatka powinna wyglądać z podstawkami itd. i powiem Wam, że nie sądziłem że tyle problemów z tym będzie. nasz spawacz ma talent ale po wszystkim stwierdził, że drugi raz on już nie chce tego robić . problem był nawet z kupnem rur wymaganych w załączniku. jakbym miał policzyć koszty to tak: same rury jakieś 350pln. 3 dni pracy spawacza też coś koło tego. ale nie licze juz czasu kiedy była przygotowywana buda - obspawywana, zdrapywane wygłuszenia, spawanie dziur itd. niby sporo taniej, ale zlecając budowe klatki to wiemy za co płacimy. zbudować dobrą klatke to trzeba mieć juz spore doświadczenie i kilka klatek na koncie. ponieważ to autko jednak jest budowane z myślą tylko o śmiganiu po lasach to zdecydowałem się na samoróbke. jeśli miałbym jeździć w PPZM to wolałbym zapłacić. do cienkiego można wsadzić klatke już za 1500 pln... niby. podejrzewam, że cena jest elastyczna i można wynegocjować niższe.
moja klatka:
 |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 10 Gru 2005, 11:48
|
|
|
I to jest właśnie tak, że czasami drożej trzeba zapłacić a w sumie wychodzi taniej! |
|
|
|
 |
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 05:04
|
|
|
mam pytanko dotyczące klatki sparco.
czy ktoś ma jakieś doświadczenie z takową? czy są problemy z jej montażem? jak w ogóle wygląda proces jej montażu? plug&play? i przede wszystkim czy ktoś posiada jakieś foty takiej już zamontowanej w mk3 bo szczerze powiem, że na google images nie dużo jest na ten temat.
pozdro |
|
|
|
 |
|