[MK4] Dziwne wzrastanie obrotów podczas zmieniania biegów |
Autor |
Wiadomość |
Michaell26
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 10:26 [MK4] Dziwne wzrastanie obrotów podczas zmieniania biegów
|
|
|
Witam moi drodzy
Tym razem chciałbym poruszyć temat dziwnego wg mnie wzrastania obrotów przy zmianie biegów na wyższy tj. rozpędzamy się zmieniamy bieg i pdoczas wysprzęglania obroty zamiast spdać do powiedzmy 1000 , wzrastają do 3000 i dopiero po jakimś czasie opadają.
Usterkę ta miałem już 2 lata temu ale z kolegą odkryliśmy, że kabel do silnika krokowego miał przerwę na izolacji i zapewne tam jakaś iskra musiała przeskakiwać co powodowało tą usterkę - i faktycznie przez dłuższy czas był 'spokój' aż do teraz....co to jeszcze może być? Ktoś miał coś podobnego?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Paweł
P.S. Izolacja jest nadal wporządku.... |
_________________ Michaell26 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Wrz 2010, 20:18, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 10:33
|
|
|
Michaell26 napisał/a: | Ktoś miał coś podobnego? | wiele osób. Wystarczy, że poszukasz bo wiele tematów było już o tym. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 11:09
|
|
|
a nie przyciera się linka gazu, utrudniając powrót przepustnicy? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 11:32
|
|
|
Prawdopodobnie ponownie odezwał się krokowiec ale w szukajce można też znależć sugestie dotyczące VSS (czujnika prędkości)
Dorażnie spróbuj zrobić reset kompa.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 12:42
|
|
|
Był temat bardzo niedawno i ożywiona dyskusja sie wywiązała |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 13:39
|
|
|
w tamtym temacie obroty nie spadały, a tu z tego co pisze Michaell26 - rosną |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Michaell26
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Lip 2010, 18:54
|
|
|
Moi drodzy!
Najprawdopodobniej wszyscy, którzy się wypowiadali zasługują na medal
Tak jak mówiliście - znalazłem poradnik jak 'naprawić' przepływomierz , zrobiłem to (kupując benzynkę ekstrakcyjną (5,80 zł) i komplet kluczy (zawiera końcówkę T20 (8,50 zł)).
Zrestartowałem komputerek i jak na razie autko smiga - łagodniej się zbiera itp. Obroty na początku spadały na biegu jałowym do ~ 500 na min. ale po przejechaniu ok. 10 km się ustabilizowały na ok. 900 na min.
Także jeszcze raz dziękuję za b. dobre rady,
jakby się coś złego działo (odpukać) to dam znać, jak autko będzie śmigało to też dam znać.
Pozdrawiam wszystkich
Paweł 'Michaell26'
[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 12:58 ]
Witam ponownie,
Wszystko działało bardzo dobrze wręcz rewelacyjnie od ostatniego postu ,a dziś rano znów mi wzrastały obroty przy zmianie biegów na wyższy.....zakładając ,że silniczek krokowy był sprawdzany, świece wymienione, przepływomierz przeczyszczony (zrestartowany komputer)...chyba teraz kable do sprawdzenia....ale jakby ktoś miał jeszcze jakis pomysł to będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdrawiam |
_________________ Michaell26 |
|
|
|
 |
mercer
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 7 Wrz 2010, 14:43
|
|
|
czy udało sie cos ustalić , znalazłes przyczyne ? Ja mam to same objawy i zastanawiam czy kupic w ciemno filtr paliwa i silniczek krokowy i powymieniać czy bawic sie z czyszczeniem ? |
|
|
|
 |
Michaell26
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Wrz 2010, 15:20
|
|
|
Mercer,
Od momentu wyczyszczenia przepływomierza, ta sytuacja zdarzyła mi się dwa razy...nie znalazłem reguły kiedy i dlaczego się tak dzieje.
Filtr paliwa wymieniałem na nowy w tamtym roku - nie wydaję mi si aby był winny.....myślę, że silnik krokowy może bruździć - ale jak go z kolega sprawdzałem wyglądał wręcz idealnie, być może kable są winne.....lub coś z 'układem' przeniesienia napędu np. sprzęgło etc.
Na razie nic nie grzebie w aucie - zobaczę jak się sytuacja rozwinie.
Jak co to daj znać jak zmienisz krokowca...pozdrawiam. |
_________________ Michaell26 |
|
|
|
 |
mercer
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 7 Wrz 2010, 15:42
|
|
|
Więc pozostaje metodą prób.
Dzięki za odpowiedz. Dam znac jak znajde przyczyne u siebie |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 7 Wrz 2010, 17:09
|
|
|
sprawdz vss, odepinij go lub kostke w skrzynce bezpieczników co jest do niego podłączona i zobaczysz czy jest jakaś różnica |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
mercer
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 09:13
|
|
|
moze to i dobry pomysł, ale jestem laikiem i nie mam bladego pojęcia gdzie szukac vss :( |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 10:40
|
|
|
VSS jest wkręcony w skrzynie biegów, dochodzą do niego (dwa?) kabelki, w niego zaś wchodzi linka do licznika. Tak to było w MK3 nie wiem czy w MK4 to zmienili. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
mercer
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 11:05
|
|
|
hmm, ale dwa kabelki do skrzyni w środku pojazdu pod spodem czy widac to gdzies spod maski ? że głupio zapytam ? Właśnie , i czy mienili to w IV... ? |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 11:28
|
|
|
Widać go od góry. Dostęp jest bardzo łatwy. Po prostu zobacz gdzie wchodzi linka od licznika.
O tutaj masz foto jak on wygląda:
 |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
mercer
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 11:46
|
|
|
Ok , super ! dzieki za zdjecie ! ,niezwłocznie sprawdze czy to da jakis efekt |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 12:55
|
|
|
...z tym, że wyciągnięcie samego VSS nie jest już takie proste. Mniej więcej w miejscu, które wskazuje strzałka na powyższej fotce jest mały pręcik/klin wciśnięty w obudowę skrzynki, który blokuje czujnik. Mogą być problemy z jego wyciągnięciem. To oczywiście jeżeli chodzi o MK3 |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 8 Wrz 2010, 17:12
|
|
|
a po co go wyciągać ? odłącz go po prostu, odepnij
najszybciej będzie w skrzynce bezpieczników |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
piranya

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010 Posty: 47 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 17 Paź 2010, 22:08
|
|
|
u mnie to zadziałało (tzn. odłączenie VSS-a) i silnik w końcu przestał "wyć" przy zmianie biegów, ale czy można tak sobie jeździć bez tego czujnika? jaki to ma wpływ na "kondycję" autka? |
_________________ Wszystko jest trudne, nim stanie się proste

 |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 17 Paź 2010, 22:21
|
|
|
piranya napisał/a: | u mnie to zadziałało (tzn. odłączenie VSS-a) i silnik w końcu przestał "wyć" przy zmianie biegów, ale czy można tak sobie jeździć bez tego czujnika? jaki to ma wpływ na "kondycję" autka? |
będzie Ci gasł |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
|