[MK3] Rozrusznik kręci ale nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 20 Sie 2010, 20:33 [MK3] Rozrusznik kręci ale nie odpala
|
|
|
Ostatnio jechałem trochę w korku. Gdy następnego dnia chciałem ruszyć zapalił tylko na chwilę, po czym zgasł. Dalsze próby nie dały skutku. Okazało się, że wskaźnik paliwa się zaciął, bo bak był już zupełnie pusty a wskazówka zatrzymała sie na pierwszej kresce przed końcem.
Znajomy mechanik siedział przy nim prawie dwa dni rozkręcając i składając wtrysk paliwa i szukając innych przyczyn, ale nic nie poradził.
Dodatkowo okazało się, że moja fiesta nie posiada wskaźnika położenia przepustnicy. Kiedyś zauważyłem jakąś dyndającą, zaklejoną wtyczkę, ale myślałem, że to pozostałości po autoalarmie.
Sam wtrysk ma dość popaloną izolację wiązek kabli podłączanych w środku.
Na razie sprowadzę inny wtrysk i sprawdzę na nim.
Może ktoś ma inną radę? |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Sie 2010, 11:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 20 Sie 2010, 22:45
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | wskaźnik paliwa się zaciął, bo bak był już zupełnie pusty a wskazówka zatrzymała sie na pierwszej kresce przed końcem | czyli pompa nie zyje.. pracowała na sucho i szlag ją trafił.. podaje wogóle paliwo?? i jakie ciśnienie?
Tomas82 napisał/a: | Sam wtrysk ma dość popaloną izolację wiązek kabli podłączanych w środku. | zabiłbym mechanika skoro tego nie poprawił. dwa - cz ten wtrysk działa i jak podaje paliwo? rozpyla? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 03:26
|
|
|
dokładnie podstawa to fakt podania paliwa do głowicy wtrysku . jak było dłubane przy pompie czasami niezbędne jest zassanie pod maską paliwa (np przy użyciu strzykawki do napełniania skrzyń) .Bo pompa gdy jest zapowietrzona czasami nie będzie chciała podać paliwa .Jeśli podaje a ciśnienie na wtrysku utrzymuje się na 1 Barze można patrzeć czy wtrysk rozpyla . Generalnie jak ktoś nie może sobie poradzić z mk3 to trzeba zmienić go na kogoś innego . Warto byś zrobił zdjęcie komory silnika byśmy byli pewni że masz wtrysk . |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 15:25
|
|
|
Załączam zdjęcia:
Wtrysk Webera
Poniżej widać brak czujnika położenia przepustnicy
Dół wiązki do rozwidlenia był oklejony taśmą izolacyjną, ale klej z taśmy chyba zaczął reagować z gumą, bo cała jest miękka, jakby miała się rozpaść
Co do mechaników, to autko było już w dużej lokalizacji renomowanego gdańskiego dealera forda, ale tam na jednej zmianie mech powiedział, że to wtrysk, bo się psują, drugi na drugiej zmianie powiedział, ze może rozrząd, ale żeby sprawdzić to muszę zabulić 400zł, ale pewności nie ma.
Podpięli go do ciężarówki i ciągnęli kilkadziesiąt metrów i kręcili silnikiem.
Inny tamtejszy mechanik podobno sprawdził, że w komorach jest 5 atmosfer, a powinno być 12. Podobno sprawdził, ale wątpię czy się go za bardzo tykali.
Mój znajomy mechanik, który mi sporo pomagał przy autku mówi, że pompa zapodaje paliwo, więc na razie sprowadzam inny wtrysk. |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 16:23
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | Poniżej widać brak czujnika położenia przepustnicy | Bez czujnika komputer nie zna stanu pedału gazu,,, co prawda powinien pracować w trybie awaryjnym, ale nie można od niego tego wymagać jak jest niekompletny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 17:15
|
|
|
Jeździłem bez czujnika cały czas, w sumie wszyscy tak jeździli. To już pozostałość po pracy pewnego gdyńskiego mechanika, szwagra wujka, który składał mu auto.
No cóż, życie. |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 18:01
|
|
|
dobra Boziu, co za rzeźba :yyy: weź Ty chłopie kup sobie na allegro albo w Giełdzie komplet wtryskiwacz+CPP+krokowy ze zdrowymi wiązkami i załóż to, niezależnie od tego co z pompą... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 18:14
|
|
|
tam chyba mały pożar musiał być |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 21:37
|
|
|
wlej 20 ml paliwa albo benzyny ekstrakcyjnej do wtrysku(do gardzieli na przepustnice) i spróbuj odpalić. jak załapie to wina wtrysku a nie kompresji ani zapłonu. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 21:16
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | Co do mechaników, to autko było już w dużej lokalizacji renomowanego gdańskiego dealera forda, ale tam na jednej zmianie mech powiedział, że to wtrysk, bo się psują, drugi na drugiej zmianie powiedział, ze może rozrząd, ale żeby sprawdzić to muszę zabulić 400zł, ale pewności nie ma.
Podpięli go do ciężarówki i ciągnęli kilkadziesiąt metrów i kręcili silnikiem. |
Omijaj szerokim łukiem takich "super fachowców" Oni tylko potrafią kase liczyć-bo tak "procedura"nakazuje |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 4 Wrz 2010, 20:39
|
|
|
Wymieniłem wtrysk na mniej używany i nie rzeźbiony, więc wygląda cacy. Cała wymiana nie wydaje się skomplikowaną pracą.
Jednakże nic to nie zmieniło. Po kręceniu rozrusznikiem czuć w powietrzu paliwo, a świece są mokre.
Jutro będę grzebał przy podłączeniach, może jednak czegoś nie przypiąłem.
Wcześniej diagnostyka wyrzucała błąd CPP, bo go nie było. Teraz na wyłączonym silniku nie mam błędów, a gdy pokręcę go trochę, to na następnym teście wyrzuca 27 i 37
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość)
37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.
Może to cały moduł się zepsuł i źle zapodaje iskrę? |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Wrz 2010, 21:29
|
|
|
Zapnij Ty go na linkę, 4 lub 5 bieg, i jankes 40km/h i niech sobie kręci,,, albo się rozkręci i będzie chodził albo nie,,, z rozrusznika to go na śmierć zakręcisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 4 Wrz 2010, 21:41
|
|
|
spróbuj podmienić MAPa, zresetować kompa i pojeździć chwilę, a potem zczytać błędy... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 02:37
|
|
|
dokładnie zmień map sensor . wykręć świece zdejmij kostkę z wtryskiwacza wciśnij gaz do dechy i pokręć rozrusznikiem 30 sekund . Pamiętaj by przerzucić kable zapłonowe za silnik przed kręceniem na wyjętych świecach zapłonowych . następnie opal świece nad kuchenką gazową i ustaw im przerwę na 0,6 mm. |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 10:12
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zapnij Ty go na linkę, 4 lub 5 bieg, i jankes 40km/h i niech sobie kręci,,, albo się rozkręci i będzie chodził albo nie,,, z rozrusznika to go na śmierć zakręcisz,,, |
Tak już go zapięli i ciągnęli za ciężarówką mechaniory w Gdańsku. Efektów żadnych.
Może to jednak pompa paliwa nie trzyma ciśnienia i nie zapodaje poprawnie?
Świece mokrawe są lekko raczej od oleju a nie benzyny.
Dziś kolejny dzień testów. |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 10:27
|
|
|
No to jak z długiego holowania nie chce gadać to nie ma co trzeba sprawdzić, paliwo, iskrę, ciśnienie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 12:13
|
|
|
Paliwo dochodzi, wygląda, że pompa trzyma ciśnienie, bo zbyt mocno przykręciłem wężyk objemką przy wtrysku i ciekło ciągle gdy pompa była na chodzie - stąd zapach paliwa w powietrzu.
Iskry są, wyjąłem świece i położyłem przy otworach. Każda błyskała.
Dziś też laliśmy benzynę bezpośrednio do wtrysku i na początku usłyszałem inny dźwięk. Jakby takie szurnięcie - gdzieś był zapłon, bo taki dźwięk zwiastuje uruchomienie silnika.
Znajomy mechanior (weteran) który mi pomaga mówi, że rozrząd mógł się przestawić i w złym czasie zapodaje iskrę.
Co zauważyłem, to świeca na pierwszym cylindrze była sucha. Inne czuć było olejem.
To jednak sterowanie wtryskiem nie działa poprawnie?? |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 13:27
|
|
|
Tomas82 napisał/a: | Znajomy mechanior (weteran) który mi pomaga mówi, że rozrząd mógł się przestawić i w złym czasie zapodaje iskrę. |
No to sprawdź jak Ci mechanik taki pomysł podrzuca.
Tomas82 napisał/a: | Inne czuć było olejem. |
Ale czuć, znaczy że wąchałeś ?? Wcześniej pisałeś że są lekko mokre od oleju, świece chyba nie powinny mieć styczności z olejem ?? Kompresja jaka ?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 13:34
|
|
|
Z tego co wiem to pomimo iż HCS ma nieregulowany zapłon, to na kole i bloku są oznaczenia i można to bez problemu sprawdzić kiedy iskra wyskakuje,,, pamiętaj że do pomiaru trzeba zdjąć przewód podciśnienia z MAPa |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 15:07
|
|
|
ale jak miałby się przestawić rozrząd na łańcuchu, w dodatku takim krótkim? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
|