[MK4] Nie pali na dwa cylindry silnik 1.3 1999r |
Autor |
Wiadomość |
Rocker [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 12:15 [MK4] Nie pali na dwa cylindry silnik 1.3 1999r
|
|
|
Witam.
Mam problem z zapłonem.
Wszystko stało się podczas jazdy, stracił moc i przygasał i jak się później okazało nie pali na dwa cylindry.
Wymieniłem świece i cewke zapłonową. Kable zapłonowe sprawdzone i są dobre.
Autko nadal nie ma iskry na 1 i 4 cylindrze.
1. Jakieś pomysły?
2. Zapłon sterowany jest chyba z cewki więc wpływ na to może mieć czujnik położenia wału no i pytanie czy tam jest jeden czujnik (z przodu silnikia) czy dwa? |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 12:33
|
|
|
Powodów niepalenia na jakiś gar może być wiele, u mnie na ten przykład nie palił na 4gar, a powodem była uszczelka pod kolektorem ssącym, po wymianie śmiga jak ta lala. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Rocker [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 14:04
|
|
|
Cewka jest nowa i wymieniona.
Myśle że powodem mógłby być czujnik położenia wału.
Cewka podaje iskre parami na 2 i 3 oraz 1 i 4 cylinder.
Wnioskując; jeśli sterowanie jest z cewki ( która jest dobra) a na 1 i 4 cylindrze nie ma iskry to jaka może być tego przyczyna? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 14:31
|
|
|
cewka jest sterowana przez moduł zapłonowy, w MK4 zintegrowany ze sterownikiem silnika. czujnik położenia wału jest jeden i skoro iskra jest na cylindrach 2 i 3 to nie jego wina... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 15:12
|
|
|
Rocker napisał/a: | Zapłon sterowany jest chyba z cewki więc wpływ na to może mieć czujnik położenia wału no i pytanie czy tam jest jeden czujnik (z przodu silnikia) czy dwa? | Zapłon jest sterowany z komputera, jak by padł czujnik to by nie było iskry wcale, jak zmieniłeś cewkę, to w zależności od wersji moduł zapłonu jest osobno albo razem z komputerem w jednej puszcze jak się orientuję,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lip 2010, 02:46
|
|
|
trzeba odpiąć złącze komputera
zmierzyć przejście między 1 pinem cewki a 26 pinem komputera
następnie zmierzyć przejście między 3pinem cewki a 52 pinem komputera .
Jeśli będzie przejście do masy to :
włączyć zapłon i przez żarówkę 21W połączyć pin 26 a następnie 52 do masy na krótką chwile (0,5 sekundy) . Przy rozłączaniu powinna pojawić się iskra na 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrze w zależności od pinu (26 i 52) . Jeśli tak się stanie to padł tranzystor mocy w komputerze lub układ hybrydowy ( o ile taki tam jest) . |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.