[MK3] Gaśnie na luzie |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz21
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 16:14
|
|
|
czesc
Według mnie lepiej jechać na szrot i kupić używkę ale oryginał dla pewności przeczyścić i założyć. Będzie to lepsze wyjście niż wydawać około 400zł na nowy. |
_________________ kto jest z Ostrowca z klubu proszę o kontakt pod gg 481107
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 19:12
|
|
|
Mariusz21 napisał/a: | Będzie to lepsze wyjście niż wydawać około 400zł na nowy. | G.. prawda. 400 zł to nowy ORYGINAŁ! Jaki może być lepszy od nowego oryginału? Używany z 15-20 letniej fiesty? Zamiast płacić za używkę 100 zł, to bym wolał kupić zamiennik za 150 (jak tu padła cena) chociaż zamienników w życiu nie widziałem.
[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 19:17 ]
Z tych filmików wynika że krokowiec działa jak trzeba. Problem jest że jest zdjęty filtr (ale to mały problem), a druga rzecz, to zainteresuj się MAP sensorem i wężykiem do niego. Hamulce są dobre? Pytam, bo może serwo jest dziurawe i to też może być przyczyną takich cyrków. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 09:33
|
|
|
diablusia napisał/a: | ze wychodzi za mało albo za duzo juz | Wysuwa się tyle ile mu komputer każe, a komputer wie ile się krokowy wysuną właśnie dzięki odczytowi z CPP,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
laureth7
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18 Cze 2010, 22:12
|
|
|
Diablusia, wymieniłaś juz ten silniczek? pomogło?
Ja mam z moją fiecią ten sam problem z gaśnieciem na luzie
Chciałam dzisiaj zbadać jak ten silniczek krokowy chodzi, ale miałam akumulator odłączony i sie komp zresetował i jak go podłączyłam, a pokrywa z filtrem powietzra była zdjeta to po odpaleniu silnika zaczął kręcic na takie wysokie obroty, że słychac go chyba było na drugim końcu miasta i nic mi sie nie udało zbadać - będę próbować jutro - podłącze aku z założony filtrem i powinein sie nastawić na normalne obroty
Za to mam jeszcze jednego podejrzanego - sonda lambda (jest kolejną najczęściej psująca sie częścią naszych fiest). Wykręciłam moją i okazało się że jest cała czarna, zalepiona sadzą, ewidentnie moje autko spala za bogatą mieszankę, tylko czy ona może powodować problemy z gaśnięciem?
Wymieniła bym ją żeby fiesta mniej paliła ale a taka nowa sonda to okolo 300zł :( |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
|
|
|
 |
laureth7
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 11:20
|
|
|
no prosze, allegro nie sprawdzalam odwiedziłam dwea sklepy w gdanski i za boscha chceli po 350zl
A czy sonda lambda ma wpływ na gansiecie?
fiestka moja nie gaśnie zawsze, czasami sie wkreci na wysokie obroty i tak jej zostaje i pali jak dzika, czasami na niskie i wtedy gaśnie, wczeoarj rano miała niskie, wieczorem wysokie że myslalam ze silnik wyskorzy a dzisiaj takie sobie po środku
No i dzisiaj włansie ogldałam jak chodzi silniczek krokowy i tak:
widze ze róznica pomiedzy maksymalnym a minimalnym wysunieciem to okolo 1cm, czy to tak powinno być? wydaje mi sie ze ta róznica na filmiku diablusi jest wieksza
po nacisnieciu gazu jak przepustnica sie otwiera to silniczek sie nie wysuwa - czyli nie tak jak być powinno :( |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 11:40
|
|
|
otwieramy odpowiednie FAQ na forum (w elektryce), wyciągamy krokowy i ratujemy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
laureth7
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 11:43
|
|
|
taki jest plan, dzieki
a co z lambdą? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 11:47
|
|
|
póki co dałbym jej spokój, chociaż pewnie najwyższy czas na wymianę. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
laureth7
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Cze 2010, 22:14
|
|
|
krokowy odratowany- już jest sprawny, ale....
teraz zamiast za niskich obrotów mam za wysokie coś daje za dużo paliwa, bo nawet jak puszcze pedał gazu to samochód nie zwalnia, ba - po prostym ciut przyspiesza a pod łagodną górkę utrzymuje stałą prędkość :yyy:
na biegu jałowym mam obroty wysokie jakbym 50na jedynce cisnęła (nie powiem jakie dokładnie bo nie mam obrotomierza)
wyczytałam że:
Cytat: | Elektroniczne urządzenie sterujące określa ilość wtryskiwanego paliwa tak, aby sk ład mieszanki (stosunek masy powietrza do masy paliwa) był staly. Uwzględnia przy tym sygnały otrzymywane od:
-czujnika temperatury zasysanego powietzra;
-czujnika położenia i prędkosci obrotowej walu korbowego;
-czujnika temperatury cieczy chłodzacej;
-czujnkia położenia przepustnicy;
-sondy lambda, czyli czujnika zawartosci tlenu w spalinach, świadczącej pośrednio o składzie mieszanki |
tlenu w spalinach to ja mam mało, bo trawa za samochodem w trakcie moich testow zrobiła sie czarna- sam węgiel, ale silniczek krokowy przepustnice otwiera, powietrza daje, wiec coś mowi sterownikowi ze ma dawiac wiecej paliwa. pytanie moje: co?
jak sprawdzić czujniki, skoro diagnostyka mi nie cche działać (o tym tu )? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 08:13
|
|
|
A CPP jest dobrze założony? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 11:06
|
|
|
najpierw po czyszczeniu krokowca zrobiłbym reset i jak pisze jackrzec sprawdziłbym, czy CPP jest założony jak należy (dźwigienka ma się ruszać razem z przepustnicą) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
laureth7
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 11:13
|
|
|
jackrzec napisał/a: | A CPP jest dobrze założony? |
nie był , teraz już jest , obroty spadły do okolo tysiączka ale silnik jeszcze nie pracuje wzorowo, zobaczę co będzie po resecie
dzięki wielkie za pomoc
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 14:56 ]
po resecie jest cudnie |
|
|
|
 |
|