Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Gaśnie na luzie
Autor Wiadomość
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Kwi 2010, 13:26   [MK3] Gaśnie na luzie

witam,
miałam dość duże problemy z moją fiestką, wczoraj odebrałam ją od mechanika....
(Wcześniejsze problemy po odpaleniu gasła,nie reagowała na gaz, przy podłączonym wężyku do mapsensora gasła przy odłączonym chodziła w miarę normalnie , duzo paliła)

Więc wczoraj odebrałam ją od mechanika, wymieniona pompa paliwowa, filtr paliwa, świece, przewody do świec, wtryskiwacz (część od monowtrysku), mapsensor no i oczywiście nowe ako.

Fiestka chodzi wprawdzie bez zarzutów, no ale pojawia się pewien problem gdy jest na biegu jałowym niekiedy gasnie - głównie na zimnym silniku, jak stoje np. na światłach albo coś wrzucam luz ona chodzi, czasem tak jakby miała zgasnąć za chwile znowu wchodzi na obroty chodzi chodzi po czym np. gasnie albo gaśnie bez tego "tracenia obrotów"
Mechanik wszystko posprawdzał... krokowy był czyszczony - działa, co może byc przyczyną owego gasnięcia?? Juz w sumie brak mi sił.. wsadziłam w nia więcej kasy niz jest ona warta, a jeszcze nie jest 100% zdrowa (( proszę o ewentualną pomoc wszystkich fiestomaniaków)

ps. podano mi że może być to przyczyną wadliwego czujnika temperatury w kolektorze ssącym... czy to mozliwe czy może macie jakieś inne propozycje na własnych doswiadczeniach....

pozdrowienia i dziekuje za każda pomoc ponieważ juz mi ręce opadają:PP
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Kwi 2010, 14:25   

ja obstawiam czujnik położenia przepustnicy :) a wymiana wszystkiego prócz map sensora była niepotrzebna , bo to on był winny .
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Kwi 2010, 18:43   

a powiedz mi coś blizszego o tym czujniku gdzie on sie znajduje czy istnieje mozliwosc sprawdzenia czy to na pewnbo on jest winny???
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 17 Kwi 2010, 18:57   

diablusia: czujnik położenia przepustnicy znajduje się przy wtrysku i wygląda zwykle tak:
http://www.swistak.pl/a19...EPUSTNICY.html#
_________________
Fiesta forever...
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Kwi 2010, 10:43   

chyba nie mówimy o tym samym:


http://img188.imageshack....20100319140.jpg

to zdjęcie z mojego auta

I gdzie to sie mniej więcej znajduje?
 
 
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2010, 12:00   

Twoje zdjęcie Diablusia pokazuje map sensor a cpp do twojego auta wygląda tak:



Koszt na allegro nowego to 180 zł plus koszt przesyłki.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Kwi 2010, 13:49   

a czy istnieje mozliwosc sprawdzenia że to na pewno to?? w sensie takim że mam już dośc wymiany części na próbe tzn wymieni się to się zobacyz czy na pewno to jest to...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Kwi 2010, 13:55   

tak wystarczy odnaleźć elektronika który posiada oscyloskop . pomiar napięcia na wyjściu i rezystancji da jednoznaczną odpowiedź , można spróbować go jeszcze przesunąć na otworach regulacyjnych , czasami to pomaga . wystarczy tylko śrubokręt (nawet siły nie trzeba) .
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Kwi 2010, 18:36   

powiedz mi jeszcze gdzie szukac tego czegoś:P (pod maska:P)
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 18 Kwi 2010, 19:10   

diablusia: czujnik położenia przepustnicy znajduje się pod patelnią filtra powietrza, przy wtryskiwaczu.
_________________
Fiesta forever...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Kwi 2010, 19:47   

jest albo czarny albo czerwony . Identyczny kształt jak zdjęcie z tego tematu . Jak na niego popatrzysz to zobaczysz że otwory są owalne widać na zdjęciu . Czasami da się niewielką korektą na tych śrubkach uratować sytuację .
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Kwi 2010, 20:23   

super dzieki:) jutro będę działać i dam znać czy jest lepiej :P bo jeżdżę z dusza na ramieniu he he nie lubie jak auto mi gaśnie;))
odezwe sie jutro:))
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 23 Kwi 2010, 10:02   

diablusia:
diablusia napisał/a:
jutro będę działać i dam znać czy jest lepiej
obiecanki, cacanki...i co się okazało, że fiestka nie tak pali? :yyy:
_________________
Fiesta forever...
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Kwi 2010, 13:51   

Miałam maly natłok "obowiązków" i nie miałam za bardzo czasu:)
więc tak sprawdziłam czujnik temperatury który był jednym z trzech prawdopodobych przyczyn gaśniecia - czujnik jest ok.. rezystancje są takie jakie byc powinny
więc teraz zostaje mi to co kolega podał wyżej... z tym że lipa z tym oscyloskopem:) musze go znaleźć zeby sprawdzic tą drugą część...
mój mechanik jest święcie przekonany... że to silnik krokowy.. ale ja sobie na spokojnie metoda prob i błędów zrobie;))

ale jest jeden plus tego wsyztskiego wczoraj sprawdziłam ile pali ( do pełna - wyjezdzilam 100 km - i znowu do pelna ) wyszło że pali w mieście 6,6 lita /100km ;) więc jest idealnie!!! w porównaniu że paliła 12;)))

będę na pewno was informować;) ale musicie zrozumieć.. w czerwcu musze obronić licencjat... a praca dalekow polu do tego, praca zarobkowa.. a na domiar złego jestem chora;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Kwi 2010, 15:59   

diablusia napisał/a:
mój mechanik jest święcie przekonany... że to silnik krokowy.
Wystarczy zdjąć puszkę filtra by delikwenta było widać i przegazować na postoju,,, będzie wiadomo czy to jego wina,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Kwi 2010, 16:53   

To jestem w stanie zrobic sama:) tylko powiedz mi proszę jak powinien sie zachowywać gdyby to on był przyczyną tzn skąd bede wiedziec ze cos jest nie tak... ten mechanik jest jakies 40km od mojego miejsca zamieszkania wiec nie chcialabym z kazda pierdoła jezdzic... z góry dzięki za odpowiedz:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:00   

Jest taki temat "pozycja silniczka krokowego przy uruchamianiu" czy jakoś podobnie,,, albo nagraj filmik jak się zachowuje,,, jak ja patrzyłem u kolegi to:
silniczek wysunięty na maxa, odpalamy auto, chowa się i utrzymuje jakieś tam obroty, w chwili naciśnięcia pedału gazu zaczyna się wysuwać aż dojdzie do max, i tak czeka sobie, jak puścisz pedał gazu to przepustnica się opiera o silniczek i ten chowa się aż ustawi jakieś tam wolne, w momencie zgaszenia samochodu wysuwa się na max.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:10   

Oki:) Jutro to zobaczę dzis musze sie troche wykurować.. bo łapie mnie jakieś swiństwo:( w razie co nagram filmik jesli nie bede umiala tego rozpoznać i wrzuce go tutaj:))) mam nadzieje ze juz niedlugo fiestka bedzie śmigać jak kiedys...:))

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 16:00 ]
Więc tak, podjechalam dzisiaj do mechanika u mnie w mieście (znajomy mojego znajomego:) ) noo i on twierdzi że to jest silniczek krokowy na 90%.
Wrzucam filmik do pobrania, jeden jest bez dodawania gazu, a drugi jest przy wciskaniu gazu... bedziesz słyszał jak pracuje;))

http://wyslijto.pl/plik/9z6pzhk7ri
<było>

mam nadzieje że postawisz diagnozę, kupie ten silnizek .. i bedzie dobrze...
co do silniczka to mam pytanie czy lepiej kupic oryginalna używkę, czy jakiś nowy zamiennik (mechanik mówił że już lepiej uzywany ale oryginalny) - u mnei w mieście nowy zamiennik cena 150zł - i wymiana 50 no ale to juz sobie zrobie sama odkręcić 3 śruby i przepiąć kabel to nie problem:) tylko żebym była pewna że to jest właśnie ten silniczek.. nie chcialabym znowuż topić sianka... a ona nadal bedzie sie dusić i będzie gasła.. mowiąc że jest to wkurzające ale także bym powiedziała że niebezpieczne wiadomo jak jest z kulturą na polskich drogach jak się nie wepchasz to nie wjedziesz... albo czekasz... na wolne miejsce bog wie nie ile.. no a moze zgasnąć w najmniej odpowiednim momencie...

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 16:49 ]
czekam na rade...:( a ona ciagle gasnie
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Cze 2010, 12:23   

Więc tak, silniczek na filmikach się rusza,,, musiałby ktoś porównać u siebie (kto ma sprawne auto) czy reakcje są podobne,,, silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy są uzależnione od siebie i awaria jednego wpływa na drugiego,,, trzeba by ogarnąć silniczek, wyczyścić, sprawdzić po wymontowaniu czy się nie przycina i płynnie przesuwa,,, jak ma problemy to można spróbować wymiany, ale winowajcą równie dobrze może być CPP,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Cze 2010, 16:01   

CCP sprawdzałam i pomiar rezystancji był poprawny wiec to chyba to.. a jak sprawdzalam kdrokowy to mi sie wydaje że on troche haczy ze wychodzi za mało albo za duzo juz nie pamietam bo to bylo dawno.. chyba nie pozostaje mi nic innego jak zakupic krokowca tylko teraz pytanie bo z nimi to problem nowy podrobka 150 nowy oryginal 400 - no i na tego mnie nie stac albo używka kolo 100 ktory lepszy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.