Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Hamulce - wybór, opinie
Autor Wiadomość
PacMan 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 12 Maj 2010, 20:11   [MK6] Hamulce - wybór, opinie

Witam wszystkich.
Wiem że temat był już kilka razy powtarzany- ale może warto go odświeżyć..
Co wybrać do swojej FI-Fi MK6 bo jest w czym wybierać ale nie każdy wybór może być dobry.

Standardowo: Tarcze Brembo + klocki Ferodo
http://www.allegro.pl/ite..._6_1_8tdci.html

Tarcze Delphi:
http://www.allegro.pl/ite..._6_1_8tdci.html

Efektownie wyglądające tarcze Mikoda:
http://www.allegro.pl/ite...uma_wer_gt.html

Niemiecki ATE:
http://www.allegro.pl/ite...da_121_iii.html

Zestaw Kraft:
http://www.allegro.pl/ite..._fusion_ka.html

Czy może tarcze ZIMMERMANN:
http://www.allegro.pl/ite...zimmermann.html

Większość tych tarcz jest w podobnym przedziale cenowym ale co wybrać <???>

Proszę o odpowiedzi użytkowników podobnych zestawów..
_________________

Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Maj 2010, 00:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2010, 20:47   

brembo albo TRW
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Maj 2010, 21:52   

diodalodz, a te MIKODY to coś są warte :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2010, 09:56   

ja mam złe doświadczenia z mikodą ale z przed paru lat .
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 13 Maj 2010, 14:44   

A jakieś szczegóły :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 13 Maj 2010, 14:47   

Ja z mikod jestem zadowolony zrobiłem ponad 20kkm na nich i pewnie z 15kkm jeszcze dadzą rade
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 13 Maj 2010, 15:54   

Parzych jak poczytasz na necie o Mikodach to jest 50% za i 50% przeciw więc trochę ruletka.

Ja miałem u siebie zestaw ATE Power Disc (nacinane) i Ferodo Premier - sprawowało się to rewelacyjnie, chociaż na początku zdarzyło im się lekko popiskiwać.
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
baggins 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Konrad
Wiek: 47
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Bielany, Wwa
Wysłany: 13 Maj 2010, 19:59   To może i ja skorzystam...

To może i ja się przy okazji czegoś dowiem :)

Planuję wymianę hamulców, kiepsko już biorą, biorąc pod uwagę przebieg - mają prawo. Fofi to MkVI, rocznik '02, 1.3 69 KM. Mam następujące zagwozdki:

1. Tarcze - nie wiem, czy były wymieniane, wiem, że były 'przetaczane'. Jak rozpoznać, czy nadają się do jazdy, czy trzeba je wymienić? Mają mieć jakąś określoną grubość czy coś? Z racji wspomnianego 'przetaczania' nie ufam w organoleptyczne sprawdzenie rancika. W sumie rancik jest mały, za mały jak na 105 kkm przebiegu...

2. Czy wymiana tarcz jest procesem, z którym można sobie poradzić za pomocą młotka, kombinerek i wkrętaka? Wątpię, ale warto zapytać :)

3. Klocki. I tak muszę je wymienić. Czy poradzę sobie sam, czy warto komuś zapłacić? Nie to, że skąpię, ale lubię zrobić sam coś co mogę.

4. Jaki size klocka i tarczy powinienem kupić? Przejrzałem kilka sklepów i czuję się głęboko zagubiony. Czy macie może wzorzec, któego powinienem się 3mać? Albo nr katalogowy np. Ferodo czy Brembo? Różnica w cenie w porównaniu do 'zwykłych' nie jest przecież dramatyczna.

Ratujcie :)
_________________
'Any car which holds together for a whole race is too heavy'
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Maj 2010, 06:42   

1 grubosc tarczy minimum to 20 mm, jak dobrze pamietam, jesli nie to zaraz ktos mnie poprawi
2 latwizna po zdjeciu klockow odkrecasz tylko wspornik zacisku i tarcza wychodzi bez uzycia sily, do wymiany klockow i tarczy potrzebujesz klucza do kol :-P , 13 lub 15do odkrecenia wspornika zacisku, imbusa 7 dlugiego do zdjecia zacisku, srubokret plaski do zdjecia sprezyny dociskowej, to wszystko
3 jak wyzej latwizna robota dla poczatkujacego na 1 godz max, ja to robie w 15 min
4 klocki i tarcze wiadomo tylko jeden rozmiar, z numerem vin do sklepu i tam dobieraja ci to co bedzie odpowiednie, ty wybierasz tylko firme i placisz :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
baggins 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Konrad
Wiek: 47
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Bielany, Wwa
Wysłany: 14 Maj 2010, 08:52   

ElGrey napisał/a:
3 jak wyzej latwizna robota dla poczatkujacego na 1 godz max, ja to robie w 15 min


Czyli jest szansa, że w weekend skończę :) Dzięki za pomoc!
_________________
'Any car which holds together for a whole race is too heavy'
 
 
PacMan 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 15 Maj 2010, 11:26   

Lepiej będzie jak kupie cały komplet TRW (tarcze+klocki) czy jak bym kupił tarcze brembo+klocki TRW??
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Maj 2010, 19:27   

brembo bedzie tańsze . tylko TRW są wspaniałe na miasto , przy ostrym katowaniu i nielegalnych wyścigach klocki trw nie dadzą rady . Ale bardzo dobrze hamują nawet zimnie to taki typowy klocek do normalnej jazdy .
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 16 Maj 2010, 19:46   

Mam TRW teraz u siebie założone, są strasznie twarde, pylą jak złe, ale szybciej chyba tarcze zmienię, niż te klocki :rotfl: a tarcze mam nacinane. Co prawda z hamowaniem problemu nie ma. Zrobiłem na nich już ponad 25kkma została może 1/3
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
PacMan 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 16 Maj 2010, 19:52   

w poznaniu za tarcze Brembo chcą 130zł/szt a za TRW 110zł/szt
klocki: Ferodo 159zł, TRW 99zł..
Więc chyba TRW wypada dość korzystnie. Moja Fiesta jest raczej przeznaczona do miasta + okazyjne wyjazdy w trasę.... wyścigi raczej odpadają ;-)

hmm ewentualnie poszukam czegoś na allegro ale do ceny dochodzą koszty przesyłki więc ceny będą kształtować się podobnie
_________________

 
 
 
pilot-84 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:00   

Podepnę się pod temat...

W początkowej fazie jazdy fieściną po dłuższym postoju podczas hamowania słychać jak coś trze z tyłu. Wg mnie skończyły się już szczęki i podczas postoju rdzewieją, a przy jeździe rdza się wyciera (stąd to szuranie). Później jest ok.

Podejrzewam, że do wymiany są szczęki. Czy to dużo roboty i czy da się wykonać taką operację samemu?

Pozdrawiam
 
 
PacMan 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:12   

Witam. Nie musi być to wina szczęk, wystarczy że po dłuższym postoju bębny lub tarcze hamulcowe lekko zajdą rdzą i stąd to szumienie. kilka hamowań i problem znika

[ Dodano: Wto Maj 18, 2010 20:26 ]
Dziekuję za podpowiedzi forumowiczów.
Udało mi się już zakupić części do mojej Fi fi, a na weekend będzie montaż (mogę zrobić foto relacje- jeśli są chętni)

Kupiłem komplet TRW w firmie Vmax w poznaniu :-)
e-mail: info@vmax-poznan.home.pl tel:660-790-352 zamówienia można składać u nich sms'em a na terenie poznania zapewniają transport gratis :
-Tarcze 110zł/szt
-Klocki 99zł/kpl

Dzwoniąc można powiedzieć że dzwonicie z polecenia Mikołaja od Fiesty z FKP - może dojdzie jakiś rabat ;-)



Uploaded with ImageShack.us
_________________

 
 
 
pilot-84 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:28   

Tyle że wcześniej nie było tych objawów. Samochód w tygodniu nie jest raczej używany (jeżdżę tramwajem do pracy). To szuranie słychać gdzieś od 3 tygodni. Wcześniej się z tym nie spotkałem, dlatego myślę że szczęki mogły się skończyć. One raczej nie były nigdy wymieniane, a fiesta ma już 97tyś.

Pozdrawiam
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:37   

PacMan napisał/a:
mogę zrobić foto relacje- jeśli są chętni
Oczywiście że rób, potem się podklei jako FAQ w mechanice... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
PacMan 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 41
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:53   

OK... Postaram się zrobić parę fotek podczas naprawy i dołożyć do tego opis..

<pilot-84> skoro objaw świeży może wart zaglądnąć do tylnych bębnów, pozostaje kwestia tego czy sobie poradzisz bo dla osób które już to robiły jest to raczej mało skomplikowana czynność natomiast dla tych co robią to pierwszy raz może nie być to takie łatwe...
_________________

 
 
 
pilot-84 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Maj 2010, 20:02   

Witam,

wczoraj odkręciłem bębny i okazało się że jest jeszcze warstwa ok 3,5 mm tej okładziny ścieralnej, więc stwierdziłem że nie ma co wymieniać. Widocznie te szumy są naturalne i są związane z większą wilgocią w ostatnim okresie. Tak myślę. Zobaczę jak będzie sucho.

Co do wymiany - bębny odkręciłem, ale nie nie wiem czy dałbym radę wymienić same szczęki :)

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.