Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Szpilki kół przednich
Autor Wiadomość
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24 Wrz 2007, 16:15   [MK3] Szpilki kół przednich

Mój problem ma się następująco: wymieniłem dzisiaj osłone przegubu zewn. i juz na fajrant roboty podczas przykrecania pękła mi jedna szpilka ale to zaledwie 7mm.Zaledwie...no właśnie. Czy mogę jeździć bez wahania tym autem czy wymienić szpilki na nowe wraz z nakretkami? Jaki to jest koszt ( same częsci), chodzi mi o przód. szukałem w archiwum ale tam nie ma idealnej odpowiedzi na moj problem.
_________________
FiEsToLoT
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Kwi 2010, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Wrz 2007, 12:26   

jak to pekla szpilka? w ktorym miejscu to pekniecie na 7mm?
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 25 Wrz 2007, 14:02   

przy koncu, od tarczy wystaje jeszcze okolo 1.5mm szpilki, nie mam pojecia dlaczego sie tak stało, urwało się 7mm od konca jednej ze szpilek
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Wrz 2007, 15:27   

no to rozumiem - urwalo a nie peklo :P
wiec radze wymienic bo nakretka pewnie ledwo sie trzyma na tej szpilce - wymienic tylko ta szpilke bo jak teszta jest ok to nie ma sensu wyrzucac pieniedzy
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 25 Wrz 2007, 18:03   

Slyszalem ze jedna szpilka to koło 7zł, nakretka tez kolo tego a czy zeby wybic szpilke trzeba zdejmowac piaste czy jest wystarczajaco miejsca zeby ją wybic bez demontazu piasty?
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Wrz 2007, 09:53   

mozna to zrobic bez demontazu piasty, wystarczy ja odpowiednio obrocic wzgledem zwrotnicy, troche bedzie tylko ciezko wbic nowa szpilke, ale mysle ze jest to wykonalne, ostatecznie zdejmujesz cala zwrotnice razem z piasta i bedzie latwiej
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 26 Wrz 2007, 15:58   

a przy wymianie szpilki z piasty bez demontaazu ze zwrotnicy nalezaloby zdjąc tarcze i wszystko co moze zawadzac, prawda?
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Wrz 2007, 22:15   

tarcze tylko a żeby zjdąć tarcze trzeba odkręcić zacisk . Zadajesz pytania retoryczne , bo ci to tłumaczyłem przecież .
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 27 Wrz 2007, 15:13   

Wolę mieć pewność niż coś później zepsuć. :lol: U mnie w miescie w żadnym sklepie nie mieli szpilek, dopiero będą sprowadzać <zadupie>...dziękuje za wszystkie rady, bez Was była by lipa i przepraszam za wiekszosc glupich pytan ale wole sie trzy razy upewnic niz cos pozniej schrzanic, dopiero sie ucze
pozdrawiam
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2007, 18:43   

jak nie popsujesz to się nie nauczysz .
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 28 Wrz 2007, 18:54   

hehe, co racja to racja. dziękuję za wszystko :lol: :P
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Kwi 2010, 18:52   

pozwólcie że odświeże temat z pytaniami:

Urwała mi się szpilka wczoraj no i koło trzyma się na 3. I teraz czy można wybić starą i wbić nową młotkiem czy potrzebna prasa do tego. I jeszcze czy przy zdejmowaniu piasty tak jak koledzy wcześniej mówili czy trzeba wtedy łożysko wymieniać czy po prostu zdejmuje, wybijam, wbijam i skręcam wszystko? Nic się nie stanie jak pojeżdżę z tydzień na 3 śrubach?

ps. szpilka urwała się z przodu na tarczy
 
 
 
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 28 Kwi 2010, 21:08   

Ja jeżdżę na 3 szpilkach z przodu już pól roku i wszystko OK .. tyle dodam :ok: .... W końcu teraz to wymienię :rotfl:
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Maj 2010, 12:38   

no ok, a na pozostałe pytania ktoś zna odpowiedź? bo nie wiem czy zabierać się do tego samemu młotkiem, czy to musi być prasa a dwa, że mechanik jeden powiedział, że będzie musiał zdejmować piaste i odrazu łożysko wymienić i ja pierwsze co o tym słysze
_________________
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Maj 2010, 12:42   

Mi szpilka zaczęła się obracać przy dokręcaniu koła. Żadnej piasty nie zdejmowałem. Wybiłem śrubokrętem starą szpilkę i wbiłem nową. Wszystko w temacie. A co domłożyska to są tam chyba te łączone i trzeba je skręcać kluczem dynamometrycznym :) , bo inaczej zaraz b ędziesz je wymieniał
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.