[MK3] Bardzo duże spalanie i szarpanie bez ssania |
Autor |
Wiadomość |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 17:05 [MK3] Bardzo duże spalanie i szarpanie bez ssania
|
|
|
Witam. Jestem nowy na forum i wiem, że podobne tematy już były ale niedokładnie sprecyzowane. A więc...
Kupiłem sobie niedawno Fieste MK3 1.1 z 91r. Po zakupie pojeździłem nią chwilę i po chwili zaczeła szarpać i przerywać. Gdy dodawałem gazu silnik się dławił. Wraz z kolegą wyczyściliśmy gaźnik i wymieniliśmy filtr paliwa i powietrza. Sytuacja znacznie się poprawiła. Teraz silnik ładnie pracuje ale ciężko wchodzi na obroty bez ssania. Na ssaniu chodzi bez zarzutów a bez ssania się dławi. W dodatku pali jak smok. Wlałem mu na pusty bak 8l paliwa i pojeździłem na tym tylko ok 60km więc coś tu jest nie tak. Bardzo proszę o porady. Nie znam się zbyt dobrze na mechanice więc proszę o wyrozumiałość. Z góry dziękuje. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Mar 2010, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 19:42
|
|
|
sebo001 napisał/a: | Wraz z kolegą wyczyściliśmy gaźnik | Tu jest przyczyna Twojego problemu -> gaźnikowiec teraz |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 19:45
|
|
|
sebo001 napisał/a: | Wlałem mu na pusty bak 8l paliwa i pojeździłem na tym tylko ok 60km więc coś tu jest nie tak | Po 1. skąd wiesz że był pusty?
Po 2. czy wyjeździłeś do zera na tym odcinku?
Po 3. Wielokrotnie już było wałkowane: zalewamy do pełna, jeździmy, znowu zalewamy do pełna i wyliczamy spalanie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 08:37
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tu jest przyczyna Twojego problemu -> gaźnikowiec teraz | Też właśnie myślę, że trzeba wyregulować gaźnik. A ile taki zabieg może kosztować?
Parzych napisał/a: | Po 1. skąd wiesz że był pusty? | Wiem bo wyjmowałem też bak aby go wyczyścić. Było w nim tyle syfu i wody, że nie dało się jeździć.
Parzych napisał/a: | Po 2. czy wyjeździłeś do zera na tym odcinku? | Wyjeździłem do zera |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 10:35
|
|
|
Regulacja jest droga bo specjalistów już niewielu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 15:24
|
|
|
To niedobrze... A czy te szarpanie też ma związek z tym gaźnikiem. Aaa i czy pod filtrem powietrza powinna być uszczelka? |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 18:56
|
|
|
a nie wystarczylo by wyregulowac zaworow ? |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 19:08
|
|
|
Piszesz ze jak dodasz gazu to silnik się dławi co wskazuje że nie działa pompka przyśpieszacza lub podaje zła dawkę paliwa,,, jeśli silnik dobrze chodzi na ssaniu a bez już niekoniecznie to znowu jest problem w dawce paliwa, a samo ssanie może być źle ustawione (przewyższanie obrotów również) - jeśli ssanie jest źle ustawione to będzie palić jak smok, bo będzie "więcej paliwa niż powietrza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 19:45
|
|
|
Niewiem czy to również jest z tym związane ale auto nie jedzie szybciej niż 110km/h. Czy to również ma z tym związek? Dodam, że auto przez pewien czas nie było użytkowane zanim go kupiłem. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 12:55
|
|
|
Czytałem gdzieś że mozna wysłać stary gaznik do regeneracji co kosztuje 300zł. Nowy gaznik to koszt 700zł. |
|
|
|
 |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 21 Mar 2010, 13:30
|
|
|
A co jeśli bym wymienił wszystkie dysze w gaźniku? Może mi to pomóc w moim problemie? Bo niemam chwilowo kasy na gaźnikowca. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Mar 2010, 14:34
|
|
|
Wymienić możesz, a potem do gaźnikowca na regulację |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 17:47
|
|
|
A czy zwykły mechanik będzie potrafił wyregulować gaźnik? Pytam bo mieszkam w małej miejscowości i może być problem z gaźnikowcem. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 20:37
|
|
|
Jak starodawny mechanik to możliwe,,, jak trochę nowszy to wątpże,,, regulacja gaźnika nie jest skomplikowana ale trzeba mieć sprzęt,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 16:27
|
|
|
A co może być przyczyną tego, że auto rozpędza się tylko do 110km/h. Czy to również może być wina gaźnika? Na ssaniu ma bardzo dobre przyspieszenie ale nie jedzie więcej niż 110 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 18:12
|
|
|
sebo001 napisał/a: | Na ssaniu ma bardzo dobre przyspieszenie ale nie jedzie więcej niż 110 | Bo mu powietrza brakuje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 14:31
|
|
|
sebo001 napisał/a: | Na ssaniu ma bardzo dobre przyspieszenie ale nie jedzie więcej niż 110 |
Na ssaniu się jeździ z takimi prędkościami? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
sebo001
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: SX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 16:42
|
|
|
Nie, chodziło mi o to, że ma dobre przyspieszenie ale tylko na ssaniu. Bo bez ssania się dusi. Ale nie osiąga większej prędkości niż 110km/h. Chociaż z tym duszeniem ostatnio odziwo się poprawiło chociaż nic nie było robione przy aucie.
Ps. Byłem u kilku mechaników i jeden z nich pokazywał mi gaźnik od fiesty z tego samego roku i taka sama pojemność i był to gaźnik jedno komorowy a ja w swojej mam dwu komorowy. Jaki powinien być oryginalny gaźnik? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 16:45
|
|
|
Są i takie i takie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|