| [MK3] Gaśnie i nie da się odpalić - 1.1 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  22:27   [MK3] Gaśnie i nie da się odpalić - 1.1 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam , kupiłem nie dawno fiest dla dziewczyny 91r 1.1 silnik na wtrysku , wszystko było OK dopóki nie przyszła zima . dzieje się coś dziwnego gdyż auto zapala zawsze ale nie trzyma obrotów (tzn. jak się odpali i puści całkowicie gaz to gaśnie ale wystarczy przytrzymać gaz przez 3-5 sekund i już jest wszystko OK ) i do tego jest trosze słabe ale najgorsze w tym wszystkim jest to że jak zgaśnie to już nie da się go odpalić można aku wycyckać i nic ani z gazem ani bez dzisiaj nawet na hol nie chciał za 3 razem na hol dopiero odpalił . W aucie zostały wymienione wszystkie filtry poza filtrem paliwa. co to może być? nie umię do tego dojść świece są OK , przewody też wyglądają na OK (niebieskie niby MADE IN USA) pomużcie proszę. Aha dodam że objawy najwięcej występują na zimnym silniku . 
 
  	  | Kod: |  	  | Na przyszłość proszę tagować tematy. - trzeci
 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Lut 2010,  23:31, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  22:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | a ja bym właśnie je obwiniał. Tak sobie myśle, że świece są zalewane i dlatego nie pali. Jak Ci zgaśnie to wykręć chociaż jedną i zobacz czy jest mokra. 	  | m-c-ool napisał/a: |  	  | świece są OK , przewody też wyglądają na OK (niebieskie niby MADE IN USA) pomużcie proszę. | 
 |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  23:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | a jeszcze taka sprawa czy ten silnik ma sonde lambde ? bo w miejscu gdzie jak sądzę jest sonda mam uszkodzony tłumik (na spawie gdzie ona wchodzi do układu) czy może to być wina tej sondy ? czemu uważasz że kable ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  23:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak masz silnik na wtrysku to masz sondę,,, wkręcona jest jeszcze przed tłumikiem zaraz kolano co idzie pod silnik,,, ale jak masz wydech dziurawy to z racji iż jest to układ pulsacyjny dziurami będzie zaciągać czyste powietrze i sonda będzie głupoty pokazywać,,, więc pospawaj wydech,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  23:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | jest to napewno wtrysk bo jak to mój mechanik stwierdził ma pąpe paliwa w baku (albo okolicach) a nie przy silniku i jak zmieniłą filtr powietrze to powiedział że to wtrysk . a jak odłącze sonde to na jakich parametrach chodzi ? w dziure mam włąśnie idelanie na sondzie i nie wiem jak to pospawać , zwykła spawarka moze być czy to aluminium czy co |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  23:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wykręcić najlepiej sondę i obprawać migiem,,, tak myślę,,, jak odepniesz sondę to komputer zacznie coś w pamięci szukać i se jakieś wartości dobierze by auto jechało, ale spalanie nie będzie najlepciejsze,,, znaczy najniższe,,,   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2010,  23:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale mogę w ten sposób sprawdzić czy to przez tą sondę i tą dziurkę  ? 
 a właśnie se tak coś przypomniałem , coś będzie nie tak albo z sondą albo przez tą dziurkę bo jak powiedziałeś o spalaniu to mi się przypomniało że na poprzednim baku spalił mi 9 litró 1.1 silnik troche się załamałem , może być sonda uwalona albo ta dziura kurde ;( czyli główne pytanie jest takie czy jak odłączę sondę to powinien silnik inaczej chodzić jeśli jest dobra ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  01:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | sonda nie ma tu znaczenia bo nie działa jak jest zimny silnik . Potrzebuje wysoką temperaturę w układzie wydechowym do poprawnej pracy zazwyczaj po 5-6 minutach pracy silnika zaczyna "wstawać" dopiero . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  08:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli to nie moz być wina sondy ? czyli co innego to może być? może te przewody albo cewki ? lub jeszcze coś innego ? a może to być w jakiś sposób ten filtr paliwa ? kończą mi się pomysły powoli walczę z tym już tydzień i kurcze niewiem co jest grane |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  09:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | zacznij od sprawdzenia czy masz iskrę bo to cię nic nie kosztuje |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  13:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | sorki ale z mechaniki jestem trochę noga czyli wykręcać świece i rozrusznikiem kręcić i patrzeć czy jest iskra tak ? ale raczej powinna być bo jeśli się nie dopuści do tego żeby auto zgasło to można bez problemów 100km przejechać i nic się nie dzieje |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  18:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | słuchaj jest wyszukiwarka wszystko pisze od podstaw jak się sprawdza iskrę itd, jeśli chcesz sam naprawić to musisz się trochę naszukać bo te tematy już były, a jeśli nie to mechanik |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  18:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | rozmawiałem dzisiaj z moim wujkiem/mechanikiem to mówił że to może być nie tyle przewody WN co ten aparat zapłonowy czy jak to się zwie te cewki zapłonowe |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  18:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to wiąże się właśnie ze sprawdzeniem czy jest iskra tak czy siak |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  21:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Cewka by dawała złe obroty cały czas, a ty po rozgrzaniu raczej nie masz problemów z tego co zrozumiałem. Sprawdz ja kwygldaja świece. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  22:39 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pablon napisał/a: |  	  | Cewka by dawała złe obroty cały czas, a ty po rozgrzaniu raczej nie masz problemów z tego co zrozumiałem. Sprawdz ja kwygldaja świece. | 
 ciekawa teoria
  uzasadnij   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m-c-ool   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: SX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 04 Sty 2010
 Posty: 68
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2010,  23:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | świece wyciągałem były trochę osmolone ale nie mokre tylko że to było pa trasie , świece wyczyściłem szczotką drucianą i wkręciłem z powrotem ogólnie są w miare nowe |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2010,  10:09 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | m-c-ool napisał/a: |  	  | świece wyczyściłem szczotką drucianą i wkręciłem z powrotem ogólnie są w miare nowe | 
 ehh
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | alterego [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2010,  11:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | m-c-ool: Świece i kable WN to nie stare buty, które wystarczy szczotką przelecieć. Zwłaszcza świece mogą "wyglądać"  co nie znaczy, że są jeszcze dobre. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |