[MK3] Zwichrowane tarcze |
Autor |
Wiadomość |
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 10:04 [MK3] Zwichrowane tarcze
|
|
|
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak rozpoznać zwichrowane tarcze hamulcowe? Czym to się objawia podczas jazdy oprócz pulsowaniem podczas hamowania i czy są inne sposoby takie łatwe do przeprowadzenia żeby rozpoznać czy rzeczywiście one są krzywe. ??? Oraz jakie są następstwa jazdy z zwichrowanymi tarczami? Oczywiście mowa tu o tarcząch litych czyli takich o grubości 10mm bez wentylacji. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 10:33
|
|
|
Najlepiej podnieś auto, zrzuć koło zapnij najwyższy bieg i puść sprzęgło,,, będziesz widział jak wiruje tarcza a jak dosuniesz do niej rączke np. młotka to będziesz czuł czy ci młotkiem rzuca czy nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 11:40
|
|
|
Ok. Liczę na odpowiedzi na inne pytania zawarte w temacie. Rzeczywiście dubel. A myślałem że mnie jeszcze trzyma po weekendowej imprezie. |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 12:11
|
|
|
W starym polonezie miałem bicie 0,3mm i waliło po kierze aż miło. Założone dzień wcześniej. Zdjełem ją położyłem na blacie żeliwnym piły., przyłozyłem czujnik zegarowy i sprawdzałem odchyłki obracając tarczę leżącą na płasko. Wyszło max 0,27mm. Reklamacja uwzględniona 2 razy. Te na wymianę też miały bicie bez zakładania |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 13:04
|
|
|
No skoro takie małe bicie jakim jest jedną trzecia milimetra objawia się biciem kierownicy to niewiem czy mniejsze bicie bym wykrył przykładając coś do tarczy przy włączonym 5 biegu |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 13:47
|
|
|
Dla dokładnego pomiaru przykłada się specjalny przyrząd, który mocuje się z jednej strony np do rantu błotnika, z drugiej przykłada do tarczy zamiast wspomnianego młotka |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 17:53
|
|
|
Cytat: | np do rantu błotnika, |
tak się napewno nie mocuje . jeśli ma się gdziekolwiek zamocować to do zwrotnicy albo amortyzatora . Przyrząd jak Tommur cennie wskazał to czujnik zegarowy ze statywem . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 18:11
|
|
|
Dlatego napisał że na przykład,,, przyrząd trzeba zamocować do czegoś co nie będzie się przesuwać/drgać względem tarczy którą się będzie mierzyć,,, no i przy takim badaniu to raczej się chyba ręką kręci niż silnikiem, bo wtedy wszystko się trzęsie,,, - generalnie chodzi o zasadę pomiaru |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.