Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego
Autor Wiadomość
olo_2026 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: wąwolnica
Wysłany: 6 Sty 2010, 12:49   [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego

Mam pytanie czy skrzynia z diesla, mianowicie turbo disla escorta, nada sie do 1.8 16V ?
Pewna osoba powiedziała, że skrzynia z disla jest bardziej wytrzymała (mechanizm różnicowy). Oraz że biegi będą dłuższe od orginalnej.
Jeżeli ktoś eksperymentował to proszę o jakieś informacje.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sty 2010, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2010, 13:10   

Biegi będą dłuższe ale samochód nie będzie rozpędzał się już do maksymalnej prędkości jak na oryginale. Tak mi się wydaje.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:00   

biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:13   

ja tez zawsze myslalem i widzialem ze skrzynia z diesla jest dluzsza a w fiescie od mlodej przy 100km/h na 5biegu jest 3000obr/min co wedlug mnie jest czyms bezsensownym w wolnosącym dieslu z 99r .... i moze podlial bym sie pod temat ktora skrzynia z jakiego diesla bedzie na 5 biegu najdluzsza... ? ponoc 1.6d z mk2 jest najdluzsza?

pozdro i dzieki za info
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:27   

tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
olo_2026 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: wąwolnica
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:53   

PumaRST napisał/a:
biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję

czyli skrzynia od disla w benzynie jest o kant h..... rozbic
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 6 Sty 2010, 16:14   

Cytat:
tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer


ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Sty 2010, 08:56   

Miły napisał/a:


ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... :P


coś za coś
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
olo_2026 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: wąwolnica
Wysłany: 7 Sty 2010, 10:12   

chciałem mieć długie biegi. wdaje mi sie, że na orginalnej są one nieco za krótkie
i auto pracuje na dużych obrotach
kolega zrobił tak na rajdy w peugocie i stwierdził , że skrzynia jest bardziej wytrzymała
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Sty 2010, 10:38   

no to zrób. Pytałeś o rade/info i je dostałes, ale skoro chcesz to cały temat nie ma sensu. Bedzie bardzo długa moc w okolic 100KM - wiecej tam pewnie nie zostało - bedzie stanowczo za mała. Przy takim silniku to sie raczej szuka krutszej skrzyni żeby szybciej sie wkrecał = szybciej przyspieszał a nie dłuższej która to auto spowolni
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 8 Sty 2010, 22:59   

Miły napisał/a:
Cytat:
tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer


ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... :P


tak Miły ale przy 90km w dieslu orginal bedzie za krotki... a auto 70%przebiegu robi trasy wiec lepsza bedzie dluzsza skrzynka :)

Marcin dzieki za odpowiedz :) pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sty 2010, 23:25   

A może chce ktoś moją skrzynię? ;) Hehe.

1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2010, 00:13   

kamil wolski napisał/a:
1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D ;)
:yyy: A wałek wejściowy w skrzyni nie jest w jednym kawałku?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sty 2010, 12:46   

Mnie nie pytaj, nie ja to robiłem ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Bober 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 214
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sty 2010, 18:17   

Jest to nierealne co piszesz wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich ja u siebie mam kola z 1.8D i synchronizatory z benzyny 1.8 16v , bo kola byly bardzo ladne nie tak jak moje a przelozenie glowne ustala dlugosc biegow jak i kolo talezowe. I sam mailem z pocztku skrzynie z 1.8D w mojej starzle to strasznie mulasta byla chociasz milem juz wtedy 170km po zmianie na 1.8 16v jest kozak tak to w moim odczuciu jest Pozdrawiam
_________________
NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
08.05.10 WST Bemowo ET-14.0
19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:19   

To mi mówił Fordon że zmieniał.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:43   

Jest tak poskladana bo mialem 2 skrzynie jedna uszkodzona z 1.6D i druga z 1.8D ktora przyjechala na aucie, obie byly rozlozone i z 1.6 przelozone sa zebatki oraz synchronizatory na 1, 3 i 5 natomiast reszta zostala z 1.8D lacznie z dyfrem...
Zabawne jest tez to iz ta skrzynka pozwala na:
1-40
2-60
3-90
4-120
5-180
o dziwo jak mialem ta z 1.6D wczesniej w TD to na 1 moglem ciagnac do 60 na 1, 2 do 80, 3 110, 4 cos kolo 150...
Gosc z ktorym skladalem skrzynie sam powiedzial ze powinno to przedluzyc te biegi ze wzgledu na inne przelozenia...
_________________

 
 
 
Bober 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 214
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:41   

Fordon, Jak przelozenie masz walek glowny i on odpoiada za przelozenie no chyba ze walek a kolo talezowe jest inne moim zdniem to niemozliwe bo wtedy by to nie gralo bo kola s takie same bynajmiej w 1.8D i 1.6 8v jak i 1.8 16v wiec biegi te same gdzies mam poruwnanie walkow moich to wzuce jak znajde pozdro
_________________
NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
08.05.10 WST Bemowo ET-14.0
19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12075
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:57   

Bober napisał/a:
wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich
Rożne skrzynie od rożnych silników mają rożne przełożenia na poszczególnych biegach,,, nie wiem konkretnie jak w tych 2 przypadkach, może faktycznie sa takie same,,, dwa wałek wejściowy skrzyni jak pamiętam jest w jednym kawałku i pracujące z nim koło na drugim wałku możesz zmienić jedynie na takiej samej wielkości, bo inaczej nie przypasujesz, czyli generalnie nie zmienisz przełożeni np. 2 biegów
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Sty 2010, 19:52   

oprócz dyfra w skrzyniach 1,6 i 1,8D różnią sie tylko 2 pierwsze biegi, później jest to dokladnie to samo.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ- Turbimy 1.8 Diesla
Czyli co po co i dla czego.
Fordon Tuning mechaniczny 43 5 Maj 2012, 23:31
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.